Bekijk volle/desktop versie : Het komt allemaal goed...........

Pagina's : [1] 2

15-10-2002, 09:42
Het komt wel goedâ¦â¦â¦.

Hallo iedereen, hier een poging tot een verhaal schrijven, laat me weten wat jullie ervan vinden!

Het was bijna weer zover de zomervakantie kwam er aan. Souhaila was druk bezig met de laatste inkopen. Ze was samen aan het winkelen met haar vriendin Soumaya in de stad, zoals altijd was het weer gezellig. Souhaila en Soumaya zijn al jaren beste vriendinnen. Soumaya gaat dit jaar niet op vakantie maar Souhaila wel en die kon maar niet wachten tot het zo ver is ze telde de dagen afâ¦â¦. Nog twee dagen en dan zou ze vertrekken ze was benieuwd wat voor vakantie het zo worden. Souhaila was eindelijk weer thuis ze was kapot van het winkelen nog ff snel bidden en eten en dan weer verder met inpakken ze zou vandaag het laatste beetje spullen dat ze nog over had inpakken. Onder het inpakken dacht ze aan haar vorige vakantie dat was de vakantie van haar leven ze zou die nooit meer vergeten en nou maar af wachten wat deze vakantie te bieden heeft. Souhaila ziet het helemaal voor zich zon, zee, strandâ¦â¦. En natuurlijk LOL.
Twee dagen later zit Souhaila uiteindelijk in de auto onder weg na MAROCâ¦â¦ze dacht aan haar vriendin Soumaya het was weer zo moeilijk om afscheid te nemen van elkaar met tranen in hun ogen hadden ze afscheid van elkaar genomen maar inshallah zien ze elkaar weer over 4 weken. De eindeloze reis na MAROC ook dacht Souhaila maar het was wel de moeite waard.
Anderhalve dag later staat Souhaila onder de douche in hun huis in MAROCâ¦â¦. Zo dat was een lange reis dacht Souhaila bij zich zelf maar ze zijn gelukkig aangekomen en goed ook nog. Souhaila loopt na haar kamer en denkt ondertussen wat ze zal aantrekken en wie ze als eerste zal bezoeken haar tante of oom ze kies toch voor haar oom. Als ze de trap af loopt hoor ze de stem van haar oma. OOO, wat heeft ze die stem gemist denkt ze bij zichzelf ze stroomt de kamer binnen en loopt gelijk op haar oma af en omhelst haar met tranen in haar ogen omhelst haar oma haar en fluistert haar toe hoe mooi en groot ze is geworden na een uurtje bij gepraat te hebben met haar oma gaat ze de deur uit onderweg na haar oom wat heeft ze haar nicht Sarah toch erg gemist ze belt drie keer aan als er nog steeds niet open wordt gedaan en haar naam hoort van uit de verte als ze omdraait ziet ze haar nicht ze rennen op elkaar af en omhelzen elkaar uitbundig midden op straat iedereen blijft ff staan om na hen te kijken. Ze gaan het huis binnen van haar oom haar nicht Sarah vertelt haar dat haar ouders bij haar tante op bezoek zijn en dat zij er net vandaan komt maar voelde zich niet zo lekker en kwam terug na huis maar had niet verwacht haar aan te treffen. Ze dacht namelijk dat ze pas morgen zouden aankomen. Ze bleven nog een tijdje praten als Sarah haar ineens vraagt hoe het met het liefdesleven zit waarop Souhaila antwoord dat er geen liefdesleven voor haar is en voorlopig ook niet zal zijn want haar studie komt op de eerste plaats ze heeft namelijk net haar Havo-diploma gehaald en hierna een studie van 3jr voor de neus heeft en die graag wilt afronden en dan pas aan trouwen zal gaan denken voorlopig is daar geen plaats voor. Ze vraagt haar hoe het met haar liefdesleven zit waarop Sarah antwoord dat ze met haar buurjongen verloofd is en inshallah volgend jaar zal gaat trouwen. Souhaila is verbaasd dat haar nicht al zo jong verloofd is en ook vooral boos ze is pas 17jr ze heeft nog een hele toekomst voor haar. Ze is stil en zegt er voor de rest maar niets over. Ze vraagt aan Sarah hoe het met Adil is haar lieveling neef waarmee ze vorige jaar zo een tof vakantie heeft gehad. Sarah vertelt haar dat hij heel erg veranderd is hij is heel mooi en rustig en vooral serieus geworden en ziet nu echt een toekomst voor zich en heeft al iemand op het oog om een toekomst mee te delen. Het leek of mijn hart in twee stukken brak, want ergens diep in mijn hart wist ik dat ik Adil meer zag dan alleen een neef en ik hoopte altijd dat, dat ook het geval bij hem zou zijn maar helaas. Na nog een tijdje door gekletst te hebben met Sarah ging ik richting huis en beloofde haar morgen vroeg klaar te staan want ze zou me komen ophalen om na me tante, de moeder van Adil te gaan en gelijktijd zou ze me ouders kunnen groeten. Ik had er helemaal geen zin in om Adil te zien terwijl ik er nog een half uur geleden anders over na dacht.
Volgende dag wordt er al om 9.30 aangebeld ik storm de trap af na beneden en groet Sarah enthousiast we lopen samen snel de trap op om mijn ouders te groeten en ze te vertellen dat ik bij me tante langs zou gaan, als we de trap weer afstormen roept mijn moeder me nog na dat ik op me zelf moet passen. Ik ben enige kind wat aan de ene kant heel leuk is maar aan de andere kant ook weer niet mijn moeder is altijd ongerust om mijn geweest altijd als ik de deur uit ga moet ze me nog ff na roepen dat ik op me zelf moet passen soms irriteer ik me er aan maar ik begrijp het ook wel. Als we druk in gesprek richting me tante lopen horen we allemaal gefluit om ons heen zonder te reageren lopen we door ze zullen ook nooit veranderen hier in MAROC dacht ik bij me zelf. Dan houdt Sarah me vast en zegt dat onze neef Adil aan de overkant loopt met een paar vrienden als ik hem net wil roepen zie ik hem niet meer door al drukteâ¦â¦nou jammer dacht ik nog bij me zelf ik zal hem de komende 4 weken zeker nog tegen komen maar ergens diep in me hart wou ik omdraaien en hem achterna rennen om hem te groeten. OOOOOOO, hij zag er ook zo goed uit wat dat betreft had Sarah helemaal gelijk dat hij knapper is geworden maar ja iemand is me al voorâ¦â¦â¦Bij me tante thuis aangekomen groet ik iedereen uitbundig en kletsten we aan een stuk weer door, als Sarah me nog waarschuwt dat ze nog langs de stomerij moet om haar taksita op te halen maken we een eind aan het gekletst en verlaten we het huis richting de stomerij uit het niets trekt Sarah me achter een boom en zegt dat ik me niet moet bewegen en dat ik stil moet staan en na een paar seconden trek ze me weg en beveelt me haar te achtervolgen ik die helemaal in shock is gehoorzaam haar als we uiteindelijk buiten adem stoppen barst Sarah spontaan in tranen uit ik weet niet wat me overkomt en vraag haar wat er aan de hand is als ze weer een beetje rustiger is geworden vertelt ze dat het haar verloofde is waarvoor we weg gingen rennen als we dat niet deden zou hij haar in elkaar slaan ik begreep er helemaal niets van er gingen gelijk honderden vragen door me hoofd. Uit eindelijk durven ik haar de belangrijkste vraag te stellen waarom ze dan met hem verloofd is waarop ze antwoord dat ze geen keus heeft dat ze van haar vader met hem moet trouwen en dat het eigenlijk ook haar keus is want ze vindt hem wel een leuke jongen maar nooit wist ze dat hij zo was toen hij om haar hand kwam vragen had ze gelijk âjaâ gezegd zonder na te denken maar toen ze er achter kwam hoe de vork in de steel zat wou ze niet meer. Ze vertelde het haar ouders maar haar vader zei dat er geen weg meer terug is en dat volgend jaar haar bruiloft is en daar maar moet leven en dat hij haar zo nu en dan een tik verkoopt zal wel aan haar liggen moet ze maar niet weg gaan zonder hem te waarschuwenâ¦â¦â¦maar ja als ze dat deed dan mocht ze niet na buiten. Souhaila zat de hele tijd met tranen in haar ogen te luisteren na wat haar nicht haar vertelde ze kon het nog steeds niet geloven haar nicht zei haar dat ze er verder niet over na moest denken want dit was haar lot en niemand hier wat aan kon veranderen.
Die avond kon Souhaila maar niet in slaap vallen ze moest de hele tijd aan haar nicht denken kon ze maar wat voor haar doenâ¦..Morgen weer een nieuwe dag ze had beloofd om bij haar tante te komen eten met haar ouders.

15-10-2002, 09:43

Als ze op het dakterras is om de kleren op te hangen hoort ze twee mannenstemmen beneden bij de deur als ze van af het dakterras kijkt ziet ze dat haar vader met haar neef Adil aan het praten is haar hart staat stil weer ziet ze hoe mooi hij is ze draait zich gelijk om en gaat verder met het ophangen van de kleren als ze na beneden gaat ziet ze dat haar vader in de woonkamer zit zonder haar neef en verteld haar vader haar dat ze de groeten van haar neef krijgt ze is kwaad op zichzelf dat ze niet na beneden was gegaan toen haar neef er was maar tegelijkertijd bedenkt ze ook waarom hij niet na boven is gekomen om haar te groeten. Als ze bij haar tante zijn merkt ze dat Adil er niet isâ¦â¦â¦ als ze ff later zich terug trekt met haar nicht Sarah in de kamer van haar tante zit Souhaila met haar rug na de deur toe als ze opeens voelt dat er iemand de kamer binnen komt draait ze zich om en komt oog in oog te staan met haar neef Adil haar hart slaat een slag over na een tijdje hebben zij en haar neef bijgepraat als hij opeens wordt gebeld en met een korte âjaâ antwoord en zich verontschuldigd en vertrekt. Sarah vraagt me wat ik van hem vind ik vertel haar dat hij mooier is geworden maar ook tegelijkertijd ook veel veranderd is stiller en ik weet niet vreemder op de een of andere manier. Als ze opeens vertelt dat hij haar een week geleden heeft verteld dat hij een meisje leuk vindt en dat hij graag met haar wilt trouwen voel ik dat dit keer mijn hart in duizend stukken breektâ¦..Ik vraag haar of ze weet wie het is waarop ze antwoordt dat ze een vermoede heeft dat ik het ben wordt mijn hart gelijk weer aan elkaar gelijmd. Hoe weet je dat zo zeker vraag ik haar. De blik in zijn ogen hoe hij na jou keek net zegt Sarah toen jullie daar net aan het praten waren wist ik het zeker dat jij het was en dat jij ook wat voor hem voelt. Ik durf niet toe te geven dat, dat waar is wat mijn betreft. De volgend dag voelde ik me niet zo lekker toen ik wakker werd ik besloot maar om vandaag in bed te blijven te liggen. Ff later komt Sarah met haar verloofde de kamer binnen en vragen ze of ik zin heb om mee te gaan na het strand dat hoeven ze me geen tweede keer te vragen. Stel me netjes voor met een hatelijke blik in mijn ogen aan de verloofde van me nicht ik begrijp niet dat ze de ene moment voor hem weg rent en vervolgens met hem naast me bed staat en vraagt of ik met ze na het strand ga en denk er niet langer over na want ik zie dat mijn nicht gelukkig is en zich er bij heeft neergelegd en ga me aankleden. Het was zoals gewoonlijk weer een te gekke dag de verloofde van me nicht is een schat van een man dat hij haar in elkaar slaat kan ik me gewoon niet voortellen die twee zagen er ook zo gelukkig. Ondertussen was mijn vakantie bijna voorbij ik had nog maar 3 dagen en ik had Adil pas twee keer gezien ik had de hele vakantie met Sarah en haar verloofde doorgebracht het ging met Sarah en haar verloofde weer goed ze mocht nu gewoon na buiten wanneer ze wou en sloeg haar ook niet meer de reden dat hij haar sloeg was dat hij ook altijd zelf door zijn vader werd geslagen en alles op haar afreageerde ik had mijn nicht nog nooit zo gelukkig gezien ik wenste haar het beste en al gelukkig van de wereld toe en moge Allah haar bijstaan. Ik zou vandaag samen met Sarah na de markt gaan om de laatste inkopen te doen. Toen iemand mijn opeens riep blijf ik versteend staan ik herken zijn stem uit duizenden ik wist dat het Adil was maar durfde niet om te draaien want ik was heel erg kwaad op hem hij heeft me deze hele vakantie geen eens een keer opgezocht terwijl we vorige zomer samen hadden doorgebracht, uiteindelijk draaide ik met toch om en vroeg hem sarcastisch of hij nog leeft, waarop hij zich gelijk begon te verontschuldigden en vraag of ik vanavond ff tijd heb om met hem te praten. Hij wou me wat vragen zei hij ik wou het al te graag maar iets zie tegen mijn dat ik dat beter niet kon doen maar mijn mond had al ja gezegd als ik wist dat dit mijn hele leven op zijn kop zou zetten had ik nee gezegd. Die avond kwam hij na me toe we gingen met een fles water op het dakterras zitten na een paar minuten over ditjes en datjes gepraat te kwam het hoge woord er uit en vertelde hij me âdat hij me leuk vond en graag met me wou trouwen en dat hij de hele vakantie met me wou praten maar het niet durfde en zich dus ook niet liet zien waar hij heel erg spijt van heeft. Totdat Sarah gisteren na hem was geweest en had gezegd als hij mijn echt leuk vond dan moest hij nu na me toe komen. Vervolgens heb ik al mijn moed bij elkaar geraapt en ben op jou afgestapt toen ik jou tegen kwam vandaag. Lieve Souhaila als je wilt hoef je niet te antwoorden als het antwoord âjaâ is wil ik dat je graag nu antwoord maar als het antwoord âneeâ is zeg het me dan pas de dag dat je vertrekt mijn hart zal in duizenden stukken breken maar hij zal langzaam genezen want ik zal jou dan niet meer zien tenminste een jaar, maar als je het me nu zegt zal ik jou nog 3 dagen zie en zal mijn hart alleen maar in meerdere stukken breken en zal nooit meer gelijmd wordenâ ik had de hele tijd in stilte na hem geluisterd toen hij uitgepraat was omhelsde ik hem net op dat moment werd de deur open gegooid door mijn vader en begon na ons toe te schreeuwen waar we in godsnaam mee bezig zijn ik weet niet waar ik moest kijken en zag dat Adil ook niet wist waar hij moest kijken. Mijn vader stuurt mijn neef weg en keert zich na mijn toe en begint me in elkaar te slaan mijn vader heeft me nooit van me leven geslagen ik voel overal pijn ik hoor mijn moeder op de achtergrond na mijn vader schreeuwen dat hij moet ophouden maar tevergeefs mijn vader pakt er een riem bij ik voel mijn neus bloede en ik voel mijn rug niet meer ik probeer me te verdediging maar wat ik ook doe de klappen blijven komen ik voelde mijn hart bloede van de pijn om het feit dat mijn vader die me nooit sloeg waar ik altijd zo een goeie band me had mijn sloeg en om het feit dat de klappen maar niet op hielde en bovendien ook nog pijn doen. Als ik wakker wordt zie ik dat ik in bed lig en dat het alweer ochtend is ik sta op en loop na de spiegel ik voel alles brandde ik voel me benen niet meer als ik voor de spiegel sta en er in kijk zie ik twee blauwe ogen een opgezwollen neus en wang ik herken me zelf niet ik begin me weer te herinnerde wat er de vorige avond is gebeurd ik barst in tranen uit net op dat moment komt mijn moeder de kamer binnen en stopt me terug in bed. Ik vraag haar waarom mijn vader mijn dit heeft aangedaan. Zij stopt me in bed en fluistert me toe dat alles goed zal komen. Ff later hoor ik Sarah de trap op komen ik draai me gelijk om met mijn gezicht na het raam toe zodat Sarah niet zal schrikken als ze binnen komt maar jammer genoeg komt Sarah schreeuwde de kamer binnen en vraagt mijn hoe ik dit heb kunnen laten gebeuren als ik haar antwoord dat ik het ook niet weet word ze boos en smijt de deur dicht en hoor haar de trap af lopen ik barst nogmaals in tranen uit ik sta op neem een douche en kleed me aan loop de trap af en zie mijn oma huilt op de bank zitten ik ga naast haar zitten en vraag haar wat er is en ze vertelt me dat ik uit haar beurt moet blijven want nog nooit heeft iemand onze naam ten schande gezet als ik, ik vroeg me af wat er allemaal aan de hand was ik liep de kamer uit met allemaal vragen in mijn hoofd mijn ouders waren niet thuis ik besloot om na me tante te gaan zij zal mijn wel alles uitleggen. Iedereen keek mijn aan op straat ik zag er ook niet uit met mijn twee blauwe ogen hier en daar hoorden ik of ik hulp nodig had ik bleef met tranen in mijn ogen doorlopen ik was eindelijk bij me tante aangekomen ik belde aan en mijn tante deed zelf de deur open ik viel gelijk in haar armen ze hield me stevig vast en vertelde me dat alles goed zal komen. Ik liep met haar de woonkamer binnen ik zag door me tranen heen dat Adil op de bank zat ik veegde gelijk me tranen af en ging naast hem zitten ik begon me excuses aan te bieden hij vroeg waarom ik dat deed ik kon daar geen antwoord op geven. Ik vroeg aan me tante of ze me kon uitleggen wat er allemaal aan de hand is ze begon me te vertellen dat mensen over me roddelen dat ik een relatie met mijn neef heb en dat ik betrapt ben door mijn vader en dat de hele stad het over mijn had. Ik barste in tranen uit ik vroeg haar hoe ze er bij kwamen ze vertelde me dat mensen me samen met hem hebben gezien toen ik onderweg was na de markt en dat ze allemaal geschreeuw hoorde gisterenavond op het dak en dat de buren hadden gezien dat mijn vader mijn in elkaar sloeg en mijn neef het huis uit zagen vluchten. Ik huilde totdat ik geen tranen meer over had en vroeg mijn tante wat ik nu moest doen ze vertelde me dat er maar een oplossing is en dat isâ¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦ â¦â¦â¦â¦â¦

15-10-2002, 09:45
Met hem te gaan trouwen aangezien Adil toch van mijn hield en ik ook van hem leek het mijn tante een goeie keuze ik knikte alleen ja en wist op dat moment niet wat ik moest denken en vooral niet wat ik moest doen. Maar dat het het begin van de afdaling van mijn leven was besefte ik op dat moment niet. Ik hield inderdaad van Adil maar of ik met hem wilde trouwen kon ik niet zeggenâ¦â¦â¦â¦â¦â¦ik ging weer terug na huis. Thuis aangekomen stond mijn vader mijn op te wachten en vroeg mijn waar ik vandaan kwam ik antwoordde dat ik van me tante kwam en datâ¦â¦â¦..Hij liet me niet uit praten hij trok me bij me haren de trap op ik voelde geen pijn aan me lichaam maar pijn in mijn hart want wat er allemaal gebeurde besefte ik niet ik wist niet waar ik in terecht was gekomen ik begreep al helemaal niet wat er allemaal aan de hand was. Mijn vader gooide mijn op mijn bed en sloot de deur en ik hoorde hem de trap weer aflopen ik bleef 2 dagen lang op mijn kamer opgesloten zonder eten en drinken ik lag alleen op mijn bed ik had helemaal geen kracht meer om wat dan ook te doen. Ik wist dat we vandaag weer zouden vertrekken na Nederland toen ik me dat bedacht hoorde ik de deur open gaan mijn vader pakte me vast en stopte mijn in de auto ik hoorde vaag op de achtergrond mijn oma schreeuwen dat ik 2 dagen geen eten en drinken heb gehad dat, dat pas een opvoeding was en mijn moeder schold mijn vader uit voor alles en nog en dat hij me met rust moest laten mijn vader reageerde hier allemaal niet op en gooide een deken over me hen en beveelt mijn te slapen. Ff later kwam me vader na me toe met een washandje en een fles water en een stukje brood ik drink gelijk die fles water op en had die brood in een hap op met het washandje maakte ik mijn gezicht schoon en viel weer in slaap. Toen ik mijn ogen weer open deed waren we in Spanje ik hoorde mijn moeder tegen mijn vader schreeuwen maar het drong niet bij me door dat ze het over mijn hadden ik vroeg of ik een glaasje water mocht waarop mijn vader antwoordde dat hij bij het volgende benzinestation zou stoppen. Bij het volgende benzinestation stopte mijn vader en hielp mijn moeder mijn de auto uit ze droeg me na de WC toe. Ik had geen kracht meer om zelf te lopen. Mijn moeder wasten mijn een kamde mijn haar en kleedde me aan ik vroeg haar wat er allemaal aan de hand was waarop ze antwoordden dat alles goed zou komen. Terug na de auto gaf mijn vader mijn te eten en te drinken ik keek hem aan en vroeg me af hoe hij dit allemaal heeft kunnen doen hij keek me met tranen in zijn ogen aan en vroeg mijn of ik hem dit zou vergeven ik knikte ja en stapte de auto in want diep in mijn hart wist ik dat ik het hem zou vergeven maar niet vergeten dit staat voor altijd in mijn hoofd vast ik zal deze zomer nooit meer vergeten tegelijkertijd bedacht ik me dat ik van niemand afscheid had genomen. Eindelijk waren we weer thuis. Ik had me snel gewassen en omgekleed ik keek nog een keer in de spiegel ik had nog steeds twee blauwe ogen en een opgezwollen neus en wang, alweer stroomde de tranen over me wangen heen ik dacht terug aan de vreselijk vakantie die ik heb gehad het begon ook allemaal zo goed maar wat is er mis gegaan ik wist het nog steeds niet ik wist dat ik daar ooit antwoord op zou krijgen. Ik besloot na Soumaya te gaan en haar alles te vertellen. Ik belde haar eerst om te kijken of ze wel thuis was haar moeder nam op en vertelde me dat ik gerust langs kan komen en dat Soumaya thuis was en dat ze me vreselijk gemist hadden. Onderweg na Soumaya toe stroomde de tranen weer over mijn wangen ik kon me zelf wel slaan de laatste dagen had ik alleen gehuild. De vader van Soumaya deed de deur open en schrok zich kapot toen hij me zag en vroeg me wat er allemaal gebeurd is ik vertelde hem dat ik het hem allemaal nog wel zou uitleggen opdat moment kwam Soumaya op me af ze omhelsde me en gelijk barstten we in tranen uit. Soumaya zei dat ik met haar na boven moest gaan en haar alles moest vertellen. Ik liep met haar na haar kamer en vertelde haar alles ze begon ook te huilen en vroeg of ze iets voor me kon doen maar helaas kan ze dat niet want ik wist zelf niet wat ik moest doen, het was ondertussen alweer 10u toen de moeder van Soumaya binnen kwam en vertelde me dat me moeder me had gebeld en zei dat ik zo gauw mogelijk naar huis moet komen want het was dringend ik dacht bij me ze kunnen me ook nooit met rust laten. Ik nam gauw afscheid van Soumaya en haar ouders en vertrok richting huis. Thuis trof ik mijn moeder huilt op de bank aan ik ging gelijk na haar toe en vroeg haar wat er aan de hand was ze antwoordde alweer met het komt allemaal goed mijn dochter treur niet en ga verder met je leven zo heeft hij het gewild. Ik begreep mijn moeder niet en vroeg haar wat er aan de hand is ze vroeg me of ik een glas water voor haar wou pakken en naast haar wou gaan zitten. Ik gehoorzaamde haar maar ik voelde dat er wat ergs aan de hand is maar ik kon er maar niet op komen en waar is mijn vaderâ¦â¦â¦â¦â¦ik liep de woonkamer weer binnen en ging naast me moeder zitten en vroeg haar wat er allemaal aan de hand is. Mijn moeder pakte mijn hand vast en zei beloof me rustig te blijven ik knikte âjaâ verder kon ik niets doen want de volgende woorden die mijn moeder uit sprak wouden helemaal niet tot me doordringen ze vertelde me dat mijn vader weg was en nog wel voorgoed ik vroeg haar waar naar toe waarop ze antwoordde naar ALLAH toe mijn dochter. De woorden blijven in mijn hoofd naar ALLAH toe, naar ALLAH toe. Na een paar keer die woorden te herhalen drong het tot me door wat het betekende ik gaf een gil en van af dat moment weet ik niet meer wat er allemaal gebeurde toen ik wakker werd lag ik op de bank met me moeder die naast me zat en vroeg of alles goed ging ik knikte âjaâ en vroeg haar gelijk hoe en wat er was gebeurd. Mijn vader is aan een hartstilstand dood gegaan toen hij aan het bidden was. Hij was nog maar 38jr mijn vader zo jong en vroeg heeft hij deze prachtige wereld verlaten. Met pijn in me hart stond ik op mijn moeder vroeg me waar ik na toe ging ik antwoordde dat ik ff alleen wou zijn en na me kamer ging. Boven op mijn kamer deed ik mijn kleren uit en trok mijn pyjama aan mijn koffer lag nog steeds waar mijn vader hem heeft neergelegd in de hoek van mijn kamer ik maakte hem open en weer stroomde de tranen over mijn wangen. Ik wist niet wat me overkwam ik heb altijd een goede band met mijn vader gehad totdat we in MAROC waren en hij me zomaar in elkaar sloeg en me opsloot waarom, waarom, waarom deed hij dat allemaal wat zat hem dwars ik kon het hem niet meer vragen hij was weg, weg zonder afscheid. Het laatste wat hij tegen me zei was kom niet te laat toen ik vertrok na Soumaya hij mopperde er nog achter pas op jezelf wat hij nog nooit tegen mijn had gezegd want dat zei me moeder altijd tegen mijn, maar ik trok er verder niets van aan en vertrok na Soumaya. Waarom ben ik na Soumaya gegaan waarom was ik niet gewoon thuis gebleven en heb met mijn vader gesproken had ik tenminste nog afscheid van hem kunnen nemen waarom, waarom ik had zoveel vragen maar alweer kon niemand mijn antwoord geven. Ik deed me ogen open en merkte dat ik in slaap was geval boven op mijn koffer ik waste me en ik liep de trap af na beneden toen ik de deur van de woonkamer open deed zag ik allemaal mensen met tranen in hun ogen iemand die op mijn afstapte en mijn omhelsde toen drong alles weer tot me door mijn vader was naar ALLAH toe, ik rukte me los en rende de trap weer op. Ff later hoorde ik geklop op de deur het was Soumaya ik viel gelijk in haar armen en begon haar gelijk vragen te stellen waarom ik, wat heb ik gedaan ze troostte me en zei dat ze het ook allemaal niet weet ik vertelde haar dat ik geeneens afscheid van hem heb kunnen nemen en dat we ruzie ook nog hadden en dat ik hem nog zoveel te vertellen had ze vertelde me dat ik alles op een blaadje moest schrijven en dat, dat wel op zou luchten ze vroeg me ook of ik met haar naar benden wou gaan want de woonkamer zat vol met mensen ik vertelde haar dat ik daar geen zin in had en dat ik later wel zou komen. Toen Soumaya de kamer verliet pakte ik een blaadje en begon een brief te schrijven na me vader en vroeg hem waarom hij weg was zonder afscheid en waarom hij me had geslagen en had opgesloten ik schreef hem ook dat ik het hem wel zou vergeten en het ook nog zou proberen te vergeven waar hij ook was ik hoopte namelijk dat hij elke moment achter mijn deur zou staan des te nood met een riem in zijn handen als hij er maar was. Dagen gingen voorbij ik werd elke dag wakker in mijn bed en blijf daar de hele dag liggen en huilde aan een stuk door om mijn vader om mijn vakantie om mijn leven om alles. Elke dag kwam mijn moeder na me toe en smeekte mijn om na beneden te gaan dat het zo niet verder kon en dat ik door moest gaan want over een week zou school weer beginnen. Ik wist niet of ik wel na school wou het meisje dat altijd wist wat ze wou wist op dit moment zelf niet wat voor dag het wasâ¦â¦â¦..

15-10-2002, 11:12
nou van mij mag je verder schrijven....ik denk dat weer een toppertje wordt....ga zo door meid

groetjes rahmona

15-10-2002, 16:15

Ik zet zo weer een stukje erop.....wat ik heb gemaakt in vervolg...van het bovenstaand.

15-10-2002, 16:15
Ik zet zo weer een stukje erop.....wat ik heb gemaakt in vervolg...van het bovenstaande.

15-10-2002, 16:25
Ik zat uit het raam te kijken toen ik zag dat Soumaya aankwam lopen binnen 5 minuten stond ze in me kamer en vroeg me of ze zin had om met haar na het park te gaan ik vertelde haar dat ik daar geen zin in had ze keek mijn kamer rond en zag een brief liggen op het bureau ze vroeg me of ik haar advies had opgevolgd ik knikte âjaâ en barste in tranen uit en vertelde haar dat hij er nog steeds niet op had gereageerd ze vertelde me dat, dat ook niet zou gebeuren als ik bij die brief zou blijven zitten. Ik kleedde me aan en ff later stond ik samen met Soumaya voor de deur het dag licht deed pijn in mijn ogen ik was nu precies twee weken niet buiten geweestâ¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦ Ik en Soumaya waren onder tussen bij het park aangekomen we waren druk in gesprek toen opeens een jongen tegen mijn op botste ik draaide geïrriteerd om en keek op dat moment in twee lichte groene ogen ik verdronk in zijn ogen, hij had opvallende stekels hij was een beetje aan de bleke kant, een goede lichaamsbouw. Hij bood zijn excuses aan en mompelde nog dat hij me niet had gezien. Ik bleef helemaal versteend staan totdat Soumaya me trok, ik vertel haar dat ik nog nooit zo een mooie jongen heb gezien en dat ik helemaal onder de indruk ben. Nadat we een tijdje in het park hebben gezeten keren we richting ons huis. Thuis ga ik naast me moeder op de bank zitten en vraag haar of ik haar wat kan vragen ze antwoord natuurlijk mijn dochter je kan me alles vragen. âMama waarom heeft papa mijn in elkaar geslagen en 2 dagen lang opgesloten?â Het is een vraag die ik al heel lang wou stellen maar nooit durfde. â Luister mijn dochter jou vader heeft het ook nooit gewild maar om het moment dat hij jou en je neef betrapte boven op het dakterras was hij zo boos dat hij zich zelf niet meer in de hand had maar ook vooral omdat je vader al de hele dag boos was en alle woede op jou afreageerde, je vader had die dag te horen gekregen dat je oma een tumor in haar hoofd heeft en waarschijnlijk niet lang meer te leven heeft, bovendien hoorde hij ook dat de grond waar ons huis op gebouwd is op iemand anders zijn naam staat dus kort gezegd kwam alles tegelijk en reageerde hij alles op jou af, niemand kon hem tegen houden hij heeft er erg spijt van gehad en hij heeft die hele nacht gehuild.â Tot nu begreep ik waarom ik in elkaar werd geslagen maar waarom in godsnaam werd ik opgesloten en wat gebeurde er allemaal gaat mijn oma dood? Ik stelde mijn moeder deze vraag weer begon mijn moeder met âluister mijn dochter maak je geen zorgen wat betreft je oma het komt allemaal goed jou oma gaat liever heen dan dat ze komtâ de tranen begonnen weer te prikken achter mijn ogen ik had het niet meer onder controle ze stroomde langzaam over mijn wangen heen. Weer stelde ik mijn moeder de vraag waarom ik opgesloten werd. âJe vader was na je opzoek je bleef namelijk heel lang weg we begonnen ons zorgen te maken dus stuurde ik jou vader om jou te zoeken hij was eerst na je oom gegaan maar daar was je niet toen hij naar je tante ging vertelde je tante dat je net de deur uit was gegaan en dat je, je âjaâ woord had gegeven aan je neef zonder zijn toestemming je vader was zo kwaad. Hij kwam gelijk richting huis en jou op wachtte hij was zo teleurgesteld over het feit dat je, je toekomst weggooide voor een jongen toen hij na je oma ging om haar te vertellen wat jij allemaal had gedaan werd je oma heel erg boos en vertelde zij je vader dat hij jou niet opgevoed had en dat je altijd deed waar je zin in had en dat je de familie alleen voor schande zette en dat ze ons nooit meer wou zien, je vader was zo boos en verdrietig te gelijk je oma dwong hem om te kiezen tussen haar en jouw hoe je oma dit ooit heeft kunnen doen begrijp ik nog steeds niet je vader antwoordde dat hij voor niemand zou kiezen alleen dat hij jou vanaf nu zou opvoeden.â Ik kon mijn oren niet geloven wat mijn moeder mijn allemaal vertelde hoe heeft mijn oma dit ooit kunnen doen. Mijn moeder begon me te troosten en fluisterde me toe dat het allemaal goed zou komen. Net op dat moment ging de telefoon af het was mijn oom uit MAROC hij vertelde mijn moeder dat mijn oma in het ziekenhuis lag en het heel erg slecht met haar ging de artsen zeiden dat ze niet langer dan 10 dagen te leven had. Ik wou huilen maar ik had geen tranen meer over om te huilen. 3 dagen later belt me oom weer om te zeggen dat mijn oma dood is gegaanâ¦â¦â¦..

15-10-2002, 16:26
Wat vinden jullie ervan?????

LET ME KNOW..........

15-10-2002, 16:40
ga snel verder ik kreeg er egt tranen van in mijn oge

kusjes hasna

16-10-2002, 09:53
please ga verder zo mooi please

17-10-2002, 10:19
De wereld stortte weer voor mijn in ik heb in een korte tijd twee mensen kwijt verloren ik had van beiden geen afscheid kunnen nemen en beiden had ik ruzie mee. School was weer voor mijn begonnen. Ik liep door de hallen van school toen ik opeens iemand achter me iemand hoorde roepen ik draai me om en zie die jongen van het park weer voor me neus, weer sta ik oog in oog met hem. Hij vraagt me waar lokaal 208 ligt ik vertel hem dat ik toevallig die richting op loop en ook ik in dat lokaal moet zijn hij stel zich voor met Hicham. In de klas bleek dat Hicham naast mijn zat want aangezien er geen plaats was en ik alleen zat. De eerste schooldag was eindelijk voorbij ik liep het lokaal uit richting de uitgang toen ik opeens mijn naam hoorde ik draaide me om en stond weer oog in oog met Hicham hij vroeg me welke richting ik op ga ik vertelde hem dat ik na huis ging en dat ik een paar straten verder op woonde hij vroeg of hij met me mee mocht lopen want hij woonde ook een paar straten verder op. Ik had er absoluut geen bezwaar tegen integendeel zelfs. We spraken over ditjes en datjes totdat Hicham me vroeg of ik op vakantie was geweest voelde ik de tranen weer komen ik antwoordde snel met ja en vroeg of hij op vakantie was geweest hij antwoordde dat ze deze zomervakantie verhuisd zijn en niet op vakantie zijn geweest. Nogmaals vroeg hij me hoe mijn vakantie was dit keer kwamen de tranenâ¦â¦â¦

17-10-2002, 10:20
Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik ga snel weer verder..........

18-10-2002, 09:20

Hmmmm....helemaal geen reacties, nu voel ik me niet gemotiveerd om verder te gaan.................

18-10-2002, 11:36
lieve schat ga maar verder heb met bewondering je verhaal gelezen ga verder

vervolg vervolg vervolg vervolg is dit motiverend genoeg

18-10-2002, 12:13
Hey hye,
toppie meid, ga vooral door.
Ik wacht op een vervolg.

XXX-jes Riffia

Pagina's : [1] 2