Bekijk volle/desktop versie : Game teruggehaald om korancitaten



Pagina's : [1] 2 3

20-10-2008, 11:27
Sony heeft de game LittleBigPlanet preventief teruggehaald, uit vrees dat citaten uit de koran in de soundtrack de woede van moslims zal wekken.

Sony biedt zijn excuses aan voor het geval iemand zich gekwetst voelt. Een gekuiste versie van het PlayStatuion3-spel zal volgende maand in de winkels komen.

De korancitaten werden voor het eerst gemeld in een online forum. Het mixen van koranteksten en muziek zijn zeer beledigend voor moslims, aldus Depers.nl.

Anderhalf jaar geleden bood Sony zijn excuses aan de Church of England aan, omdat enkele gewelddadige scènes uit een game zich afspeelden in de kathedraal van Manchester.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11997

20-10-2008, 11:35


Die reli's moeten nie zo zeiken..en gewoon een spelleke mensergerjeniet gaan spelen.

20-10-2008, 11:44

Citaat door Einherjer:
Die reli's moeten nie zo zeiken..en gewoon een spelleke mensergerjeniet gaan spelen.


Waarom reageer jij dan zo geïrriteerd?!

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!

En over zeiken gesproken.. Jij zeikt over iedere topic die over Moslims en/of Marokkanen gaat...

Heb je een trauma opgelopen ofzo?

20-10-2008, 11:44

Citaat door Einherjer:
Die reli's moeten nie zo zeiken..en gewoon een spelleke mensergerjeniet gaan spelen.


at nou zeuren,

zat andere soundtracks of weet ik veel wat allemaal die ze kunnen maken

20-10-2008, 11:48



Citaat door Einherjer:
Die reli's moeten nie zo zeiken..en gewoon een spelleke mensergerjeniet gaan spelen.



Tja
maar ze hebben liever wel dat moslims dat spelletje kopen
of andere producten

ruzie of boycot van producten zitten ze niet op te wachten

20-10-2008, 11:48
Netjes van Sony.

20-10-2008, 11:50

Citaat door Honesty:
Waarom reageer jij dan zo geïrriteerd?!

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!

En over zeiken gesproken.. Jij zeikt over iedere topic die over Moslims en/of Marokkanen gaat...

Heb je een trauma opgelopen ofzo?


leesblind ofzo? Ik zeg RELI's (Daar bedoel ik ook oa Christenen/Joden..enz enz mee) moeten niet zo zeuren.En nope..ik zeik Marokkanen of wie dan ook niet af.Ik zeik zeurpietjes af..afkomst boeit me nl geen flikker.

20-10-2008, 11:53

Citaat door Einherjer:
leesblind ofzo? Ik zeg RELI's (Daar bedoel ik ook oa Christenen/Joden..enz enz mee) moeten niet zo zeuren.En nope..ik zeik Marokkanen of wie dan ook niet af.Ik zeik zeurpietjes af..afkomst boeit me nl geen flikker.



Je bent zelf een zeurpiet.. Binnenkort komt Sinterklaas weer..!

20-10-2008, 11:53

Citaat door Honesty:
Je bent zelf een zeurpiet.. Binnenkort komt Sinterklaas weer..!


Lekker belangrijk.

20-10-2008, 11:55

Citaat door Einherjer:
Lekker belangrijk.



Ja eindelijk snap je het!! LEKKER BELANGRIJK!!!!


20-10-2008, 11:57

Citaat door Honesty:
Ja eindelijk snap je het!! LEKKER BELANGRIJK!!!!



Papegaai in je zak?

20-10-2008, 12:01
Nou, nou....'t is wat.


Citaat:



In the latest example of PC sensibilities gone overboard, Sony has recalled a new PS3 game over fears it might offend Muslims.

The supposed autumn blockbuster LittleBigPlanet was due to go on sale this week, but has been withdrawn from stockists and put back to 28 October.

Song lyrics

That's because one of the songs used in part of the game contains words from the Qur'an. Sony says it will remove the song before redistributing the game.

Writing on the PlayStation blog, Patrick Seybold of SCEA explains: "During the review process prior to the release of LittleBigPlanet, it has been brought to our attention that one of the background music tracks licensed from a record label for use in the game contains two expressions that can be found in the Qur'an."

Knee-jerk

He concludes: "We have taken immediate action to rectify this and we sincerely apologise for any offense that this may have caused."

Nonetheless, the move is being seen as an overreaction. One member of the Council on American-Islamic Relations said: "Many Americans already feel that Muslims want to censor everything."

20-10-2008, 12:34



Citaat door Einherjer:
Papegaai in je zak?



Ik heb echt het idee dat je 14 bent ofzo!

20-10-2008, 12:53

Citaat door Honesty:
Ik heb echt het idee dat je 14 bent ofzo!


Mooi..Ik laat je in die waan

20-10-2008, 13:04

Citaat door deVerdeler:
Netjes van Sony.

Netjes? Er eerst mee komen, terwijl je op je vingers kunt natellen dat er een rel van komt? Noem mij 1 multinational die 'netjes' is.

Pagina's : [1] 2 3