Bekijk volle/desktop versie : Hassanaat



19-10-2008, 13:07
Hoe kan je hassanaat verdienen

19-10-2008, 13:16



Citaat door zaina88:
Hoe kan je hassanaat verdienen


Hassant kan je op vele manieren verdienen, extra gebeden, je moslimbroeder en moslimzuster helpen die in nood zijn, aalmoezen geven zonder dat je daar iedereen van op de hoogte brengt, dhikr (gedenken van allah), enz...

19-10-2008, 13:18
Elke letter die je uit de koraan leest zijn 10 hassanet waard, dus lezen maar!!

19-10-2008, 13:21

Citaat door Krullebolletje:
Elke letter die je uit de koraan leest zijn 10 hassanet waard, dus lezen maar!!



ik lees vaak de koran alhamdoulilah maar had het meer over andere zaken
iemand helpen etcc

19-10-2008, 13:22



Citaat door zaina88:
ik lees vaak de koran alhamdoulilah maar had het meer over andere zaken
iemand helpen etcc



Mensen helpen zonder ervoor vergoed te worden geeft heel veel lhassanat.


19-10-2008, 13:25

Citaat door zaina88:
ik lees vaak de koran alhamdoulilah maar had het meer over andere zaken
iemand helpen etcc



gedenk jij allah wel eens? hier kun je boordevol hasanats verdienen


1) allah's boodschapper zei: "iedereen die :
subhana allah wa bi hamdihi
"verheerlijkt is allah en geprezen is hij"
honderd maal per dag zal zijn zonden vergeven zien zelfs als zij zoveel als het schuim van de zee zijn.

2)allah's boodschapper zei: iedereen die
la ilaha illallahoe wahdahoe la sharieka lahoe lmoelkoe wa lahoe lhamdoe wa hoewa 3ala xxxxxx shay'in qadier
"er is geen god dan alleen allah, aan hem is het rijk en aan hem is de lofprijzing en hij is tot alles in staat",
tien maal zegt, zal de beloning ter waarde van het bevrijden van vier slaven van de kinderen van isma3il hebben.

3)de boodschapper van allah(saw) heeft gezegd: "er zijn twee woorden die gemakkelijk van de tong af komen en zwaar in de balans wegen en die voor de genadigde gekoesterd worden"
soebhana allahi wa bi hamdihi ,soebhana allahi l3adiem"verheerlijkt zij allah en geprezen zij hij, verheerlijkt is allah de allergrootste".


4)de boodschapper van allah zei: "ik geef de voorkeur aan het zeggen van":
soebhan allahi ,wal hamdoe lillahi, wa la ilaha illallahoe, wallahoe akbar
"verheerlijkt is allah en geprezen zij allah en er is geen god dan allah en allah is de allergrootste"

5)de boodschapper van allahzei:"is één van jullie niet in staat om duizend hasanats (beloningen) op één dag te verdienen?" de mensen vroegen hem:"hoe kunnen wij duizend hasanats op één dag verdienen?" hij zei: verheerlijk allah honderd maal en er zullen duizend hasanats voor je opgeschreven worden of duizend zonden zullen voor je uitgewist worden".
soebhana allah

6)iedereen die zegt:
soebhana allahi l3adiem wa bihamdihi
"verheerlijkt is allah de allergrootste en geprezen is hij",
voordiegene zal een dadelpalm in het paradijs geplant worden.

7)de boodschapper van allah zei:"o abdoellah bin qais, moet ik jou niet de schatten van het paradijs wijzen?" ik zei: "o ja boodschapper van allah". dus zei hij: zeg:
la hawla wa la qoewwata illa billah
"er is geen kracht noch macht behalve bij allah".

8)de boodschapper van allah(saw) zei: "de geliefste woorden voor allah zijn er vier:
soebhan allah , verheerlijkt is allah
wa lhamdoe lillah, geprezen zij allah
wa la ilaha illa allah, er is geen god dan allah
wallahoe akbar, allah is de allergrootste

19-10-2008, 19:50
barakaallahoefik zuster voor alles

20-10-2008, 12:57

Citaat door Krullebolletje:
gedenk jij allah wel eens? hier kun je boordevol hasanats verdienen


1) allah's boodschapper zei: "iedereen die :
subhana allah wa bi hamdihi
"verheerlijkt is allah en geprezen is hij"
honderd maal per dag zal zijn zonden vergeven zien zelfs als zij zoveel als het schuim van de zee zijn.

2)allah's boodschapper zei: iedereen die
la ilaha illallahoe wahdahoe la sharieka lahoe lmoelkoe wa lahoe lhamdoe wa hoewa 3ala xxxxxx shay'in qadier
"er is geen god dan alleen allah, aan hem is het rijk en aan hem is de lofprijzing en hij is tot alles in staat",
tien maal zegt, zal de beloning ter waarde van het bevrijden van vier slaven van de kinderen van isma3il hebben.

3)de boodschapper van allah(saw) heeft gezegd: "er zijn twee woorden die gemakkelijk van de tong af komen en zwaar in de balans wegen en die voor de genadigde gekoesterd worden"
soebhana allahi wa bi hamdihi ,soebhana allahi l3adiem"verheerlijkt zij allah en geprezen zij hij, verheerlijkt is allah de allergrootste".


4)de boodschapper van allah zei: "ik geef de voorkeur aan het zeggen van":
soebhan allahi ,wal hamdoe lillahi, wa la ilaha illallahoe, wallahoe akbar
"verheerlijkt is allah en geprezen zij allah en er is geen god dan allah en allah is de allergrootste"

5)de boodschapper van allahzei:"is één van jullie niet in staat om duizend hasanats (beloningen) op één dag te verdienen?" de mensen vroegen hem:"hoe kunnen wij duizend hasanats op één dag verdienen?" hij zei: verheerlijk allah honderd maal en er zullen duizend hasanats voor je opgeschreven worden of duizend zonden zullen voor je uitgewist worden".
soebhana allah

6)iedereen die zegt:
soebhana allahi l3adiem wa bihamdihi
"verheerlijkt is allah de allergrootste en geprezen is hij",
voordiegene zal een dadelpalm in het paradijs geplant worden.

7)de boodschapper van allah zei:"o abdoellah bin qais, moet ik jou niet de schatten van het paradijs wijzen?" ik zei: "o ja boodschapper van allah". dus zei hij: zeg:
la hawla wa la qoewwata illa billah
"er is geen kracht noch macht behalve bij allah".

8)de boodschapper van allah(saw) zei: "de geliefste woorden voor allah zijn er vier:
soebhan allah , verheerlijkt is allah
wa lhamdoe lillah, geprezen zij allah
wa la ilaha illa allah, er is geen god dan allah
wallahoe akbar, allah is de allergrootste


Mooi reactie

Je kunt ieder moment van de dag Allah SAW gedenken..Denk maar aan de dua's die je op welk moment dan ook kunt opzeggen..al is het niet hardop..De Profeet SWT had voor elk gelegenheid zo zijn eigen dua die Hij oplas..Voor het binnentreden van de markt, het toilet, de badkamer, de woonkamer, de slaapkamer en het verlaten ervan. (Er zijn er nog veel meer hoor meissie).

Goed van je dat je daarbij stil staat..MashaAllah..Just keep up the good work lady