Bekijk volle/desktop versie : wazo uitkering



Pagina's : [1] 2

19-10-2008, 12:01
Ik ben al met mij zwangerschaps verlof en heb pas gisteren een brief gekregen dat ze gaan kijken of ik recht heb op een wazo uitkering en dan sturen ze weer later een brief van hun.
hoelang duurt die aanvraag? en wanneer krijg je het geld?
ik ben nu al bijna 2 weken met verlof en zit nu zonder salaris

19-10-2008, 12:09


yeps dat had ik ook, het duurde even voordat je je geld krijgt, maar je moet er achteraan gaan, bel ze op..duurt het te lang vraag om een voorschot! had je wel op tijd je aanvraag ingedient?

p.s. ik had ook een voorschot gekregen, daarna word dat weer berekent

19-10-2008, 12:13

Citaat door Sneeuwwitje83:
Ik ben al met mij zwangerschaps verlof en heb pas gisteren een brief gekregen dat ze gaan kijken of ik recht heb op een wazo uitkering en dan sturen ze weer later een brief van hun.
hoelang duurt die aanvraag? en wanneer krijg je het geld?
ik ben nu al bijna 2 weken met verlof en zit nu zonder salaris


Ben je uit dienst dan?
Want als je nog in dienst bent bij je werkgever, dan hoor je gewoon je salaris te krijgen.

19-10-2008, 12:18
wat is een wazouitkering dames?

19-10-2008, 12:20



Citaat door rabija:
wat is een wazouitkering dames?

Dat is een uitkering die je krijgt als je met zwangerschaps- en bevallingsverlof gaat. Het wordt betaald door de overheid (UWV).

Een werkgever betaalt dan geen salaris over die maanden. Hij krijgt het terug van het UWV.

19-10-2008, 12:26
berekenen ze dat dan aan de hand van je inkomen?

19-10-2008, 12:34

Citaat door rabija:
berekenen ze dat dan aan de hand van je inkomen?

Nee, je zou er als medewerker eigenlijk niks van moeten merken. Je krijgt je "salaris" gewoon doorbetaald.

19-10-2008, 12:37
echt waar?

voor hoe lang dan?

19-10-2008, 12:39

Citaat door Sneeuwwitje83:
Ik ben al met mij zwangerschaps verlof en heb pas gisteren een brief gekregen dat ze gaan kijken of ik recht heb op een wazo uitkering en dan sturen ze weer later een brief van hun.
hoelang duurt die aanvraag? en wanneer krijg je het geld?
ik ben nu al bijna 2 weken met verlof en zit nu zonder salaris


sneuwitje is dit je eerste kindje

19-10-2008, 12:48

Citaat door rabija:
echt waar?

voor hoe lang dan?


Als je geen werk hebt, dan kom je er niet voor in aanmerking.
Als je contract verloopt op het moment dat je met zwangerschapsverlof gaat, krijg je het ook.

Het is dus niet zo dat werklozen ook deze uitkering kunnen krijgen. Ook als je zelf ontslag neemt, kom je er niet voor in aanmerking.
Zwangerschaps- en bevallingsverlof is in Nederland 16 weken.

19-10-2008, 13:38

Citaat door rabija:
sneuwitje is dit je eerste kindje

ja inshallah

19-10-2008, 13:38

Citaat door Saloua1986:
Ben je uit dienst dan?
Want als je nog in dienst bent bij je werkgever, dan hoor je gewoon je salaris te krijgen.

nee ben niet uitdienst ik heb een vaste contract

19-10-2008, 13:40



Citaat door Ommo_Amin:
yeps dat had ik ook, het duurde even voordat je je geld krijgt, maar je moet er achteraan gaan, bel ze op..duurt het te lang vraag om een voorschot! had je wel op tijd je aanvraag ingedient?

p.s. ik had ook een voorschot gekregen, daarna word dat weer berekent

ja mij werkgever heeft het pas aangevraagd en gisteren kreeg ik pas een brief van de uwv waarop stond dat het inbehandeling is en dan gaan ze zehma kijken of daar recht op heb.
maar hoe moest jij wachten na je aanvraag?

19-10-2008, 14:05

Citaat door Sneeuwwitje83:
ja mij werkgever heeft het pas aangevraagd en gisteren kreeg ik pas een brief van de uwv waarop stond dat het inbehandeling is en dan gaan ze zehma kijken of daar recht op heb.
maar hoe moest jij wachten na je aanvraag?



Het UWV heeft 4 weken de tijd om je dossier te behandelen en te beslissen of je recht hebt of niet.

19-10-2008, 15:54

Citaat door Nefertari:
Het UWV heeft 4 weken de tijd om je dossier te behandelen en te beslissen of je recht hebt of niet.

ok dank je wel

Pagina's : [1] 2