Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : vergeet niet dat ramadan een van de zuilen is

Pagina's : [1] 2

Gmisa
14-10-2002, 14:48

Ik hoor steeds mensen roepen van yes het is weer bijna ramadan , dan kan ik weer afvallen of dan eten we weer kei lekkere dingen, of dan zijn we weer bij elkaar of dan zijn er leuke dingen op tv en nog meer van die dingen maar ik hoor bijna nooit iemand zeggen yes het is weer bijna ramadan dan kan ik meer bidden dan normaal en dan kan ik van mijn zondes afkomen en veel koran gaan lezen. Valt dit jullie ook op?

hind_99
14-10-2002, 15:58
jah man dat is echt waar terwijl we dat juist horen te zeggen maar jah in ieder geval slim van je dat je daar aan d8 en nu heb je mij ook daarover aan het denken gezet (hihi ) ciao ciaooooooo :zwaai: xxxxxxxx hind

Kimaatje
14-10-2002, 16:59
Origineel gepost door lelahamka Ik hoor steeds mensen roepen van yes het is weer bijna ramadan , dan kan ik weer afvallen of dan eten we weer kei lekkere dingen, of dan zijn we weer bij elkaar of dan zijn er leuke dingen op tv en nog meer van die dingen maar ik hoor bijna nooit iemand zeggen yes het is weer bijna ramadan dan kan ik meer bidden dan normaal en dan kan ik van mijn zondes afkomen en veel koran gaan lezen. Valt dit jullie ook op? Hmmm dit komt uit de mond van lelahamka? :eek: Maar je hebt gelijk....voor deze ene x ;)

shafia
15-10-2002, 23:15
salaam ja dat valt me ook op vooral omdat het bij mij dus niet in die maand gezellig is gewoon zelf moet ik wat brood maken en alleen op staan (ben nederlands) maar ik ben toch zo blij met die maand ik voel me er na zo fijn klingt misschien overdreven maar ik voel me zelfs herboren ik doe dan veel meer voor me geloof en insch allah blijf ik dat ook na de Ramadan doen walikom salaam Shafia

S.samira
16-10-2002, 19:44

ik weet niet niet hoe ik het op me eigen forum kan doen me vraag is bidden jullie

moslimastyling
16-10-2002, 20:06
salaam mensen inderdaad veel mensen vergeten de betekenis van ramadan, mensen vechten aan de beenhouwers of ze nooit vlees hebben gezien... dat heeft me vorige ramadan aan denke gezet, ramadan is een tijd van voelen hoe het zit met mensen die geen goed leven hebben die elk dag moeten vechten om het te halen, die leven van hun geboorte in de oorlog,... en wij wij vechten om vlees in de beenhouwer.... Geeft je stof om na te denken over hoe gulzig we soms kunne zijn

somisandkomis
16-10-2002, 20:43
salaam Je hebt echt gelijk, iederen loopt maar te roepen dat het een gezellige maand is, en dat er allerlei lekkere hapjes gemaakt worden, maar ze vergeten dat de Ramadan inderdaad de 4de zuil is van de Islam! Je moet veel dikr , doeas doen en veel bidden. De koran lezen en sadaqa geven! Sommige mensen gaan naar Sahrat in plaats van naar de moskee te gaan. Soebhanallah , ze denken dat vasten een stukje cultuur is . Ik vind het heel erg goed van je dat je deze forum hebt geplaatst, zo kun je de mensen duidelijk maken dat de Ramadan niet alleen om eten of gezelligheid draait. Moge ALLAH je belonen voor deze goede daad.

Gmisa
19-10-2002, 18:23
Origineel gepost door somisandkomis salaam Je hebt echt gelijk, iederen loopt maar te roepen dat het een gezellige maand is, en dat er allerlei lekkere hapjes gemaakt worden, maar ze vergeten dat de Ramadan inderdaad de 4de zuil is van de Islam! Je moet veel dikr , doeas doen en veel bidden. De koran lezen en sadaqa geven! Sommige mensen gaan naar Sahrat in plaats van naar de moskee te gaan. Soebhanallah , ze denken dat vasten een stukje cultuur is . Ik vind het heel erg goed van je dat je deze forum hebt geplaatst, zo kun je de mensen duidelijk maken dat de Ramadan niet alleen om eten of gezelligheid draait. Moge ALLAH je belonen voor deze goede daad. dank je ik ben blij dat er nog mensen zijn die er ook zo over denken

DESPERADA
19-10-2002, 18:58
DjazaakAllaH Voor de herinnering weer, dat ramadan meer is dan alleen niet eten, en als je mag eten alleen maar lekker eten.....

Lady_moi
20-10-2002, 12:24
Origineel gepost door lelahamka Ik hoor steeds mensen roepen van yes het is weer bijna ramadan , dan kan ik weer afvallen of dan eten we weer kei lekkere dingen, of dan zijn we weer bij elkaar of dan zijn er leuke dingen op tv en nog meer van die dingen maar ik hoor bijna nooit iemand zeggen yes het is weer bijna ramadan dan kan ik meer bidden dan normaal en dan kan ik van mijn zondes afkomen en veel koran gaan lezen. Valt dit jullie ook op? aha er is me iets bij jou opgevallen zou je niet eerst met jezelf beginnen ge moe uw avatar es zien ik dacht dat dingen die met muziek te maken hebben haram zijn?foei meid ;) :D

Gmisa
20-10-2002, 15:17
lady wat is dat nou weer voor reactie ?? Je kunt het gewoon niet hebben dat ik de waarheid spreek

Lady_moi
20-10-2002, 15:25
Origineel gepost door lelahamka lady wat is dat nou weer voor reactie ?? Je kunt het gewoon niet hebben dat ik de waarheid spreek NEEN JE HEBT GELIJK WAT JE ZEGT MAAR JE MOET EERST NAAR JEZELF KIJKEN SCHIJNHEILIG KIND :auw:

Gmisa
20-10-2002, 15:36

oke lady dus jij weet wat ik allemaal doe in mijn dagelijkse leven omdat mijn avatar toevallig muzikaal is hahahahahaha jij trekt mooie conclusies maar ik ga niet meer op jou in en of ik scheinheilig ben weet alleen allah

Lady_moi
20-10-2002, 15:41
Origineel gepost door lelahamka oke lady dus jij weet wat ik allemaal doe in mijn dagelijkse leven omdat mijn avatar toevallig muzikaal is hahahahahaha jij trekt mooie conclusies maar ik ga niet meer op jou in en of ik scheinheilig ben weet alleen allah ge moe u nie verstoppen achter het geloof want mensen vooroodrdelen is ook haram met andere woorden :regie: HAMKA KAN NIE TEGEN DE WAARHEID :regie: HAMKA KAN NIE TEGEN DE WAARHEID :regie: HAMKA KAN NIE TEGEN DE WAARHEID :regie: HAMKA KAN NIE TEGEN DE WAARHEID

Gmisa
20-10-2002, 16:00
ik veroordeel niemand en jou al helemaal niet want daar ben je niet intressant genoeg voor en even voor de duidelijkheid ga een andere topic verpesten met jou onzin oke? ok byeeeeeeeeeee

Pagina's : [1] 2