Bekijk volle/desktop versie : Grote ravage na botsing tram en bus



17-10-2008, 14:05
Na een botsing tussen een tram en een bus in Amstelveen, is de bus een kantoorpand binnen gereden.

Er zijn twaalf gewonden en de ravage is groot. Er zijn vijf zwaargewonden. Twee slachtoffers zaten bekneld, ze zijn door de brandweer bevrijd.

Het ongeluk gebeurde om 10.45 uur op de kruising van de Handelsweg en de Van Heuven Goedhartlaan. De bus schoot na de botsing tientallen meters door en reed in op de gevel van een kantoorpand. De tram raakte uit de rails staat dwars over de weg, aldus Depers.nl.

De toedracht van het ongeluk is nog onbekend. Volgens een ooggetuige werd de bus vol in de flank geraakt door tram 5. ''De tram kwam van links, de bus reed rechtdoor en had volgens mij voorrang moeten krijgen, maar de trambestuurder remde nauwelijks'', aldus de getuige in Het Parool.

De buschauffeur is volgens getuigen uit de bus geslingerd, meldt RTV Noord-Holland. Een ooggetuige die in het kantoorpand aanwezig is, meldt aan AT5 dat er meerdere mensen in het gebouw bekneld zijn geraakt. Het gebouw raakte licht beschadigd.

Er zijn twee traumahelikopters en tal van ambulances en brandweerwagens uitgerukt om hulp te verlenen. De inzittenden van de bus en tram zijn opgevangen in het kantoorgebouw. De meesten konden naar huis toen ze van de schrik bekomen waren.

17-10-2008, 16:19


pff erg man dit is gwn in mijn buurt
gistern zat ik nog in die tram

Allah7fed ou safie

17-10-2008, 16:50
Oeeii , vreselijk!

17-10-2008, 17:03
welke buslijn is het????

17-10-2008, 17:11


Lang leven de auto !!!

17-10-2008, 17:28
kei erggg voor die mensen wjw

17-10-2008, 19:01
mijn zusje die was daar, nou als ze in die ene tram was ingestapt was ze haar leven kwijt!!!

17-10-2008, 21:10
mgharba zijna ook overaal he..