Bekijk volle/desktop versie : chatten ?!?

Pagina's : 1 [2]

16-02-2004, 00:11
ik heb em gevonden alhamdoulillaah hier is 'ie dus.

Vraag: ‘Wat zegt de Islaam over het corresponderen tussen jonge mannen en vrouwen, wetende dat deze correspondentie vrij is van losbandigheid, verliefdheid of seksuele begeerten?

Antwoord: Het is voor niemand toegestaan om te corresponderen met een vrouw met wie hij kan trouwen (al-Adjnabiejah), want hier berust vele fietnah (calamiteiten) in. Het kan zo zijn dat de correspondent denkt dat er geen fietnah plaats kan vinden. Toch is het zo dat de Satan hem/haar op deze gedachte laat totdat hij op haar valt of zij op hem valt. De profeet (moge Allaahs Zegen en Vrede met hem zijn) heeft degene die hoort over de aanwezigheid van de Dadjaal (éénogige leugenaar) bevolen om hem te ontwijken en vertelde dat een gelovig persoon hem ontmoet en hem met zijn fietnah mee probeert te sleuren totdat hij daarin slaagt. (overgeleverd door Ahmed en Aboe Dawoed). Het corresponderen tussen jongen mannen en vrouwen is dus gevaarlijk en gaat samen met een grote fietnah. Het is een verplichting om hierbij vandaan te blijven, zelfs wanneer het zo is (zoals de vraagsteller zegt) dat er geen verliefdheid of seksuele begeerten aanwezig zijn. Wat betreft het corresponderen tussen mannen en mannen, en vrouwen en vrouwen daar is niets mismee, behalve wanneer er sprake is van zaken die verboden zijn.

[Van fatawa al-mar`toel-moslimah blz. 578 door Shaych Mohammed ibn Saalih al-Uthaymien" -->.

Vertaald door Mohammed aboe `Oebaydillaah Brinkman

wa Allaahoe 'alim,

16-02-2004, 00:21

ik zag ook een 'fatwa' van 'cyberimaam'. maar ja wie is dat eigenlijk? weten jullie het, ik in ieder geval niet. en een salaf radiaAllaahoe anhoe, heeft het volgende gezegd;

Muhammed Ibn Seereen (d. 110H) heeft gezegd, “Deze kennis is de Religie. Dus wees voorzichtig van wie jij jouw Religie aanneemt.” Overgeleverd door Muslim (nr. 114) en door Aboo Nu’aym in al-Hilyatul-Awliyaa (2/278)

wa Allaahoe 'alim. En shaykh ibn 'Uthaymien rahimullaah is wel bekend wa Allaahoe 'alim, hier een link naar zijn sierah en een site met info van hem rahimullaah.

sierah ~> http://www.fatwa-online.com/scholarsbiographies/15thcentury/ibnuthaymeen.htm

anekdotes ~> http://www.fatwa-online.com/jewelsofguidance/ibnuthaymeen/index.htm

stukken uit de krant over hem rahimullaah ~> http://www.fatwa-online.com/scholarsbiographies/15thcentury/ibnuthaymeen_whatthepaperssay.htm

artikelen ed van hem rahimullaah ~> http://www.binuthaymin.co.uk/

[/size]

08-03-2004, 16:06
weet met wie je chat!

08-03-2004, 19:24
Asalaam mo3leikom wa Rahmatullahi wa Baraakatuh

Dit kreeg ik toegestuurd via een mailtje, en het is echt masha Allah, het is zeker de moeite waard om te lezen, wa Allah 3alum.

Salaam alaykoem,
Naar aanleiding van een bericht dat door een broeder is gepost over de chatbox en het onderzoek dat we hebben gedaan zijn we verplicht de chatbox te sluiten. Er is ook een bestandje aan toegvoegd waar je een lezing kan beluisteren in het nederlands dat door Sheikh Fawaz Jneid is gegeven. Je kan het beluisteren met Real Player

Hieronder krijg je eerst de gekleurde tekst van de broeder One Allah te lezen;
Chat/Fitnah en de gevolgen ervan...
Salaam oe Alaikoum broeders en zusters lees aub en denk na als je nog wat imaan hebt...
De dingen die ik hier zeg zijn voor jullie eigen best wil,en ik hoop niet dat jullie mijn waarschuwingen en opmerkingen in de wind slaan inshallah...
Ya eyyuheledhina amenoe! hou jullie alsjeblieft buiten dit soort onzin zoals chat, bovenal heb ik op grote schaal gemerkt,dat wanneer zusters en broeders op een plek komen(chat),dat ze gewoon niet meer elkaar kunnen opschieten,wat leidt tot fitna.
"..En zij geloofden niet in onze tekenen..." de Dag des Oordeels is nabij.... je merkt het zelf op,zoveel ruzie,bloedvergieten in de wereld, broeders en zusters die elkaar ontmoeten en zina plegen, zoveel illegale kinderen,die slachtoffer zijn,van het domme sexgedrag van hun ouders.
En chat is een van de oorzaken tot dit soort onzin.. daarom waarschuw ik je omwille Allah. heb op geen enkele manier contact met jongens,op de een of andere manier,zul je toch in de ban raken van de truucjes van de vervloekte shayatien. kijk maar naar je eigen ervaringen,je zag het zelf.Hoe je begon begon met een zuster of broeder te chatten,werden jullie ook zo meegesleurd. het enige niet mahrem contact die je eigenlijk mag hebben met jongens of met zusters,is wanneer inshallah iemand jou om je hand komt vragen,en daarna wanneer jullie een mooi en inshallah
gelukkig gezin stichten,zullen jullie je kinderen met de Islam opvoeden,tenzij Allah het anders heeft voorbestemd. Moge Allah ons behoeden voor de Fietan van
Fietan van de Dag Des Oordeels. zoals ik al vertelde is chat een uitvinding van de kufar,om nog meer corruptie op de aarde te laten plaats vinden.weten jullie wel niet met wat voor doel chat is gemaakt?
'SEXUELE GEMEENSCHAP TE HEBBEN MET ZOVEEL MENSEN MOGELIJK' Toen die mensen internet uitvonden,liepen ze hun geslachtsdeel na,en dat doen ze nog steeds! SUBHANALLAH!
dingen zoals computer en tv,zorgen ervoor dat mensen de salaat vergeten,en vergeten zo ook dat de steunpilaren van hun leven weer zwak worden.echt als dit wordt doorgestuurd heh inshallah,ik hoop dat tenminste een jongere met zijn gedachtes bij zijn hoofd nadenkt,en weet dat hij vandaag of morgen dood zal gaan. chat is een ziekte,die zich net zo snel verspreid,als de pest.
wat zien we wel niet? tmf en ilse en weet ik veel wat voor andere soort fitnah,en met welke doel? toch weer om mensen te ontmoeten en zina te plegen!
gelukkig zijn er ook nog,jongeren,die het gebruiken om andere moslims te ontmoeten,en kennis van elkaar over te nemen omwille Allah. maar dan moeten we nog wel in gedachte houden,dat je alleen met jongens als je jongen bent chat,en alleen met meisjes als je ene meisje bent chat.
Na verloop van tijd wordt het toch,proberen elkaar te ontmoeten,en alles te bespreken,behalve de islam.Geloof me,mensen die zeggen dat dit hun nooit zullen gebeuren,zijn onwetend... ik heb het zelf meegemaakt. en bovendien is het ook nog eens haram,om van jongen tot meisje en andersom te praten.
En bovendien is het ook nog eens haram,om van jongen tot meisje en andersom te praten. Jullie zijn bij elkaar,maar wel alleen,ook al is het virtueel,het is een deur,die geopend is door de kufar,om nog meer zina te plegen. ook al zijn het met woorden,of met van die emoticons(gezichtjes op msn).Het is verleidend voor een
jongen,of voor een meisje.En Allah zegt in de Heilige Quran dat vrouwen hun kuisheid moeten bewaren,en niet op een verleidende manier moeten spreken,zodat mensen met een een ziekte in hun hart(de mannen) geen gevoelens gaan krijgen.De profeet salallahu aleyhi wasellem zei:
""Er zijn twee mensen van de Hel die ik nog niet gezien heb. Mensen met zweepjes zoals de staarten van het vee waarmee ze mensen slaan, en vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt, die op een verleidende manier lopen. Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ruiken, alhoewel de geur ervan geroken kan worden van zo’n afstand."

De profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) zei: "Bescheidenheid is een onderdeel van het geloof.",En om deze Bescheidenheid te waarborgen,moeten we afstand nemen van zulke zaken,want als ik me niet vergis
Zijn woorden zoals:"I love you forever,of kusjes geven dus -xxx-,niet echt een vorm van bescheidenheid,maar eerder een vorm van losbandigheid,en schaamteloze acties van de jeugd van nu!
Bovendien moslim broeders en zusters,die dit soort dingen zeggen tegenover elkaar op msn,ook nog eens liegen,want eens zal je toch contact verbreken met die persoon en na een maandje ofzo vergeten,is het niet?
En al zouden jullie wel ontmoeten(wat haram is),zullen ze is de meest extreme gevallen,elkaar ontmoeten zina plegen(welke vorm dan ook),en dan zullen ze elkaar vergeten,en weer verder gaan,en zo zullen deze vieze,en schaamteloze gebeurtenissen,tot
De dag des oordeels doorgaan!jammer genoeg is het ook zo,dat heel veel broeders en zusters zo eens even 3 a 4 uur de tijd nemen voor chat,maar niet eens een 15 minuten om een boek te lezen en kennis op te doen,die bruikbaar is!
subhanallah! mede door chat en soortgelijke zaken,zijn onze broeders en zusters zo erg onwetend geworden,dat ze hun dien niet meer kennen!
Ik hoor velen zeggen van"Je moet niet kijken naar dat ik niet vast of bidt,en je moet ook niet kijken of iemand zich goed kleed,geloof zit van binnen"zeggen ze dan als tegenargument,maar dit is niet waar!
Geloof zit van binnen en van buiten,je laat aan de anderen zien dat je Allah vreest,en maakt zo onderscheidt,mede door kleding en goed gedrag,dat je een goeie gelovige ben inshallah.
Weten jullie niet dat er vele authentieke hadieth zijn over dat kennis opdoen van geboorte tot dood verplicht is? weten jullie niet dat de woorden kennis opdoen vaker voorkomen dan de salaat?
Als Allah De Verhevene,voorgang geeft aan het leren van kennis,boven de salaat,wat voor beloning zit er dan wel niet aan goeie en bruikbare kennis opdoen? Het is ook zo,dat de meeste afkeer tegen Allah,komt omdat mensen gewoon steeds meer onwetender zijn geworden.
de profeet salallahu aleyhi vesellem zei:" Een huis zonder boeken,is als een tuin zonder bloemen".
Ik hoop dat je nadat je dit gelezen hebt zal nadenken en afstand nemen van fitnah en datgene die ernaar leidt.
(Tekst van een wijze zuster in islam)
Salaam oe Alaikoum wa rahmatoellah

Hieronder vindt je de uitspraak van de cyberimam van al-islaam.com;
Vraag: is het eigenlijk toegestaan om te chatten de beide geslachten
Antwoord:
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Beste zuster,
Er is geen twijfel dat chat dezelfde functie heeft als telefoongesprekken, of live-zittingen. Het communiceren tussen beide geslachten kent twee redenen, voornamelijk het zoeken naar een geschikte echtgenoot (note) of het verkondigen van het woord van Allah.
Bij beide redenen is kuisheid en respect een voorwaarde. Men kan desbetreffende persoon toetsen en vragen stellen om te weten te komen of het een geschikte persoon is voor hem/haar en wel met het volledig behouden van respect en goede woorden. Allah zegt in de Qor'aan: "Als jullie (Allah) vrezen. Weest daarom niet minzaam in jullie manier van spreken, waardoor degene in wiens hart een ziekte is, begeerte gaat voelen, en spreekt een juist woord." (Soerat Al-ah'zaab aya 32).
Chat is ook een ideale manier om da'wa ofwel het verkondigen van het woord van Allah en mensen uitnodigen tot het volgen van de rechte pad. Met andere woorden de voorwaarden die voor telefoongesprekken en live-zittingen gelden, gelden ook voor chat-sessies.
En Allah weet het beste.
Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

De Moslimtalkbeheerders willen geen verantwoording afleggen op de Dag Des Oordeels voor eventuele zonden(chatten, afspraken in real life enz. tussen beide sekse) die begaan kunnen worden via de chatbox. We proberen alle deuren te sluiten voor de Sheytan. Tot onze spijt is de chatbox ook zo'n deur dat gesloten dient te worden.
Moge Allah ons behouden voor het kwade!
Salaam alaykoem

Wasalaam mo3leikom wa Rahmatullahi wa Baraaktuh

Pagina's : 1 [2]