Bekijk volle/desktop versie : opvoedtipsss



14-10-2008, 16:00
dames, laten we elkaar tips geven, wat betreft het opvoeden wat helpt bij een baby, peuter, kleuter..
Zet je vraag hier neer en de de dames helpen je met wat je het best kunt doen!!

14-10-2008, 16:05


zied, ik begin wel.
Ik heb een zoontje van 1 jaar, op zich een hele leuke kind slaapt goed eet goed, maaaaaaaar als hij op een gegeven moment, niet in de box meer wil dan laat ik hem even rond lopen, maar hij stopt alles in izjn mond en probeert alles te slopen!!! leterlijk alles wat vast en los zit!!
Wat doen de andeer dames eraaan?? of wta hebben de dames gedaan met die leefijd!

14-10-2008, 16:38
ik ben net bevallen en en heb totaal geen ervaring als hij huilt vooral snachts hij slaapt per 30 min en staat weer op.

14-10-2008, 18:12

Citaat door toutou20:
ik ben net bevallen en en heb totaal geen ervaring als hij huilt vooral snachts hij slaapt per 30 min en staat weer op.


hey meid, dat was bij mij ook zo toen ik net bevallen was, dat gaat vanzelf over!! bij mij ging het over bij 3 maanden, hoe ik me nog kan herineren!!

14-10-2008, 18:18



Citaat door toutou20:
ik ben net bevallen en en heb totaal geen ervaring als hij huilt vooral snachts hij slaapt per 30 min en staat weer op.


nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje..!

dat had/heb ik dus ook bij me dochtertje ze wordt heel snel wakker, ze is nu 9 maanden maar wordt steeds een keer in de nacht wakker voor een flesje..en als ik haar geen flesje geef dan schreeuwt ze de hele boel bij elkaar..dan heb ik liever een flesje en terug slapen dan geen flesje en een krijsend kind.!!

mijn zoon die is nu 10 jaar had ik het ook maar na 3 maanden was het gestopt.

14-10-2008, 18:28
koffietante, ik had het flesje wel al lang afgeleerd als ik jou was. want hoe ouder ze worden hoe moeilijker. mijn zoontje wilde de fles ook steeds hebben in de nacht, maar met 5 maand ben ik er toch maar mee gestopt. want anders blijft die komen. de eerste week was het zwaar maar gelukkig na die week was het klaar. ik gaf hem ipv de fles een speen. dat gooide hij er dan wel steeds uit, maar heb volgehouden.

toutou, bij jou kind is het heel normaal als het nog heel klein is. meestal rond de 5de maand moet je die fles in de nacht afschaffen. anders blijven ze zo. dat is bij mijn schoonzus dus nu het geval, haar zoontje is nu 4 jaar en moet nog om 4 uur in de ochtend fles. vind dat niet normaal voor zo'n groot kind. zij staat dan dus echt op en geeft hem een broodje pasta, nou waar moet dat heen.

14-10-2008, 18:28

Citaat door alhoecima girl:
zied, ik begin wel.
Ik heb een zoontje van 1 jaar, op zich een hele leuke kind slaapt goed eet goed, maaaaaaaar als hij op een gegeven moment, niet in de box meer wil dan laat ik hem even rond lopen, maar hij stopt alles in izjn mond en probeert alles te slopen!!! leterlijk alles wat vast en los zit!!
Wat doen de andeer dames eraaan?? of wta hebben de dames gedaan met die leefijd!



Ga zelf ook kruipen door je huis, en bekijk het van zijn wereld. haal alles weg wat een gevaar kan zijn, ja dan maar geen mooie vazen op tafel of what ever die kunnen allemaal terug wanneer je kindje wat ouder is.

probeer zo ie zo steeds nee mag niet te zeggen als hij ergens heen gaat wat niet mag zo leert hij ook nee,
en voor de rest is het ook geduld hebben hij is nog jong dus jah,,,,

14-10-2008, 18:30

Citaat door alhoecima girl:
zied, ik begin wel.
Ik heb een zoontje van 1 jaar, op zich een hele leuke kind slaapt goed eet goed, maaaaaaaar als hij op een gegeven moment, niet in de box meer wil dan laat ik hem even rond lopen, maar hij stopt alles in izjn mond en probeert alles te slopen!!! leterlijk alles wat vast en los zit!!
Wat doen de andeer dames eraaan?? of wta hebben de dames gedaan met die leefijd!

op jou vraag kan ik helaas geen raad geven, mijn kinderen deden nooit wat in de mond, zo ook nu bij de jongste. hij raapt wel dingen op, bekijkt ze heel goed en geeft het dan vervolgens aan mij.
en is een rustig kind. wat ik in jou geval zou doen, is hem er elke keer op attend maken dat dat niet mag. maar dat zal heel zwaar worden. omdat hij nog jong is en het dan niet meteen begrijpt.

14-10-2008, 18:34

Citaat door Virtual_lady:
Ga zelf ook kruipen door je huis, en bekijk het van zijn wereld. haal alles weg wat een gevaar kan zijn, ja dan maar geen mooie vazen op tafel of what ever die kunnen allemaal terug wanneer je kindje wat ouder is.

probeer zo ie zo steeds nee mag niet te zeggen als hij ergens heen gaat wat niet mag zo leert hij ook nee,
en voor de rest is het ook geduld hebben hij is nog jong dus jah,,,,



Ja ik zeg elke keer nee, maar hij aat elke keer weer terug op een gegeven moment, raakt me geduld echt op!!

14-10-2008, 18:37

Citaat door alhoecima girl:
Ja ik zeg elke keer nee, maar hij aat elke keer weer terug op een gegeven moment, raakt me geduld echt op!!

het is ook heel zwaar, want bij zulke jonge kindjes moet je blijven hameren. dat heb ik nu ook met de jongste. hij wil alles hebben wat zijn broer heeft. en je kan niet steeds zeggen tegen de oudste dat hij het moet afgeven. dus het is dan constant nee, nu heeft jou broer dat ding. jij krijgt dit. en hij dan boos en huilen en schreeuwen. dan moet hij weer naar de gang. en dat soms weleens drie keer per dag. daarom moet je ook consequent zijn, en elke dag hetzelfde ritueel herhalen, en niet denken van, safie ik geef het op, want dan lukt het nooit

14-10-2008, 18:39

Citaat door alhoecima girl:
Ja ik zeg elke keer nee, maar hij aat elke keer weer terug op een gegeven moment, raakt me geduld echt op!!



ja ik kan het begijpen ,, dat had ik ook,, maar jah hij is nog jong als je nu nee zegt is hij het over een paar sec weer vergeten, hahahahahhaha

gewoon volhouden,