Bekijk volle/desktop versie : Aandelen kopen.



14-10-2008, 11:41
wie kan mij vertellen hoe dat werkt.

waar zit je aan vast, voordelen nadelen

kortom, ik heb er totaal geen verstand van en wil er meer over weten

14-10-2008, 11:55



Citaat door speedybride:
wie kan mij vertellen hoe dat werkt.

waar zit je aan vast, voordelen nadelen

kortom, [B]ik heb er totaal geen verstand van en wil er meer over weten [/B]



Je geeft het antwoord zelf...............begin er niet aan.
gooi je geld liever in een fruitautomaat dan

14-10-2008, 11:57
ik wil echt serieus weten hoe dat werkt

14-10-2008, 23:18
kijk eens RTLZ kijk eens wat een aandeel kost op een dag en wat die de volgende dag kost

15-10-2008, 10:45


Beleggen is niet zomaar gewoon kijken wat de koers/prijs van een aandeel vandaag is en wat het morgen kost.

je moet onderzoeken doen van bedrijven waar je interesse naartoe gaat om aandelen van dat bedrijf te kopen. kijken hoe de bedrijf of het bedrijf financieel gezond is of het gaat groeien of het andere doelen heeft kijken wat voor een omzet, winst, verlies dit jaar of voorgaande jaren heeft gemaakt.

kortom veel lezen op internet over beleggen genoeg informatie op internet

veel succes!

15-10-2008, 10:49
bedankt

15-10-2008, 11:47
ik zit in de 4e klas van de middelbare school, voor ondernemerschap moet ik dit jaar gaan verkopen. Wij hebben 100 aandelen aangevraagd bij jong ondernemen en die aandelen verkopen wij aan mensen voor 5 euro bijvoorbeeld. Het is een soort van investering. Als wij winst maken met onze bedrijf krijg je jouw geld terug en wat extra, ligt eraan wat is afgesproken. En als het bedrijf failliet gaat, dan heb je niets.

15-10-2008, 12:22

Citaat door A_B:
Beleggen is niet zomaar gewoon kijken wat de koers/prijs van een aandeel vandaag is en wat het morgen kost.


Dat was een cryptisch omschrijving van dat het momenteel slecht gaat op de beurs en dat je alleen maar verlies gaat lijden.