Bekijk volle/desktop versie : Naar een waarzegster gaan?



13-10-2008, 20:56
Heb het nog nooit gedaan, maar de laatste tijd denk ik er vaak aan.. om bepaalde redenen..

Ik weet dat voodoo haram is, een grote zonde.. maar wat word er over waarzegsters gezegd in de Islam?

13-10-2008, 20:58


geldkloppers zijn dat....

13-10-2008, 20:58
Is ook haram. De enige die kan weten wat er gaat gebeuren is Allah!

13-10-2008, 20:59

Citaat door Excellent:
geldkloppers zijn dat....



Een vriendin van mij kent een waarzegster die 15 euro vraagt.. boeit me niet die 15 euro.. ik weet dat de meesten fake zijn.. maar er zijn mensen die dat echt kunnen. Maar wat zegt de Islam erover?

13-10-2008, 21:00


is shirk is de grootste en meest zondige zonde wat je kan begaan!!!!


dus DOE HET NIET!!!!

je vasten en gebeden worden voor 40 dagen niet verhoord!!!
en dan maar hopen dat je echt berrouw toont en Allah dat van je accepteert!!!

13-10-2008, 21:00
Ik heb gelezen dat je, je dan schuldig maakt aan Shirk, de ergste zonde.

Wa Allahu a3lam.

13-10-2008, 21:00
Hartstikke haram!

Vertrouwen moet je in Allah hebben. Je moet in Allah geloven en niet in waarzegsters.

13-10-2008, 21:02

Citaat door verdwaalde:
is shirk is de grootste en meest zondige zonde wat je kan begaan!!!!


dus DOE HET NIET!!!!

je vasten en gebeden worden voor 40 dagen niet verhoord!!!
en dan maar hopen dat je echt berrouw toont en Allah dat van je accepteert!!!



Shirk is toch voodoo?

Waarzegster is toch net iets anders.

13-10-2008, 21:04

Citaat door DeadlyCurls:
Shirk is toch voodoo?

Waarzegster is toch net iets anders.



heb je ooit een boek over de islam eens open gemaakt?


Meid alles wat met vodoo te maken heeft en djin is shirk!
denk je dat waarzegster al die onzin uit haar duim zuigt?

vaak werken ze samen met kwaadaardige djins
als ik jou was even langs een islamitisch winkel en dan zoeken naar boeken en lezen....

Meid je zult er ect spijt van krijgen!!!! en toekomst kan je beter met rust laten

13-10-2008, 21:07
Het is enkel Allah swt die jou dingen laat zien, als dat nodig is. Ik zou het z eker niet doen, als ik jou was...

13-10-2008, 21:08
Yeh dummy, la ya3lam alghaib illa allah! Alleen allah weet wat er zal gebeuren...
Dus das allemaal onzin, en wie daarin gelooft is ook onzin.

13-10-2008, 21:13
Mijn vader leed voor een lange tijd aan een psychische ziekte, waarvoor hij werd onderzocht in het ziekenhuis. Sommigen van onze familieleden adviseerden ons naar een vrouw te gaan die zou weten hoe ze dit soort ziektes kan genezen. Ze vertelden ons dat de naam van onze vader het enige gegeven is dat zij nodig heeft. Dat zou voldoende zijn voor haar om ons te vertellen waaraan hij lijdt en om ons een medicijn voor te schrijven. Is het voor ons toegestaan om deze vrouw te bezoeken?

Antwoord:
Het is verboden om deze of soortgelijke vrouwen iets te vragen of te geloven. Zij hoort namelijk thuis in het rijtje van waarzeggers en toekomstvoorspellers, die beweren kennis te hebben van het verborgene. Zij vragen hulp aan de Djinn voor hun geneeswijze en hun informatie over deze mensen. Het is authentiek overgeleverd dat de profeet, Salla Allahu alayhie wa salam heeft gezegd:

’Wie naar een waarzegger gaat en hem een vraag stelt; zijn Salaat zal gedurende veertig nachten niet worden geaccepteerd’’ (Moslim)

Het is ook authentiek overgeleverd dat hij, Salla Allahu alayhie wa salam heeft gezegd:
‘Wie naar een toekomstvoorspeller of waarzegger gaat en gelooft wat hij zegt, diegene is ongelovig in wat is neergezonden naar Mohammed, salla Allahu alayhie wa salam.'


Er zijn talloze andere overleveringen met dezelfde strekking. Men moet de daad van deze mensen en diegenen die bezoeken afkeuren en verwerpen. Hen mag niets gevraagd worden en ze mogen ook niet geloofd worden. Zij dienen aangegeven te worden bij de verantwoordelijke autoriteiten om de straf te krijgen die ze verdienen. Ze zullen de gemeenschap grote schade toebrengen als men hen hun gang laat gaan en niet aangeeft. Niets tegen hen ondernemen betekent dat hem hen helpt om de onwetenden die hen vragen en geloven te misleiden.

De Profeet, salla Allahu alayhie wa salam, heeft gezegd:
‘Als iemand van jullie iets verwerpelijks ziet dan moet hij dit veranderen met zijn hand. Als hij hiertoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij hier nog steeds niet toe in staat is, dan met zijn hart, en dit is het zwakste niveau van Imaan’ (Moslim)

Tot het afkeuren met de tong behoort ongetwijfeld het aangeven van deze mensen bij de verantwoordelijke autoriteiten, zoals de leider, het comité dat beveelt tot het goede of de rechtbank. Dit is ook een vorm van samenwerking omwille van rechtvaardigheid en godvrees.

Sheikh Ibn Baaz
Bron: Antwoorden op vragen van de Moslimvrouw door Zijne Eminentie, Sheikh Abdul-Aziez ibn Abdillaah ibn Baaz, De Nobele geleerde, Sheikh Mohammed ibn Saalih Al’Uthaimien.