Bekijk volle/desktop versie : in de bus soubhana allah II



13-02-2004, 23:28

Citaat door cheb_sensei:
salamou alaikoum wa rahamtoullahie wa barakatouh

ighwanie wa ighwati fie dien

afgelopen woensdag 11-02-04, ben ik wezen trainen en heb lesgegeven, zware taak kinderen karate leren maar ghair insha-allah. na 3 1/2 uur te hebben door gebracht in de zaal, ging ik naar huis.
pakte zoals altijd de bus naar station van utrecht, na die bus wachtte ik op de bus naar mijn huis.

minuten later...

stapte in de bus en ging zitten kwam een jongen voor me zitten die vlak bij mij woont, en er volgenden andere mensen.
even later zie ik een broeder instappen loopt naar een plaats ik wachtend op de vredesgroet die ik niet kreeg, jammer maar geen ramp opzich. maar ik dacht van broeder heeft baard en ziet er wel sounitisch uit dus verwacht je het, maar geen ramp zoals ik al zei.
daarna kwam er een zuster aan lopen masha-allah mooi meisje niks te klagen hijaab op juiste manier niet naar jongens kijken gewoon doorlopen tot aan die broeder en ging naast hem zitten.
wat ik niet snap is die 2 waren jong echt jong ik schat dat meisje rond de 18 of 17 en die jongen rond 19 of zo. maar nog iets wat ik niet snapte was dat zulke mensen naast elkaar gaan zitten sounitische jongen naast een zuster? kan niet.
nu wil ik weten of die 2 getrouwd zijn of dat ze gewoon zomaar naast elkaar gaan zitten en met elkaar praten want ze kennen elkaar wel ze kwamen volgens mij van lessen over islam.
als ze werkelijk getrouwd zijn vind ik dat echt mashaallah mooi. zo jong en dan al getrouwd ik vind dat zelf een prachtig iets.
en als ze niet getrouwd zijn vind ik dat iets wat ze zelf moeten weten
alleen dan verdient die jongen die baard niet en dat meisje die hijaab niet is verder niet mijn zaak.
wil graag die broerder oproepen als hij zich aangesproken voelt om zich te melden want wil hem wat vragen.
en die zuster is ook welkom.

sorry broeders en zuster ik hoop niet dat ik hiermee iemand kwets en ik zeg ook niet dat we allemaal slecht zijn en vooral niet die twee misschien waren het broer en zus wie weet. allah en zijn profeet weten.

nogmaals sorry voor onduidelijkheden en fouten en verkeerde bedoelingen.

wa salamou alaikoum wa rahmatoullahe wa barakatouh
A.
.

14-02-2004, 14:34


Je weet maar nooit en asl ze zo maar naast elkaar gingen zitten..dan is het de taak van Allah om daar over te oordelen...dat is niet jouw of mijn taak of dat van anderen....

14-02-2004, 18:11
Het is wel onze taak om onze broeders en zusters op het goede te wijzen en hen op hun fout aan te wijzen

14-02-2004, 23:37
Salaam aleikom

Akhie ik begrijp je punt Maar vermoedens komen van Shaytaan... Ga van het goede uit bij je Broeders en Zusters.. Pas als je duidelijk kan zien dat ze in overtreding zijn wat nu niet het geval is (Der zijn meerdere optie's Broer & Zus, echtpaar) dan kan je ze er op wijzen..

Wat betreft het niet geven van de VredesGroet.. Ik zelf raak het uit het oog, Stagfirou'Allah.. Sta er niet altijd bij stil, je ziet zoveel zusters om je heen op een dag dat ik anders bezig blijf met Salaam geven... (Tegelijkertijd laat ik zoveel hassanaats liggen STagfirou'Allah) Maar daarnaast kan ik me er ook aan irriteren dat wanneer ik de Salaam geef, lucht terug krijg Ghair Insch'Allah...

Akhie jij had ook het Goede voorbeeld kunnen geven, en de broeder de Salaam geven...

Salaam aleikom

15-02-2004, 22:47



Citaat:
Origineel gepost door cheb_sensei
ikrame girl en safoora
hebben jullie niet ook op die andere topic van mij gereageerd?
volgens mij wel.
Salaam aleikom warahmatoeallah

Bedoel je ''in de bus deel 1'' ? Jah volgens mij heb ik daar ook opgereageerd...


Ben benieuwd naar ''in de bus deel 3''

16-02-2004, 10:49

Citaat:
Origineel gepost door cheb_sensei
salamou alaikoum wa ra hamou tahie wa barakatouh

jah die bedoel ik.
hahah isha-allah komt die wel (deel 3)
ik zelf vind deel 2 minder leuk.
deel 3 word een topper hoop ik.

misschien moet ik ze gaan verfilmen
wil je rol hebben?

salamou alaikoum wa rahmatoulah
Broeder, dus als ik goed begrijp. ga jij in het bus zitten en als je een praktiserende broeder iets zien doen of een zuster ga je het hier op de forum zetten....?

Broeder, Islaam is geen spelletje.
Open liever een nuttige topic waar iedereen iets van kan leren.
Baraka Allahu fiek.

Wa Salamu 'Aleykoem.

16-02-2004, 10:59

Citaat:
Origineel gepost door cheb_sensei
salamou alaikoum

broeder ik ben niet hopeloos om in de bus te gaan zitten en dan mensen opserveren.
mensen moeten van A naar B en dan maken ze nogal wat mee in de bus en als ik mijn zeg je wil doen houd niemand mij tegen.
en ik zeg niks slechts over de broeder of zuster.
als ik iets moois zie dan vertel ik het door zie ik iets slechts hou ik het voor me, geloof je me niet lees al mijn topics maar door.

ik neem niemand iets kwalijk.

salamou alaikoum
Ghayr InshaAllaah
Maar zoals ik zei: open liever nuttige topics waar iedereen iets van kan leren.

16-02-2004, 15:35

Citaat:
Origineel gepost door cheb_sensei
ikrame girl en safoora
hebben jullie niet ook op die andere topic van mij gereageerd?
volgens mij wel.
Ja in die van PART 1 daar heb ik ook op gereageerd.....zoals zij al zij ben benieuwd naar PART 3
En jij maakt wel veel mee he in de bus

16-02-2004, 22:28

Citaat:
Origineel gepost door Essie_Es
Innama ala3maloe bilnieyat..walikollie imrie-in ma nawa..
de daden worden beoordeeld naar de intentie..
ik denk persoonlijk dat als het werkelijk praktiserende moslims zijn de bedoeling niet slecht is geweest..
en dan nog begrijp ik dat ze niet naast elkaar horen te zitten..maar aan de andere kant begrijp ik dat ook weer niet...want stel het is iemand die geen baard heeft is het dan opeens wel toegestaan?

ik herhaal het ligt aan de intentie van iemand --> is het het geval dat het wellust of dergelijke kan opwekken hoort iemand zelf te weten dat diegene afstand moet nemen van diegene.

ma3a salama
Salaam aleikom

Ouchtie, een goede intentie maakt een slechte daad niet goed...

Maar zoals eerder is gezegd, dit zijn enkel speculatie's (voor hetzelfde geld zijn het broer&zus, of een echtpaar). Dus laten we er niet verder over hebben...