Bekijk volle/desktop versie : Het huwelijk, tussen verwachtingen & werkelijkheid



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-10-2008, 11:39
Voordat je trouwt heb je allerlei romantische beelden in je gedachten - net die indiaase films zingend en rennend door het veld - maar hoe is de werkelijk van het huwelijk. Valt je huwelijk tegen of juist heel erg mee.

Dus hoe dacht je erover voordat je trouwde en hoe is het nu?

13-10-2008, 11:41


wereld van verschil

13-10-2008, 11:50

Citaat door be_open:
wereld van verschil



verklaar je nader

13-10-2008, 11:59
Als je beide weet dat je trouwt omwille van alle en ook deze verwachtingen hebt, zal de werkelijkheid er niet anders uitzien inchAllah

13-10-2008, 12:02



Citaat door PureOuafa:
Als je beide weet dat je trouwt omwille van alle en ook deze verwachtingen hebt, zal de werkelijkheid er niet anders uitzien inchAllah


droom maar jij lekker verder puber!

13-10-2008, 12:06

Citaat door be_open:
droom maar jij lekker verder puber!
ten eerste voel me niet aangesproken, ben geen puber

En ten tweede, tegenwoordig zal je veeeeel van dezelfde meningen horen als die van jou. Simpelweg omdat mensen te zwak zijn.

En niet verder denken dan hun neus lang is.

Dat het niet bij jou zo is, wil niet zeggen dat het er altijd zo aan toe gaat het kan prima!

Ik hoop een beter huwelijk voor jou inchAllah

13-10-2008, 12:08
Helemaal eens met PureOuafa. Als de imaan van jou en je partner sterker is dan je ego en je stelt het geloof voorop dan kan er niet veel fout gaan.

13-10-2008, 12:09

Citaat door Thagsait:
Helemaal eens met PureOuafa. Als de imaan van jou en je partner sterker is dan je ego en je stelt het geloof voorop dan kan er niet veel fout gaan.

Ik hoef het jou niet meer uit te leggen

13-10-2008, 12:09

Citaat door PureOuafa:
ten eerste voel me niet aangesproken, ben geen puber

En ten tweede, tegenwoordig zal je veeeeel van dezelfde meningen horen als die van jou. Simpelweg omdat mensen te zwak zijn.

En niet verder denken dan hun neus lang is.

Dat het niet bij jou zo is, wil niet zeggen dat het er altijd zo aan toe gaat het kan prima!

Ik hoop een beter huwelijk voor jou inchAllah


jij bent cker net 20 geworden hea?

droom maar lekker verder
als je getrouwd bent en na een tijdje uit je rose wolkje uitstapt
dan praten we wel weer verder...

13-10-2008, 12:12

Citaat door be_open:
jij bent cker net 20 geworden hea?

droom maar lekker verder
als je getrouwd bent en na een tijdje uit je rose wolkje uitstapt
dan praten we wel weer verder...

Alhamdoelilah, als je het hebt over een rose wolke zit ik zeker op. Een rose wolk gevuld met eerlijkheid, respect, vrees voor Allah swt, heeeeel veeel geduld.

En het gaat al jaren zo, en inchAllah altijd.

Nogmaals, kom jij uit die droom waar jij in zit. Dat jij jouw verwachtingen niet kloppen met de werkelijkheid, wil niet zeggen dat het bij de gehele ummah zo is. Alhamdoelilah ya rabie, mijn verwachtingen kwamen hamdoelilah overéén met de werkelijkheid

13-10-2008, 12:21
be_open, doe eens even normaal man. Je bent onrespectvol, je hebt zonder reden een slecht beeld van PureOuafa en je projecteert je eigen negatieve gedachten op haar. En dan durf je haar, het ergste van alles, te bekritiseren om haar godvrees.
Ittaqilah en gedraag je je wat meer als een moslim.

13-10-2008, 12:22

Citaat door be_open:
pff..ga weg man! met je ya rabbie
schijnheilige two face marokkaan!

wordt zo ziiek van jullie zogenaamde respect, vrees voor allah terwijl als ej gaat stappen zie je elke keer wel een marokkaanse meid die ergens aan het rotzooien is met een nonmoslim of marokkaan zelf!

met je godvrees

barakallahofik voor je reactie.

1: Je weet wat voor straf er op staat als je iemand ontrecht beschuldigt?
2: Marokkaanse meiden is iets anders dan moslimmeiden
3: Ik wou je zeggen dat niet alleen moslimmeiden daar niet thuishoren maar ook moslim jongens niet, maar gezien je reactie dat je je meer marokkaans voelt zal dit 3e punt je niet veel doen

13-10-2008, 12:23



Citaat door Thagsait:
be_open, doe eens even normaal man. Je bent onrespectvol, je hebt zonder reden een slecht beeld van PureOuafa en je projecteert je eigen negatieve gedachten op haar. En dan durf je haar, het ergste van alles, te bekritiseren om haar godvrees.
Ittaqilah en gedraag je je wat meer als een moslim.

Een moslim zou me nooit zo durven aan te spreken, en al helemaaal niet vals beschuldigen, terwijl die me 1 niet kent, en 2 hem nix heb gedaan

13-10-2008, 12:28

Citaat door Thagsait:
be_open, doe eens even normaal man. Je bent onrespectvol, je hebt zonder reden een slecht beeld van PureOuafa en je projecteert je eigen negatieve gedachten op haar. En dan durf je haar, het ergste van alles, te bekritiseren om haar godvrees.
Ittaqilah en gedraag je je wat meer als een moslim.


zeg gewoon dat je pm's van haar wilt
hypocriet!

13-10-2008, 12:30

Citaat door be_open:
doe maar schijnheilig!

zijn jullie toch zo goed in met je waardeloze hoofddoekjes

Ik ga hier echt niet op in, zonde van mijn tijd.

Wens jou het beste be_open inchAllah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5