Bekijk volle/desktop versie : Ondanks lage olie prijs, gasprijs met tien procent omhoog



13-10-2008, 09:14
AMSTERDAM - Vanaf 1 januari gaat de gasprijs zo'n 10 procent omhoog. Die inschatting doet Gasterra, de grootste gasleverancier van Nederland.

De gemiddelde jaarnota gaat daardoor met tientallen euro's omhoog, zegt de leverancier in het AD. Dit omdat de leverancier kijkt naar de olieprijzen van een half jaar eerder. Dus ondanks dat de olieprijzen waarschijnlijk nog verder dalen, stijgen vooralsnog de gasprijzen.

Veel energiebedrijven kopen gas in bij Gasterra en de hogere inkoopprijs zullen de leveranciers vermoedelijk doorberekenen aan hun klanten.

De energiebedrijven geven zelf nog geen commentaar.


bron ..

13-10-2008, 09:53


... we worden genaaid

13-10-2008, 09:56

Citaat door rooiemao:
... we worden genaaid


De gasprijzen lopen altijd 6 maanden achter op de olieprijzen. Dus we betalen nu voor de hoge olieprijzen van de afgelopen tijd.

Gelukkig heeft Bos geen geld meer, anders zou hij nu stemmen gaan kopen met energie-toeslagen. Raus met die eikel.

13-10-2008, 09:58

Citaat door oeps:
De gasprijzen lopen altijd 6 maanden achter op de olieprijzen. Dus we betalen nu voor de hoge olieprijzen van de afgelopen tijd.

Gelukkig heeft Bos geen geld meer, anders zou hij nu stemmen gaan kopen met energie-toeslagen. Raus met die eikel.



Tja
Bos geeft het geld aan banken
als beloning voor hun wanbeleid

zo komen de verantwoordelijken er mooi mee weg

kunnen ze het volgende keer nog bonter maken

13-10-2008, 10:05



Citaat door rooiemao:
Tja
Bos geeft het geld aan banken
als beloning voor hun wanbeleid

zo komen de verantwoordelijken er mooi mee weg

kunnen ze het volgende keer nog bonter maken



Dat is puur cynisme, dat vind ik ook. Maar eerlijk is eerlijk, Bos kan moeilijk anders, en pakt deze crisis goed aan. Ik heb vooral moeite met zijn begrotingsbeleid, wat ik onverantwoord vind.

Helaas kan geen enkel land zich veroorloven dat het banksysteem instort, dus de verantwoordelijken komen nu mooi weg met hun wanbeleid. Hoewel het met wanbeleid in Nederland nog wel meevalt eigenlijk, het is meer een kwestie van meegesleurd worden lijkt mij.