Bekijk volle/desktop versie : 'Hiv-virus China resistent'



12-10-2008, 14:38
Hong Kong, 10 oktober. Chinezen met hiv hebben steeds vaker niets aan hun medicijnen, omdat het virus resistent is geworden tegen geneesmiddelen. Op de Chinese markt zijn slechts zeven hiv-remmende cocktails beschikbaar, terwijl er wereldwijd meer dan twintig in omloop zijn.

Dat zegt Chen Zhiwei, de directeur van het aidsinstituut in Hong Kong. Onderzoekers bekijken of het resistente virus zich ook verspreidt. Als dat zo is, kunnen patiënten die met deze vorm van hiv besmet raken niet meer worden behandeld met de in China beschikbare medicijnen.


Volgens Zhiwei is de kans op verspreiding van het resistente virus groot, omdat patiënten in China lang niet altijd adequaat worden behandeld. In China is volgens Zhiwei een gebrek aan artsen en zorg op het platteland. Bovendien zijn de mensen onwetend, waardoor de kans op resistentie hoog is. Het virus kan ook ongevoelig worden voor medicijnen omdat patiënten de pillen niet volgens de regels slikken.


,,We moeten een manier vinden om de ziekte een halt toe te roepen, anders wordt het in China net als in Zuid-Afrika'', aldus Zhiwei. In Zuid-Afrika woont het grootste deel van alle hiv-patiënten ter wereld.


Hiv is het virus dat kan leiden tot aids. Patiënten met hiv zijn ongeneeslijk ziek, maar door hiv-remmers duurt het langer voor zij aids (en dus klachten) krijgen. In China leven zeker 700.000 mensen met hiv.

Bron: nrc

12-10-2008, 15:26


Ik geloof dus echt dat het HIV virus een door de VS verspreidde virus is om het aantal doden in Afrika en Azie op grote schaal te veroorzaken.

12-10-2008, 15:29

Citaat door unlucky:
Ik geloof dus echt dat het HIV virus een door de VS verspreidde virus is om het aantal doden in Afrika en Azie op grote schaal te veroorzaken.


Kun je dat ook onderbouwen?

12-10-2008, 15:58

Citaat door unlucky:
Ik geloof dus echt dat het HIV virus een door de VS verspreidde virus is om het aantal doden in Afrika en Azie op grote schaal te veroorzaken.

Bron

12-10-2008, 16:03



Citaat door unlucky:
Ik geloof dus echt dat het HIV virus een door de VS verspreidde virus is om het aantal doden in Afrika en Azie op grote schaal te veroorzaken.



Nou ... da's een nieuw soort geloof... en verkoopt het al?
---
Zou het dan een vrijmetselaars complot zijn?

12-10-2008, 16:33

Citaat door unlucky:
Ik geloof dus echt dat het HIV virus een door de VS verspreidde virus is om het aantal doden in Afrika en Azie op grote schaal te veroorzaken.


Tja dat denk je dan verkeerd.

Het meest aannemelijke scenario op het moment is dat HIV een virus wat in eerste instantie bij apen in Afrika voorkwam en via het eten van apenvlees bij mensen terecht is gekomen.

Verder heeft de VS geen enkele baat bij het op grote schaal doden veroorzaken in Afrika en Azie.

12-10-2008, 17:00

Citaat door unlucky:
Ik geloof dus echt dat het HIV virus een door de VS verspreidde virus is om het aantal doden in Afrika en Azie op grote schaal te veroorzaken.


12-10-2008, 18:48

Citaat door mrmpf:
Tja dat denk je dan verkeerd.

Het meest aannemelijke scenario op het moment is dat HIV een virus wat in eerste instantie bij apen in Afrika voorkwam en via het eten van apenvlees bij mensen terecht is gekomen.

Verder heeft de VS geen enkele baat bij het op grote schaal doden veroorzaken in Afrika en Azie.


Met een president dat lid is van de ''Skull and Bones'', is mijn uitspraak echt niet zo gek.

12-10-2008, 18:51

Citaat door unlucky:
Met een president dat lid is van de ''Skull and Bones'', is mijn uitspraak echt niet zo gek.

Inderdaad, populatie vermindering in Afrika, dat is waar aids voor was.
En natuurlijk de grote test konijn.

12-10-2008, 18:52

Citaat door Slaz:
Inderdaad, populatie vermindering in Afrika, dat is waar aids voor was.
En natuurlijk de grote test konijn.


Onderbouw dat nou eens dan.

Dan kunnen we lachen