Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek!!!!!!! Wel of Niet.



Pagina's : [1] 2

13-02-2004, 13:13
Salaam,

Ik zit nu al bijna 6 maanden in de ziektewet, binnenkort ga ik weer beginnen met werken. In die 6 maanden ben ik een hoofddoek gaan dragen. Ik heb altijd gewerkt zonder hoofddoek bij het bedrijf waar ik al 4.5 jaar werk. Ik wil zo graag werken met mijn hoofddoek, alleen ik ben bang voor hun reactie.

Ik weet niet wat te doen, moet ik het ze eerst vertellen. Of moet ik gewoon zo komen opdagen. Ze hebben mij in die 6 maanden niet meer gezien.

13-02-2004, 13:16


doen........jij krijgt je hassanats...MASHA-ALLAH.......

13-02-2004, 13:17
hoi!
als ik jou was zou ik gewoon zo opkomen dagen, want als je dat eerst gaat vertellen.... dan zou het best kunnen zijn dat ze een smoesje verzinnen of er alles tegendoen om jeniet te laten komen!!!
Ga ervoor meid het is een goeie stap die je gezet hebt!
beslama

13-02-2004, 13:18
Gewoon op doen en dan zien ze het wel. Het is jouw keuze, jij draagt de hoofddeoek niet zij. Je bent diegene die ervoor gaat. ZIj hoeven zich, naar mijn idee geen zorgen te maken over de hoofddoek.

13-02-2004, 13:19


gewoon zomaar opdagen en als ze zoiets hebben van nee dat accepteren wij niet,dan weet je wat je te doen staat,er is genoeg ander werk waar ze dat gewoon accepteren en wat voor een bedrijf is het eigenllijk

13-02-2004, 13:19
Salam u alaikom
ga gewoon werken man .
als ze er wat over zeggen dan moeten je ze gewoon negeren .
want dat had mij vriendin ook gedaan .
nou ze hebben niets tezeggen hoor.
en wat voor werk doe je als ik vragen mag ...
groetjes nadia

13-02-2004, 13:25
Ik werk bij een opticien, weet je wat het is. Ze hebben al een beetje de .... op me. Het afgelopen jaar is het niet meer zo lekker gegaan tussen ons. Ik ben bang dat ze me wegsturen of zo. Er is niemand daar die al een hoofddoek draagt. Er was een marokkaanse meid, die haar hoofddoek afdeed als ze eenmaal de winkel binnenkomt. En als ze weer naar huis ging deed ze haar hoofddoek weer op. Na een tijdje deed ze haar hoofddoek helemaal niet meer op. Zo wil ik niet zijn!

13-02-2004, 13:29

Citaat:
Origineel gepost door aidem
Salaam,

Ik zit nu al bijna 6 maanden in de ziektewet, binnenkort ga ik weer beginnen met werken. In die 6 maanden ben ik een hoofddoek gaan dragen. Ik heb altijd gewerkt zonder hoofddoek bij het bedrijf waar ik al 4.5 jaar werk. Ik wil zo graag werken met mijn hoofddoek, alleen ik ben bang voor hun reactie.

Ik weet niet wat te doen, moet ik het ze eerst vertellen. Of moet ik gewoon zo komen opdagen. Ze hebben mij in die 6 maanden niet meer gezien.
Sallaam meid, gewoon met je hijaab gaan hoor, waarom zou je bang zijn? is hun reactie veel belangrijker dan de islam? dacht het niet he. Nou succes en het komt wel goed, ga voor je geloof.


Wa Sallaam Alikoum

13-02-2004, 13:59
Lijkt me verstandig om eerst weer ff met dat oude bekende koppie binnen te komen.....Kan me voorstellen, dat sommige werkgevers niet echt staan te juichen na 6 maanden ziektewet.
En als je een representatieve functie hebt lijkt het me wel zo netjes om zo`n besluit van te voren mede te delen. Als jij "open kaart" speelt zal hij dat waarschijnlijk ook eerder doen


succes

13-02-2004, 14:16
Salaam,

Wou ff zeggen dat je gewoon met je hijaab naar je werk moet gaan en je op Allah moet vertrouwen. Waarom zou je ze van te voren moeten inlichten over je hoofddoek?? Het gaat er toch om dat je weer komt werken en of je dat nou doet met of zonder hoofddoek gaat hen geen bal aan. Ja je bent qua uiterlijk iets veranderd maar je kwaliteiten heb je toch nog behouden, die zullen door een hoofddoek echt niet verdwijnen. Ik neem aan dat je 100% achter je besluit staat voor het dragen van je hoofddoek en weet wat de waarde is hiervan, dan is er ook geen enkele reden om je besluit in twijfel te nemen, en dus geen reden om bang te zijn voor hun reacties.
Een fout die wij velen maken is dat we teveel waarde hechten aan reacties van mensen i.pv. te concentreren op wat Allah's reactie kan zijn op onze daden...


groetjes krimaatje

13-02-2004, 14:27

Citaat:
Origineel gepost door krimaatje
Salaam,

Wou ff zeggen dat je gewoon met je hijaab naar je werk moet gaan en je op Allah moet vertrouwen. Waarom zou je ze van te voren moeten inlichten over je hoofddoek?? Het gaat er toch om dat je weer komt werken en of je dat nou doet met of zonder hoofddoek gaat hen geen bal aan. Ja je bent qua uiterlijk iets veranderd maar je kwaliteiten heb je toch nog behouden, die zullen door een hoofddoek echt niet verdwijnen. Ik neem aan dat je 100% achter je besluit staat voor het dragen van je hoofddoek en weet wat de waarde is hiervan, dan is er ook geen enkele reden om je besluit in twijfel te nemen, en dus geen reden om bang te zijn voor hun reacties.
Een fout die wij velen maken is dat we teveel waarde hechten aan reacties van mensen i.pv. te concentreren op wat Allah's reactie kan zijn op onze daden...


groetjes krimaatje
Geen waarde hechten aan reacties van andere mensen lijkt me behoorlijk asosciaal.....We leven hier toch met een heleboel andere mensen samen, moet je daar dan maar geen rekening mee houden?.....Als iedereen zo zou denken zou `t volgens ij een grote rotzooi worden

Allah vraagt de Moslims zich te houden aan de lokale regels en om je actief voor deze samenleving in te zetten .....dat dit soms wat lastig is met hoofdoek begrijpt ie waarschijnlijk ook wel

13-02-2004, 15:33
Beste meid
Wat ik je aanraden kan is dat je je werkgever van te voren waarschuwt, want geloof mij maar daar zitten ze denk ik niet op te wachten dat je met een hoofddoek komt aanlopen. Ik draag ook een hoofddoek en was op zoek naar werk en ik heb heel veel gesprekken gehad en ben toen afgewezen door mijn hoofddoek. En 2 dagen geleden heb ik een gesprek gehad en weet je wat ze zeiden of ik in staat was mijn hoofddoek op het werk af te doen en ik heb hier niet moeilijk over gedaan en heb gezegd ja dat kan ik doen. DUS BEN IK AANGENOMEN MAAR MOET WEL MIJN HOOFDDOEK AF DOEN. in deze maatschappij is het heel erg moeilijk aan werk te komen met een hoofddoek.
En ik loop niet eens in een winkel of zo nee ik zit op een bureau als secretariaat medewerkster en laat staan jij.
Ik heb het zo gedaan omdat ik dringend een baan nodig heb, heb namelijk een kind en ik ben gescheiden dus ik sta er alleen voor en ik moet voor mijn kind kunnen zorgen.

DUS LIEVE MEID MIJN ADVIES IS PRAAT EERST MET JE BAAS HIEROVER WAT HIJ ERVAN VINDT EN OF DAT ZE ER GEEN PROBLEMEN MEE HEBBEN.

Nou laat het me weten hoe het gegaan is.
Groetjes Laila

13-02-2004, 15:51


Sallaamoe3alaikoem lieve meid ik vind dat je gewoon met je hoofddoek moet gaan, en dan inchaallah met de hu8lp van Allah komt het allemaal goed, je moet gewoon vertrouwen hebben in je geloof, en ik raad je aan om gewoon als je daar bent er gewoon rustig over proberen te praten.
En met de hulp van Allah komt het allemaal goed.

Sterkte beste zuster

13-02-2004, 15:55
salaamaleikom! ik zou eerst even gaan praten met je baas! ik zelf ben ook hamdoelilah hoofddoek gaan dragen! ben naar me werk gegaan met hoofddoek gewoon om te praten niet om te werken! ik legde alles uit hoe ik me zonder hooddoek voelde en wat het betekend voor ons! ikheb hem overtuigd dat het voor mij het goeie is en hamdoelilah ze accepteren het!!!! dus eerst praten en dan komen want anders denken ze houd geen rekening met ons ze doet wat ze wilt! en dan geef je meteen en slechte indruk!!!!!

succes xxxx

13-02-2004, 16:11
Ik zou dus nooit maar dan ook nooit mijn hoofddoek afdoen voor mijn werk. Is je werk belangrijker dan de islam? Dat moet je je eerst afvragen.
Maar je moest het eerst met je baas over hebben en als hij liever die hoofddoek niet wil dan moet je ontslag nemen. Maar hun kunnen jou niet ontslaan want je werkt daar al meer dan 4 jaar weet je wel.

En wat ik je verder kan vertellen is dat je gewoon op Allah swt moet vertrouwen.

Allah m3ak.

Su6

Pagina's : [1] 2