Bekijk volle/desktop versie : Reis door Marokko met 4 meiden!



Pagina's : [1] 2 3

12-02-2004, 22:36
rondreis door marokko met vriendinnen! (Bericht #)

Ik wil met een groep meiden door Marokko reizen in een periode van twee weken.

Het word waarschijnlijk de volgende Route:

Amsterdam Oujda Casablanca Marakesh Agadir Rabat Ifrane Fez Oujda Amsterdam.

Kunnen jullie mij dingen afraden of aanraden... Wat moet ik absoluut zien, wat mag ik niet missen, zijn er goede gidsen in de grote steden, kunnen we beter een hotel nemen of een apartementje huren.

Wat moeten we vooral niet doen en in welke steden is het af te raden om s avonds te wandelen.

Wat is de mooiste plek die jij ooit hebt gezien in een van die steden?


Kunnen jullie ons waarschuwen voor iets (wat weet ik nie )

Is de politie erg agressief tegen touristen etc etc...je mag hier alles kwijt.. Hartsikkke bedankt alvast

12-02-2004, 22:43


Ik wens je veel succes en vooral veel plezier.
Ik zou het niet durven en nooit doen, denk je dat je daar veilig bent? Je kent de Marokkaanse Marokkanen niet denk ik. Wees voorzichtig en weet wat je doet. En dit is niet om je plannetje af te kraken. Voor een meid is en blijft het gewoon anders.

BlaBla

12-02-2004, 22:47
So lijkt me wel leuk alleen ja je moet wel weten hoe het bij elke plaats er aan toe gaat en het is wel een risico om alleen met 4 meiden te gaan maare ik zou het ook wel willen doen inshallah over een paar jaar dat ik wel ga nu voorlopig niet maar veel plezier

12-02-2004, 22:48
Zal ik een goede tip geven!!! Ga niet

12-02-2004, 22:49


ewaaaaaa niet te vergeten alhoceima!!!!

12-02-2004, 23:02
Ik lees hier leuke reacties die me doen verheugen op de reis, en andere reacties die me angstige gedachtes doen denken.

Waarom zou ik het niet moeten doen?

12-02-2004, 23:17
Neem een bodyquard mee (plak em desnoods aan je vast)

12-02-2004, 23:24
is het zo erg?

Ik hoop insha Allah dat het veilig zal worden en blijven. We gedragen ons degelijk en zo zullen we ons ook kleden. dus daar zal het hopelijk niet aan liggen.

12-02-2004, 23:31
STAY AWAY FROM NADOR................2 DANGEROUS FOR 4 CHICKS ALONE

12-02-2004, 23:32
OK thanks, mag ik vragen waarom?

12-02-2004, 23:35
Waarom niet? de kans dat je beroofd, verkracht of vermoord word is immers groter dan als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar frankrijk of spanje. Er gaan mannen naar marokko die 'snachts de weg van Nador naar Alhoucima niet durven te nemen omdat ze bang zijn om overvallen te worden. Dus denk er nog maar eens goed over na. Trouwens die gasten ruiken gewoon dat jullie van Europa komen, dus ze worden veel brutaler en vrijpostiger.

12-02-2004, 23:46
Het is haram om als vrouw zijnde te reizen zonder mahram.

Kijk naar Huwelijk en Islam, daar zul je het antwoordt vinden.
Wie is het hier nog meer mee eens?

Ps: Goed bedoeld hoor

12-02-2004, 23:49


bedankt lief glimlachje, jij brengt het al subtieler dan een aantal andere mensen verderop in het forum.dus niet bij deze topic.

Ik kan helaas niet met een Mahram reizen door Marokko, uberhaupt niet helaas.

12-02-2004, 23:56

Citaat:
Origineel gepost door ambition
bedankt lief glimlachje, jij brengt het al subtieler dan een aantal andere mensen verderop in het forum.dus niet bij deze topic.

Ik kan helaas niet met een Mahram reizen door Marokko, uberhaupt niet helaas.
Iwa dan weet ik het ook niet wat ik je wel wil meegeven is:

AUB wees voorzichtig!!! Jullie zullen zeer opvallen omdat jullie met jullie vieren zijn.Dus niet te hard lachen enzo als je op straat bent...

Je begrijpt wel wat ik bedoel...

Jah, verder wens ik jou een hele leuke reis toe
Laat je het ons weten als je terug bent?

12-02-2004, 23:58

Citaat:
Origineel gepost door ambition
is het zo erg?

Ik hoop insha Allah dat het veilig zal worden en blijven. We gedragen ons degelijk en zo zullen we ons ook kleden. dus daar zal het hopelijk niet aan liggen.
Meid , het zal allemaal vast wel goed komen als je maar goed op je hoede bent..
Ik adviseer je dan ook niet om s'nachts te rijden want je weet maar nooit welke gekken er langs de weg aan het loeren zijn op toeristen..

Verder laat ik je weten dat het in alle tijde verstandig is om een appartement of een huis te huren(veel mensen verhuren namelijk ook hun eigen huis en staat het dus de hele zomer leeg).. Een huis of appartement huren is natuurlijk veel goedkoper en lijkt me ook nog eens gezelliger als een hotel.

In Marakkech adviseer ik je dan ook om een appartement te nemen met airco, anders kom je de nacht echt niet door trust me!!

In Casablanca, Mohammedia kun je vele villa's huren voor een redelijke prijs vergeet niet veel af te dingen..Dit kan trouwens ook in Agadir.

Marakkech is verder echt een TOPstad en je zult er niet echt bang hoeven te zijn met 4 meiden, het is dan ook altijd verstandiger om een appartement te huren i.v.m met de nachtportiers voel je je toch nog een stuk veiliger als je weer naar huis gaat.

De overige steden zou ik niet weten ben er nog niet geweest

Have fun and be careful at the SAME time

Pagina's : [1] 2 3