Bekijk volle/desktop versie : Tsssssss......



12-02-2004, 21:56
Tsssssss....je kent het wel, de sissende lokroep van vele Marokkaanse broeders die langzaam rijdend vanuit hun wagens, met z'n tweeën of meer, hun moslimzusters trachten te 'versieren'....terwijl de meeste onder hen, hen compleet negeren. Niet echt de meest romantische of elegante manier om als man een meisje aan te spreken op straat omdat je haar leuk vindt en haar aandacht probeert te trekken.

Meisjes, ook moslima's, vinden het leuk om aangesproken te worden...maar op de juiste en respectvolle manier. Immers, uiteindelijk draait het allemaal om de voortzetting van de mensheid, pure biologie; het is dan ook niet meer dan normaal dat jongens en meisjes elkaar zoeken....binnen de toegelaten wegen van de Islam.

Maar....wat constateert men vandaag de dag; vele moslima's kiezen bewust om verder te studeren, om hun kennis uit te breiden, maar ook omdat velen onder hen later willen huwen...wanneer ze de twintig overschrijden. Bovendien worden ze gedurende enkele jaartjes gevrijwaard van de 'sociale druk' om vroeg te trouwen, té vroeg voor vele moslima's. Deze tendens om verder te studeren vindt men helaas niet in dezelfde mate terug bij Marokkaanse of moslimjongens waaronder velen verkiezen om zo snel mogelijk te gaan werken en geld te verdienen.

Wat is het resultaat? Moslima's die verder hebben gestudeerd, verlangen vaak, na hun studies en wanneer de tijd rijp is, naar een moslimman die bij voorkeur hoger opgeleid en modern is, iemand met wie ze écht kunnen praten over alles en nog wat, een gentleman die weet hoe hij zijn vrouw moet bejegenen....en, last but not least, ook daadwerkelijk moslim is. Dit laatste lijkt bij sommige psuedo-intellectuele Marokkaanse mannen niet meer van belang te zijn, omdat ze 'gestudeerd' hebben, en bewust atheïst zijn geworden....maar dit terzijde.

Anderzijds vertonen vele moslimjongens 'angst' om een gestudeerde moslima in huis te halen omdat ze te 'geëmancipeerd' zou zijn, wat men daar ook uit mag verstaan.

Het schrijnende resultaat van dit alles is dat vele jonge, geëmancipeerde en hoogopgeleide moslima's, late twintigers of prille dertigers hun huwelijkskansen drastisch zien dalen...met pijn in het hart, want hoog opgeleid of niet, een vrouw blijft een vrouw.....bij wie op zeker moment het moederinstinct parten begint te spelen.

Vraag aan de moslima's; vinden jullie dat de Marokkaanse moslimbroeders over het algemeen blijk geven van 'weten hoe je een jongedame moet behandelen' of zijn het, cru gezegd, allemaal macho's?

Vraag aan de moslimbroeders; vinden jullie de Marokkaanse meisjes en moslima's in Nederland over het algemeen vrouwen die nog beantwoorden aan het ideaalbeeld van de verzorgende, lieftallige maar moderne vrouw of zijn ze, cru gezegd, allemaal krengen?

Is het niet zo dat je als moslimman eerst voorrang dient te verlenen aan het vragen om de hand van een Nederlandse moslima alvorens direct in Marokko een bruid te gaan zoeken...om welke reden dan ook?

Wie gaat er anders al die moslima's hier huwen als vele moslimbroeders buiten Nederland hun heil gaan zoeken? Men kan ze toch moeilijk in handen laten vallen van ongelovigen, of ze nu Marokkaan zijn of niet, doet er niet toe.

MELILLENSE

12-02-2004, 22:03


Zeg Melillense, verkapte contact advertenties plaatsen doe je maar in het dating forum.

12-02-2004, 23:03

Citaat:
Origineel gepost door MELILLENSE
Vraag aan de moslima's; vinden jullie dat de Marokkaanse moslimbroeders over het algemeen blijk geven van 'weten hoe je een jongedame moet behandelen' of zijn het, cru gezegd, allemaal macho's?
De hedendaagse Marokkaanse moslimman weet nie hoe hij een huwelijk moet runnen....Velen "vergeten" dat je je vrouw als een juweel moet behandelen volgens de Islam, maar dat gaat voor velen nie op, vooralsnog stellen veel van deze gasten cultuur boven de Islam, wat al op voorhand foute boel is....Als ik om me heen kijk en zie de Marokkaanse jongens van tegenwoordig, dan vraag ik me zelf toch af; waar moet dat heen en dat moet trouwen en kinderen krijgen?.....Maar dat neemt nie weg dat ook veel Marokkaanse meisje zijn ontspoord, de verleidingen van de westerse maatschappij zijn ze fataal geworden, en dit is ook een reden waarom de Marokkaanse jongens zo weinig vertrouwen hebben in hun landgenotes.....Maar ik ben van mening, dat een goede praktiserende moslimman een goede praktiserende moslima verdient.....Jongens die zich niet kuis gedragen verdienen ook een idem dito meisje, want soort verdient soort.....



Citaat:
Wie gaat er anders al die moslima's hier huwen als vele moslimbroeders buiten Nederland hun heil gaan zoeken? Men kan ze toch moeilijk in handen laten vallen van ongelovigen, of ze nu Marokkaan zijn of niet, doet er niet toe.
MELILLENSE
Dat zal ze een zorg wezen.....Als zij maar een "leuke tijd" hebben gehad!.....En zodra de druk van de familie groot wordt of meneer krijgt trouwkriebels dan huwt hij wel een meisje uit Marokko ( in de hoop moeder Theresa te huwen)....Een meisje, vaak analfabeet, weet hij wel om zijn duim te winden, meneer gaat verder met zn praktijken die hij voordat hij trouwde deed en mevrouw kan gaan baren....Van haar zal hij geen gezeur krijgen, ze eet, drinkt en heeft een dak bovenhaar hoofd, wat verlangt een meisje uit Marokko nog meer, dus ssssst en oogjes toe.....Nietwaar Mocroboys?.....

12-02-2004, 23:30

Citaat:
Origineel gepost door socialskilled
Zeker de Belgische methode.

In Marokko en Nederland is het "pssssssssssst pssssssst, a heila"
waaaaaaaaahahahahahahhaha die is goed

13-02-2004, 09:33


Salaam Melillinese,

Wat jij zegt klopt helemaal, dit gebeurt allemaal, ik erger mij dikwijls dood aan Marokkaanse jongemannen die mij soms tot vervelends toe achtervolgen op straat. Ik negeer zulke figuren als geen ander, doof en blind toon ik mij voor hun lastposterij, zulk gedrag is niet wenselijk.

Als een jongeman mij keurig zou aanspreken met: "Mevrouw mag ik u wat vragen, bent u beschikbaar" zou ik rustig antwoorden "Helaas meneer, ik ben gelukkig gehuwd", dat zou hem zijn adem schelen om mij op de meest mogelijke manieren op een wijze aan te spreken, zoals een baasje zijn weggelopen hondje zou aanspreken, en het zou hem de moeite schelen mij tot vervelends toe te achtervolgen.

Maar niks hoor, wat ik je kan garanderen dat heren dezes over het algemeen laag tot zeer laag zijn opgeleid. Een enigzins intelligente jongeman hangt niet op straat rond op jacht naar dames die hij kan achtervolgen, nee, een intelligente jongeman gaat eens per week ns op stap met zijn vrienden, naar de bios of ergens wat eten, voor de rest van de week zit hij met zijn neus in de boeken, in de moskee met zijn voorhoofd op zijn gebedskleed gedrukt richting mekka, druk aan het werk op zijn bijbaan, is hij bezig met zijn familie, en misschien zelfs met zijn sport, tijd voor dat soort ongein is er niet.

Ik blijf er bij dat soort jongens terecht gewezen zouden moeten worden op hun gedrag. Zij zijn de reden dat ik mij oncomfortabel voel om zelfs een boodschap te gaan halen, ze belemmeren mijn bewegingsvrijheid, ze jagen mij op, en ze staan de emancipatie in de weg van mij en mijn moslimzusters.

13-02-2004, 09:56

Citaat:
Origineel gepost door Multikul
hehe dat zou ik nou nooit over mijn lippen kunnen krijgen

BIERTJUH???
Simpele ziel.

13-02-2004, 10:09
Simpel en stijlvol heeft ongekende kwaliteit.

Maar simpel en wansmakelijk heeft ongekende inferieuriteit.

13-02-2004, 13:47

Citaat:
Origineel gepost door Multikul
Simpel en stijlvol HEBBEN ongekende kwaliteiTEN. En iets kan geen inferiOreit bezitten, het kan het slechts zijn.

Zie zelfs iets simpels als grammatica kan toch nog zeer complex zijn.

maaruh...... ben je nog beschikbaar?

kopje thee?

Pfff grammatica zal me een worst wezen, zolang je maar begrijpt wat ik bedoel. We zitten hier op een forum, en niet op school, of op een wedijver gebeuren, waar het gaat om wie het beste is in grammatica.

Als ik iets niet met pen en papier schrijf, dan maak ik fouten. Gezien ik niet van plan ben alles eerst met de hand op papier te zetten en daarna over te tikken moet je er maar mee leren leven.

Nee, ik ben niet beschikbaar, ben getrouwd.

Toch bedankt voor de thee.

13-02-2004, 14:30

Citaat:
Origineel gepost door Heiba
...een intelligente jongeman gaat eens per week ns op stap met zijn vrienden, naar de bios of ergens wat eten, voor de rest van de week zit hij met zijn neus in de boeken, in de moskee met zijn voorhoofd op zijn gebedskleed gedrukt richting mekka, druk aan het werk op zijn bijbaan, is hij bezig met zijn familie, en misschien zelfs met zijn sport, ...
Ik zou zweren dat je het over mij had, op dat stukje over het gebedskleed na. Maar juist dat is cruciaal, he!