Bekijk volle/desktop versie : 'Woningaanbod groeit enorm'



09-10-2008, 08:12
'Woningaanbod groeit enorm'

AMSTERDAM - Het aantal huizen dat te koop staat is het afgelopen half jaar enorm gegroeid. In het afgelopen half jaar kwamen er 180.000 huizen bij op de markt, een stijging van 15 procent ten opzichte van het jaar er voor.

Dat meldt De Telegraaf donderdag. Volgens de krant staan vooral veel appartementen momenteel te koop. Ten opzichte van dezelfde periode in 2007 staan nu 30 procent meer appartementen te koop.
Een huis staat momenteel gemiddeld 11 maanden te koop. Vorig jaar was dat 8 maanden.


BRON

09-10-2008, 08:13


Als ze van die woningen sociale huurwoningen maken is de woningnood snel opgelost.

09-10-2008, 08:46

Citaat door pipeloihoi:
?????????????????????????????????????????????????? ????????????


Ja????

Goedemorgen.

09-10-2008, 10:04

Citaat door pipeloihoi:
uuuh , vraagje prof, maar waar gaan die mensen wonen als ze hun huis hebben verkocht ??
\
Er komt GEEN een huis bij hoor!!!


Ook een goedemorgen!!


Er staan heel wat huizen leeg. Daar gaat het ook om. Bij mij in de flat waar ik woon staan al meer dan 1 jaar 3 koopflats leeg. Maar wij als bewoners betalen daar aan mee (de service kosten worden hoofdelijk omgeslagen). Dat geldt zowel voor huurders als kopers in die flat. Da's onvoordelig dus.

Maar : Je weet toch dat er jaarlijks 1 miljoen Nederlanders verhuizen (gemiddeld dan). Die kunnen hier gebruik van maken.

09-10-2008, 10:05


Wel een idee om de overheid de woningen op te laten kopen en er sociale huurwoningen van te maken. Vraag me alleen af of de verkopende particulieren dan wel de vraagprijs ontvangen. De overheid zal denk ik uitgaan van de WOZ waarde. Dit kan de aankoop van hun nieuwe woning aardig frustreren.

09-10-2008, 10:32

Citaat door pipeloihoi:
Ik weet dat er ongeveer 140.000 huizen beschikbaar koemen per jaar, omdat er zoveel gezinnen emigreren, hoe zou dat nu komen??


Geen idee of er veel mensen emigreren (landelijk dan), maar zij maken wel plaats voor studenten en starters.

09-10-2008, 11:24

Citaat door aplat:
'Woningaanbod groeit enorm'

AMSTERDAM - Het aantal huizen dat te koop staat is het afgelopen half jaar enorm gegroeid. In het afgelopen half jaar kwamen er 180.000 huizen bij op de markt, een stijging van 15 procent ten opzichte van het jaar er voor.

Dat meldt De Telegraaf donderdag. Volgens de krant staan vooral veel appartementen momenteel te koop. Ten opzichte van dezelfde periode in 2007 staan nu 30 procent meer appartementen te koop.
Een huis staat momenteel gemiddeld 11 maanden te koop. Vorig jaar was dat 8 maanden.


BRON


Sja, de economie begint op zijn gat te gaan waardoor de mensen steeds minder geld hebben. Sommigen moeten daardoor hun huis verkopen, want ze kunnen hun maandelijkse lasten niet meer opbrengen.

De ellende is dat ze hun huis niet meer zo snel kwijtkunnen door die kredietcrisis.

Waarschijnlijk zullen de prijzen dus gaan dalen.

09-10-2008, 11:26

Citaat door pipeloihoi:
En immigranten uit o.a afrika en midden oosten, lang leve de kenniseconomie.


Kenniseconomie kun je in dit land vergeten.

Dankzij het slechte onderwijs raakt Nederland steeds verder achterop bij andere landen en als er niks geïnvesteerd wordt in verbetering daarvan zal het alleen maar erger worden.

De echte kennis gaat de grens over, in het buitenland kunnen zulke mensen nu eenmaal meer verdienen dan hier.

09-10-2008, 16:14
Verbaast me niet met al die hoge prijzen.