Bekijk volle/desktop versie : Help, ebay en paypal



08-10-2008, 17:08


Salaam iedereen.

Ik heb een vraagje, voor de gene die ervaringen hebben met ebay.

Ik heb dus nu leuke producten gezien op ebay, ik heb me aangemeld en later kreeg ik een bericht dat ik het heb gewonnen. Zo heb ik me ook dus aangemeld voor Paypal. Maar ik begrijp er nu niks meer van.

Kan iemand me aub uitleggen hoe dit in zn werking gaat? Want ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan paypal en moet dus wachten op aantal centen die ze gaan storten. Maar wat daarna? Hoe betaal ik die gene waar ik op heb gereageerd? Moet ik eerst geld storten van mijn eigen rekening naar paypal of komt het direct uit mijn bankrekening? Sorry ik weet dat het veel vragen zijn, ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Alvast bedankt,

Groetjes

08-10-2008, 17:11


Lees eens de FAQ op :

http://pages.ebay.nl/paypal/vragen.html

Eens je iets gekocht hebt, kan je via EBAY betalen. Ze geven je de mogelijkheid om rechtstreeks te betalen (je moet dan nog wel inloggen enzovoort, ... )

08-10-2008, 17:15

Citaat door Fargh:
Lees eens de FAQ op :

http://pages.ebay.nl/paypal/vragen.html

Eens je iets gekocht hebt, kan je via EBAY betalen. Ze geven je de mogelijkheid om rechtstreeks te betalen (je moet dan nog wel inloggen enzovoort, ... )


Ok, thanks

08-10-2008, 17:18
winnen bij ebay?? je bedoeld dat jij de hoogste bieder bent? ik begrijp je niet. Pas op voor online golhallen, die je op verkeerde been proberen te zetten zodat je geld in gaat zetten!!

08-10-2008, 17:21



Citaat door motorola:
winnen bij ebay?? je bedoeld dat jij de hoogste bieder bent? ik begrijp je niet. Pas op voor online golhallen, die je op verkeerde been proberen te zetten zodat je geld in gaat zetten!!


Ja bij sommige staat erop dat je moet bieden en bij sommige kan dat niet, dan staat er op nu kopen. Bij mij geval, was het laatste. Na 2 min, kreeg ik een email stond er op. Je hebt het gewonnen (met andere woorden, het is verkocht naar mij)

Ik ben inderdaad ontzettend bang om iets online te bestellen, maar ik had eerst het feedback gelezen. Insha'allah ghair.

08-10-2008, 17:38

Citaat door GiaNNa-BeLLa:

Ja bij sommige staat erop dat je moet bieden en bij sommige kan dat niet, dan staat er op nu kopen. Bij mij geval, was het laatste. Na 2 min, kreeg ik een email stond er op. Je hebt het gewonnen (met andere woorden, het is verkocht naar mij)

Ik ben inderdaad ontzettend bang om iets online te bestellen, maar ik had eerst het feedback gelezen. Insha'allah ghair.
als je naar de site gaat waar de artikelen geboden zijn, staat de betrouwbaarheid aangegeven. Dat zijn reacties van andere mensen die iets gekocht hebben bij hem, dus of hij betrouwbaar is. Verder ben je bij ebay verzekerd tot 100 dollar.....

Lees ff de voorwaarden goed. succes

09-10-2008, 00:48
je moet je dus bij paypal inloggen en dan die 2 kleine bedragen invullen die zij op je rekening hebben gestort.

Nadat je dit hebt gedaan is je account geactiveerd. Dan moet je naar het mailtje gaan dat je hebt ontvangen van ebay waarin stata dat je hebt gewonnen. Daarin moet je weer klikken op de button waarop staat dit object betalen. Daarna gaat het allemaal een beetje vanzelf. Je hoeft geen geld over te maken naar j epaypal account want dat geld word gewoon automatisch van je bankrekening afgeschreven.

09-10-2008, 10:29

Citaat door Radijsje_:
Moet je vooral doen als je een paar duizend armer wilt worden.
Die internetaankopen enz is echt niet veilig.
Er zijn veel oplichters op de loer.
Ik heb het meegemaakt. Iemand heeft een account op Paypal aangemaakt en aan mijn bankrekening gekoppeld. Met als gevolgd een paar duizend van mijn rekening. Ik kende Paypal niet en toch is mij een oor aangenaaid.
Dus opletten met wat je doet.

huh? en heb je je geld terug kunnen krijgen?

09-10-2008, 10:53

Citaat door motorola:
huh? en heb je je geld terug kunnen krijgen?

Ik heb bijna 5000 terug gekregen. 20 verloren, omdat de bank het na een maand niet kan terug boeken. Het ergste is dat er eerst 2 kleine bedragen gestort zijn. En het bankbriefje is uit mijn brievenbus gestolen. Dus ik had het niet gezien en het was ook nog eens in de vakantietijd.
Toen werd er in augustus 20 euro afgeschreven. En dat briefje was ook gestolen. Toen dacht ik van: heeft de bank nu een storing of wat? ik kreeg geen afschriften meer.
Dus ik ging mijn saldo in sept checken. En toen zag ik dat er van mijn rekening was afgeschreven. En net op die dag dat ik mijn saldo checkte dus ze konden het grootste gedeelte terugboeken.
Dus als iemand echt graag wil dan kunnen ze van je rekening afschrijven.

09-10-2008, 11:02

Citaat door Radijsje_:
Ik heb bijna 5000 terug gekregen. 20 verloren, omdat de bank het na een maand niet kan terug boeken. Het ergste is dat er eerst 2 kleine bedragen gestort zijn. En het bankbriefje is uit mijn brievenbus gestolen. Dus ik had het niet gezien en het was ook nog eens in de vakantietijd.
Toen werd er in augustus 20 euro afgeschreven. En dat briefje was ook gestolen. Toen dacht ik van: heeft de bank nu een storing of wat? ik kreeg geen afschriften meer.
Dus ik ging mijn saldo in sept checken. En toen zag ik dat er van mijn rekening was afgeschreven. En net op die dag dat ik mijn saldo checkte dus ze konden het grootste gedeelte terugboeken.
Dus als iemand echt graag wil dan kunnen ze van je rekening afschrijven.

diegene die jou bankbriefje uit je brievenbus gestolen heeft, heeft jou bestolen... de bank weet van wie die rekening is!!! ga aangifte doen. en ken je niemand die bij een bank werkt om naam en adresgegevens te achterhalen.....

09-10-2008, 11:12

Citaat door Radijsje_:
De rekening is van paypal.
En er hoort een emailadres bij die ik niet ken. Omdat het een fraudezaak is mogen zij mij niets vertellen.
Dus heb ik maar aangifte gedaan en de boel geblokkeerd.
Wist ik maar wie het was.

maar je bent toch verzekerd zeggen ze. heb je contact gehad met paypal? wat zeggen die?

09-10-2008, 12:24

Citaat door Radijsje_:
Moet je vooral doen als je een paar duizend armer wilt worden.
Die internetaankopen enz is echt niet veilig.
Er zijn veel oplichters op de loer.
Ik heb het meegemaakt. Iemand heeft een account op Paypal aangemaakt en aan mijn bankrekening gekoppeld. Met als gevolgd een paar duizend van mijn rekening. Ik kende Paypal niet en toch is mij een oor aangenaaid.
Dus opletten met wat je doet.




Jeetje, ik twijfelde al maar nu heb je het bevestigd. Voor mij niet meer.
Dus waarschijnlijk is het iemand die je kent, omdat ze je afschriften uit je brievenbus halen. Gelukkig heb je geld terug gekregen.

24-10-2008, 15:14


Huh, maar hoe zit het dan met aankopingen vanuit het buitenland. zie namelijk leuke producten, maar die moeten dan vanuit china, amerika komen. Kan dat dan wel? zoja, hoe gaat dat dan in z'n werk.

ik heb me nog niet aangemeld en weet niet eens hoe alles werkt!
zouden jullie me hierover kunnen pm'en?!!

THanks!

24-10-2008, 15:37
Ik vind paypal niet zo prettig om mee te werken, ik betaal altijd direct per overschrijving en heb er nog geen enkele keer problemen mee gehad.