Bekijk volle/desktop versie : Hoe vaak gaan jullie naar je schoonbroers/zussen



08-10-2008, 16:29
Salaam,

Hier in nederland heb ik alleen een schoonzus en schoonbroer. Ik en mijn man werken beiden. Ik overdag en hij in de avond.

Ik kreeg vandaag een preek van mijn ma omdat ik mijn schoonbroer en zus niet met eid bezocht had. Ik had wel in de ochtend gebeld en gefeliciteerd. Mijn man moest in de avond werken. Dus konden ze niet bezoeken. De volgende dag moesten we ook weer werken.

Tja ik weet dat het min was van me , maar ja alsj e werkt kan je moeilijk op bezoek en ik heb ze toch gebeld.

Ik vind ze prima mensen maar ik bezoek ze echt weinig..misschien eens in de maanden ofzo. telefonisch contact hebben we wel af en toe.
Mijn man heeft ook zo van ik hoef niet elke week naar ze toe te gaan.
Zij bellen ook niet van kom je even op bezoek ofzo.

Ben ik nou verkeerd bezig of is dit nou eenmaal normaal in deze hectische tijd . In het weekend ben ik ook druk bezig met boodschappen doen, huis opruimen.
Mijn ouders zie ik ook in het weekend . En daar zie ik ook dan pas mijn broers en zussen.

08-10-2008, 16:36


Hmm met el EID niet langsgaan vind ik wel een beetje te..

Mijn verloofde nu gaat ook met moeite naar zijn broers enzo met el Eid of speciale dagen. Ik moet hem echt pushen. Ik vind dat niet kunnen.

Hij weet van mij dat ik dat echt niet zal accepteren als we getrouwd zijn.

08-10-2008, 17:06
Silaat errahiem (bezoeken van je familieleden) is een plicht binnen de Islaam, het is een goede daad als je dat doet. Ook buiten el eid om, ik vind het dus ook niet kunnen dat je ze niet bezocht hebt met el eid. Al is het maar 20 min even bij iemand langs gaan om ze een goede el eid te wensen en ze te zien.

Ik zie mijn schoonzussen gemiddeld 2 x per week. Al is het maar even in de middag voor een uurtje langs gaan, of ik zie ze bij me schoonouders.

08-10-2008, 17:08
Snap niet wat je moeder hier mee te maken heeft ..