Bekijk volle/desktop versie : Praktiseerende broeders & zusters die liegen?



Pagina's : [1] 2 3

08-10-2008, 13:14
Geloof jij het?

08-10-2008, 13:15


Waarom praktiserende????

weeeeeeer zo een onzin topic!

08-10-2008, 13:18

Citaat door ideale_meid:
Geloof jij het?


Ik wist niet dat je een stempel kreeg als je praktiserend bent

08-10-2008, 13:56

Citaat door Aboezayd88:
Ik wist niet dat je een stempel kreeg als je praktiserend bent


Ik scheer niet alle broeders en zusters liegen, maar kan jij je voorstellen dat er wel een paar liegen, staat dit dan wel bij een Praktiseerende broeder of zuster? Ik begrijp niet waarom mensen soms zo schijnheilig voor doen!

08-10-2008, 13:57



Citaat door selim_21:
Waarom praktiserende????

weeeeeeer zo een onzin topic!


Dus broeders en zusters die liegen vindt jij een onzin. Sorry liegen is een van een zonde die niet acceptabel is bij Allah.

08-10-2008, 13:59
Dat kan, ja. Praktiserend zijn staat niet gelijk aan perfectie.
Een praktiserende broeder/zuster begaan uiteraard ook zondes. En dat kan oa liegen zijn.

08-10-2008, 13:59

Citaat door ideale_meid:
Dus broeders en zusters die liegen vindt jij een onzin. Sorry liegen is een van een zonde die niet acceptabel is bij Allah.


Geen een zonde is acceptabel bij Allah. En je kunt niet van praktiserenden verwachten dat ze geen zonde begaan. Aangezien dat dan perfectie moet voorstellen en da's geen één levend wezen.

08-10-2008, 14:02

Citaat door Imane_Arab:
Dat kan, ja. Praktiserend zijn staat niet gelijk aan perfectie.
Een praktiserende broeder/zuster begaan uiteraard ook zondes. En dat kan oa liegen zijn.


Sorry Als je praktiseerend bezig bent, moet je meestal bewust zijn van wat wel goed is en niet goed is. Men is er meer van bewust! Dus zulke dingen kun je volkomen.

08-10-2008, 14:09

Citaat door ideale_meid:
Sorry Als je praktiseerend bezig bent, moet je meestal bewust zijn van wat wel goed is en niet goed is. Men is er meer van bewust! Dus zulke dingen kun je volkomen.


Natuurlijk niet. 'n Mens blijft 'n mens. Een mens blijft zondes begaan, zelfs de allergrootste geleerdes begaan die. Natuurlijk ben je als praktiserende bewust van wat wel en niet goed is en je probeert ook te streven naar het goede en het foute achterwege te laten. Maar dat is toch geen vrijstelling om te constateren dat 'n praktiserende helemaal geen zonde mag begaan.

Dat is namelijk wat jij nu beweert. Althans, dat staat in je reactie. Dat praktiserenden helemaal geen zondes mogen begaan, aangezien ze die dingen 'toch kunnen voorkomen'.

Wil het overigens niet goedpraten, hoor. Zondes vallen sowieso niet goed te praten. Wat ik wil aangeven, is dat denken dat praktiserenden 'geen zondes (kunnen) begaan' 'n foute denkwijze is. Praktiserenden zijn ook gewoon mensen. Die dus óók fouten maken.

08-10-2008, 14:11

Citaat door ideale_meid:
Geloof jij het?


Iedereen begaat fouten en zondes, we zijn niet mejsoom... Doe dua voor deze broeders en zuster in de plaats om ze even zwart te praten op M.nl...

Moge Allah ons allen leiden...

08-10-2008, 14:18

Citaat door Imane_Arab:
Natuurlijk niet. 'n Mens blijft 'n mens. Een mens blijft zondes begaan, zelfs de allergrootste geleerdes begaan die. Natuurlijk ben je als praktiserende bewust van wat wel en niet goed is en je probeert ook te streven naar het goede en het foute achterwege te laten. Maar dat is toch geen vrijstelling om te constateren dat 'n praktiserende helemaal geen zonde mag begaan.

Dat is namelijk wat jij nu beweert. Althans, dat staat in je reactie. Dat praktiserenden helemaal geen zondes mogen begaan, aangezien ze die dingen 'toch kunnen voorkomen'.

Wil het overigens niet goedpraten, hoor. Zondes vallen sowieso niet goed te praten. Wat ik wil aangeven, is dat denken dat praktiserenden 'geen zondes (kunnen) begaan' 'n foute denkwijze is. Praktiserenden zijn ook gewoon mensen. Die dus óók fouten maken.


Ik begrijp heel goed wat je beweringen zijn, toch vind ik het gewoon geen gezicht als een broeder of zuster gaat zitten liegen, als praktiseerende persoon ben je veel bezig met je geloof en probeer je zoveel dingen gewoon na te sterven volgende de wetten van de Islam, maar wanneer men keer op keer gaat blijven zitten liegen, kan ik dan niet begrijpen waarom een broeder of zuster zich voordoet als een praktiseerende iemand. Zo zie je dan maar weer dat veel mensen er gewoon misbruik van maken. Ongeacht als je een zuster ziet of broeder die zich praktiseerend voordoet, dan wil je niet weten wat er wel niet soms in hun harten speelt.

Allahoe a3lam...Ik laat de oordeel liever over aan Allah(SWT), want als je denkt dat je er onder uit kan komen door je leugens, dan vergis je, je eigen heel erg want er is een iemand die het wel allemaal weet.

Daar is waar ik altijd voor vrees, HIJ(Allah ) ziet alles. Bij mij zit het er echt niet in om te liegen. Haat liegen!

08-10-2008, 14:19

Citaat door rachideke:
Iedereen begaat fouten en zondes, we zijn niet mejsoom... Doe dua voor deze broeders en zuster in de plaats om ze even zwart te praten op M.nl...

Moge Allah ons allen leiden...


Dan moet jij je eigen heel erg aangesproken voelen. Soory ik vind het gewoon niet passen bij PRAKTISEERENDE BROEDERS OF ZUSTERS!

08-10-2008, 14:24



Citaat door ideale_meid:
Dan moet jij je eigen heel erg aangesproken voelen. Soory ik vind het gewoon niet passen bij PRAKTISEERENDE BROEDERS OF ZUSTERS!



Hoe weet jij dat ze liegen ? Je kunt het enkel weten door met ze te spreken, en dat is verboden.

En de broeder zegt enkel dat elke mens fouten maakt dus zeg gewoon ameen op de gemaakte du3a!

08-10-2008, 14:25

Citaat door ideale_meid:
Dan moet jij je eigen heel erg aangesproken voelen. Soory ik vind het gewoon niet passen bij PRAKTISEERENDE BROEDERS OF ZUSTERS!


Ik vind het bij niemand passen.... Liegen is haraam punt... nee voel me niet aangesproken... Iedereen begaat zonden nogmaals... We zijn niet Mejsoom...

Moge Allah ons allen leiden...

08-10-2008, 14:27

Citaat door GuccCi:

Hoe weet jij dat ze liegen ? Je kunt het enkel weten door met ze te spreken, en dat is verboden.

En de broeder zegt enkel dat elke mens fouten maakt dus zeg gewoon ameen op de gemaakte du3a!


Wil je beweren dat ze nooit liegen dan ?

Pagina's : [1] 2 3