Bekijk volle/desktop versie : Studie Is het slecht om een opleiding te kiezen met als motivatie: Veel geld verdienen later



Pagina's : [1] 2

07-10-2008, 23:39
Dat vroeg ik mij af..

08-10-2008, 00:00


Als je de opleiding niet leuk vind wel, dat hou je niet vol. Geld wat j later gaat verdienen, gaat je tijdens 't studeren niet motiveren, geloof me..

K ken genoeg mensen die daardoor van opleiding zyn veranderd en 1 of 2jr verspild hebben..
Kies n opleiding die je leuk vind & waar je ook goed mee kan verdienen later..

08-10-2008, 00:13

Citaat door BLABLAA_:
Als je de opleiding niet leuk vind wel, dat hou je niet vol. Geld wat j later gaat verdienen, gaat je tijdens 't studeren niet motiveren, geloof me..

K ken genoeg mensen die daardoor van opleiding zyn veranderd en 1 of 2jr verspild hebben..
Kies n opleiding die je leuk vind & waar je ook goed mee kan verdienen later..


Ja zoals moi, ik ben al 1,5 jaar kwijt. Heel zonde.
Maar ik wil aan commercieel economie beginnen, het lijkt mij een leuk opleiding. Maar ik vraag mij af of ik er later wel goed mee ga verdienen. Dan kan je denken aan een baantje bij een bank etc.

08-10-2008, 00:19

Citaat door unlucky:
Ja zoals moi, ik ben al 1,5 jaar kwijt. Heel zonde.
Maar ik wil aan commercieel economie beginnen, het lijkt mij een leuk opleiding. Maar ik vraag mij af of ik er later wel goed mee ga verdienen. Dan kan je denken aan een baantje bij een bank etc.

Ik doe nu Commerciele economie en ben nu 2e jaars. Ik moet zeggen dit jaar begint het allemaal wat leuker te worden, omdat je echt je opleiding nu krijgt. Want in het eerste jaar was het nog allemaal algemeen.

En je kunt echt alle kanten op met deze opleiding.

Bij een bank werken is niet per definitie veel verdienen.

08-10-2008, 00:25



Citaat door 07sheva:
Ik doe nu Commerciele economie en ben nu 2e jaars. Ik moet zeggen dit jaar begint het allemaal wat leuker te worden, omdat je echt je opleiding nu krijgt. Want in het eerste jaar was het nog allemaal algemeen.

En je kunt echt alle kanten op met deze opleiding.

Bij een bank werken is niet per definitie veel verdienen.


Dat heb ik ook nooit beweert, ik heb alleen een voorbeeld gegeven van wat voor beroep ik met deze opleiding zou kunnen doen, zodat iemand die daar kennis van heeft, mij hier wat meer over kan vertellen.

Is het een pittige opleiding? Of wel te doen?

08-10-2008, 00:38

Citaat door unlucky:
Dat heb ik ook nooit beweert, ik heb alleen een voorbeeld gegeven van wat voor beroep ik met deze opleiding zou kunnen doen, zodat iemand die daar kennis van heeft, mij hier wat meer over kan vertellen.

Is het een pittige opleiding? Of wel te doen?

Ohh je bedoelt met Commerciele economie bij een bank werken?

Het is eigenlijk meer de reclame kant van bedrijven etc. Je houdt je meer bezig met verkoop, promotie enz van je bedrijf. Je doet marktonderzoek, analyseert de markt of de communicatie naar de consument en er zijn nog veel meer dingen.

Dus het is niet echt iets met cijfers. Maar met deze opleiding kun je wel alle kanten op. Zo moeilijk vind ik het niet.

08-10-2008, 01:06

Citaat door 07sheva:
Ik doe nu Commerciele economie en ben nu 2e jaars. Ik moet zeggen dit jaar begint het allemaal wat leuker te worden, omdat je echt je opleiding nu krijgt. Want in het eerste jaar was het nog allemaal algemeen.

En je kunt echt alle kanten op met deze opleiding.

Bij een bank werken is niet per definitie veel verdienen.
Juist, k volg ook CE (ook 2ejrs), en k ben het met je eens..
Als je goed/beter wil verdienen moet j gwn hierna naar 't HBO, want met n mbo opleiding verdien je soswieso nie heel veel..
& als je dezelfde richting gaat doen op t hbo volg je als t goed is n versnelde opleiding

08-10-2008, 20:45

Citaat door unlucky:
Ja zoals moi, ik ben al 1,5 jaar kwijt. Heel zonde.
Maar ik wil aan commercieel economie beginnen, het lijkt mij een leuk opleiding. Maar ik vraag mij af of ik er later wel goed mee ga verdienen. Dan kan je denken aan een baantje bij een bank etc.



Het is een leuke opleiding met een goed toekomstperspectief!

08-10-2008, 20:46

Citaat door 07sheva:
Ik doe nu Commerciele economie en ben nu 2e jaars. Ik moet zeggen dit jaar begint het allemaal wat leuker te worden, omdat je echt je opleiding nu krijgt. Want in het eerste jaar was het nog allemaal algemeen.

En je kunt echt alle kanten op met deze opleiding.

Bij een bank werken is niet per definitie veel verdienen.



Op Hbo niveau ?

08-10-2008, 20:47

Citaat door sarahLiFe:
daariom deed ik afgelopen 2 maanden CMD.
ben afgehaakt.
was vandaag naar fontys geweest. hele dag meeglopen met een vriendin bij communicatie. heb me gelijk ingeschreven. ben er vanaf vandaag student van
heb dus weer school
ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrlijk was ik nooiit:P


Ik start in Februari pas, ik wil nu eerst wat geld verdienen om steeds mijn collegegeld eenmalig/jaarlijks/vooruit te betalen. Waar is CMD afkorting van? Meid doe je best he, ik kan je 2 tips geven:

Niks uitstellen! (huiswerk maken/tentamens leren/opdrachten maken etc., het best de dag dat je het opkrijgt ermee van start gaan)

Geen colleges missen, NOOIT, zelfs niet als je menstruatiepijn/griep hebt!

Dan zal je het inshallah halen.

08-10-2008, 20:48
Slecht idee om meerdere redenen:

- een studie je niet interessant vindt haal je niet.
- wat nu een baan is waar je veel geld mee kan verdienen is tegen de tijd jij bent afgestudeerd misschien een baan waar helemaal niet veel mee verdiend kan worden.

08-10-2008, 21:08

Citaat door sarahLiFe:
insha allah.
ja daar ben ik dus achtergekomen. ik moet 5 weken inhalen. dus ik schrijf alle aantekeningen van mn vriendin over. en begin morgenochtend met alle hw. en moet nog alle boeken aanschaffen.
druk druk.
cmd is afkorting van communicatie en multimedia design.
ict meets beeldende vorming


Oke, lijkt mij een leuke opleiding, eigenlijk leuker dan commercieel economie. Alleen heb ik sterk het gevoel dat je met communicatie niet goed in de markt ligt, en commercieel economie is toch een stuk breder, je kan er alle kanten mee op. Ik heb mij vandaag via studielink aan het Avans voor commercieel economie ingeschreven, ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt. Ik ben al 1,5 jaar kwijt aan een verkeerde studiekeuze.

08-10-2008, 22:32


Ik doe iets wat ik leuk vind maar weet dat ik er later geen flikker mee ga verdienen. Laat ik het zo zeggen het is geen vetpot. en daar baal ik van. Wie weet switch ik volgend jaar van opleiding. Nu eerst voor me P gaan

08-10-2008, 23:19

Citaat door sarahLiFe:
nee hor. communicatie is juist hele brede opleiding. je kunt er alle kanten mee op. overheid, commercieel, klein, groot etc. werk zat.

laat me je één ding zeggen: Avans equels Total Chaos.
wat er nu gaande is met financiele crisis. is als studeren op t avans. heb daar cmd gedaan. werd totaal nie begeleid, ze lieten me aan mn lot over. binnen drie weken waren er 10 van de opleiding af. en nu na 5 weken al bijna 20 van de 150. andere opleidingen ook zo. heb een vriendin die social work daar doet. zij wil nu naar hro, omdat ze avans beu is. omdat ze op bij hro meer doen qua studie en praktijk.


Waar staat de afkorting hro voor?

08-10-2008, 23:36

Citaat door Noonaa:
Ik doe iets wat ik leuk vind maar weet dat ik er later geen flikker mee ga verdienen. Laat ik het zo zeggen het is geen vetpot. en daar baal ik van. Wie weet switch ik volgend jaar van opleiding. Nu eerst voor me P gaan


wat voor opleiding dan hahaha het lijkt alsof je het over vrijetijdskunde hebt

Pagina's : [1] 2