Bekijk volle/desktop versie : Egyptische christen doodt islamitische zwager



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-10-2008, 20:47

Citaat:

CAIRO - Een koptische christen heeft in de Egyptische hoofdstad Caïro het vuur geopend op zijn tot de islam bekeerde zus, haar echtgenoot en hun dochter. De echtgenoot overleefde de kogelregen niet en de zus en dochter raakten gewond, meldde een veiligheidsfunctionaris dinsdag.
De 28-jarige Rami Atef Khella was al twee jaar op zoek naar zijn zus, nadat zij met haar islamitische man was gevlucht. Dinsdag wist hij binnen te dringen in het appertement van zijn zus waarna hij begon te schieten. Na de schietpartij wist Khella te ontkomen.

De kopten in Egypte vormen de grootste christelijke gemeenschap in het Midden-Oosten. In Egypte is ongeveer 10 procent van de tachtig miljoen tellende bevolking koptisch. Zij klagen over discriminatie door de moslimbevolking.
bron

07-10-2008, 20:49


Tja dat is nou eenmaal je plicht als christen. Afvallige christenen dienen gedood te worden, zo staat het nou eenmaal in de bijbel. Of haal ik nu twee godsdiensten door elkaar?

07-10-2008, 20:53

Citaat door mrmpf:
Tja dat is nou eenmaal je plicht als christen. Afvallige christenen dienen gedood te worden, zo staat het nou eenmaal in de bijbel. Of haal ik nu twee godsdiensten door elkaar?


Nee hoor, dit is gewoon een totaal misplaatste sarcastisch bedoelde opmerking. Totaal misplaatst omdat de verzen waar jij op doelt helemaal niet spreken over afvalligen in een religieuze context. Maar goed, zomaar wat brabbelen zonder verder inhoudelijk op de hoogte te zijn zien we wel vaker...

07-10-2008, 21:04

Citaat door mrmpf:
Tja dat is nou eenmaal je plicht als christen. Afvallige christenen dienen gedood te worden, zo staat het nou eenmaal in de bijbel. Of haal ik nu twee godsdiensten door elkaar?


Nee, jij hebt gelijk

Deuteronomium 13


Citaat:

3 Gij zult naar de woorden van dien profeet, of naar dien dromen-dromer niet horen; want de HEERE, uw God, verzoekt ulieden,6) om te weten, of gij den HEERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel.
4 Den HEERE, uw God, zult gij navolgen, en Hem vrezen, en Zijn geboden zult gij houden, en Zijn stem gehoorzaam zijn, en Hem dienen, en Hem aanhangen.
5 En diezelve profeet, of dromen-dromer, zal gedood worden; want hij heeft tot een afval gesproken tegen den HEERE,7) uw God, Die ulieden uit Egypteland heeft uitgevoerd, en u uit het diensthuis verlost; om u af te drijven van den weg, dien u de HEERE, uw God, geboden heeft, om daarin te wandelen. Zo zult gij het boze8) uit het midden van u wegdoen.

Citaat:
6 Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder,9) of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot,10) of uw vriend, die als uw ziel is,11) u zal aanporren in het heimelijke,12) zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen;
7 Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde;
8 Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen;
9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan;13) uw hand zal eerst tegen hem zijn,14) om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.
10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.

Citaat:
13 Er zijn mannen, Belials-kinderen,16) uit het midden van u uitgegaan, en hebben de inwoners hunner stad aangedreven, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt;
14 Zo zult gij onderzoeken, en naspeuren, en wel navragen; en ziet, het is de waarheid, de zaak is zeker, zulk een gruwel is in het midden van u gedaan;
15 Zo zult gij de inwoners derzelver stad ganselijk slaan17) met de scherpte des zwaards,18) verbannende haar,19) en alles, wat daarin is, ook haar beesten, met de scherpte des zwaards.
16 En al haar roof zult gij verzamelen in het midden van haar straat, en den HEERE, uw God, die stad en al haar roof ganselijk met vuur verbranden; en zij zal een hoop zijn eeuwiglijk,20) zij zal niet weder gebouwd worden.

07-10-2008, 21:19


Deuteronomium is het oude testament.
In het nieuwe testament (het christelijke gedeelte) komt het volgens mij niet voor.

07-10-2008, 21:31
Deuteronomium 17



Citaat:

1 Gij zult den HEERE, uw God, geen os of klein vee offeren, waaraan een gebrek zij of enig kwaad; want dat is den HEERE, uw God, een gruwel.

2 Wanneer in het midden van u, in een uwer poorten, die de HEERE, uw God, u geeft, een man of vrouw gevonden zal worden, die doen zal, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, uws Gods, overtredende Zijn verbond;

3 Dat hij heengaat, en dient andere goden, en buigt zich voor die, of voor de zon, of voor de maan, of voor het ganse heir des hemels, hetwelk ik niet geboden heb;

4 En het wordt u aangezegd, en gij hoort het; zo zult gij het wel onderzoeken; en ziet, het is de waarheid, de zaak is zeker, zulk een gruwel is in Israël gedaan;

5 Zo zult gij dien man of die vrouw, die ditzelve boze stuk gedaan hebben, tot uw poorten uitbrengen, dien man zeg ik, of die vrouw; en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven.

07-10-2008, 21:35
Jep, er bestaan ook rotte appelen onder de christenen. Ik durf zelfs te stellen dat SGPers daar onder vallen

07-10-2008, 21:41
Nogmaals Deuteronomium is het Joodse gedeelte van de bijbel waar alle profeten in voorkomen en de aardsvaders die volgens mij ook in de koran voorkomen.

Het nieuwe testamenst te beginnen met de apostel Matheüs is christelijk en daar komt het niet in voor.

07-10-2008, 21:42

Citaat door weertgilders:
Deuteronomium 17


Het selecteren van één enkele vers uit een heilig boek, uit de context halen en deze volkomen verkeerd interpreteren. Is iets voor Wilders.

07-10-2008, 21:44

Citaat door bilalmocro2802:
en maar zeggen dat molims terroristen zijn

Ik zeg niet dat moslims terroristen zijn, maar wou je zeggen dat er geen terroristen onder de moslims bestaan?

07-10-2008, 22:23

Citaat door tamar:
Nogmaals Deuteronomium is het Joodse gedeelte van de bijbel waar alle profeten in voorkomen en de aardsvaders die volgens mij ook in de koran voorkomen.

Het nieuwe testamenst te beginnen met de apostel Matheüs is christelijk en daar komt het niet in voor.

Vrome Christenen dienen het Oude Testament te volgen

Hebreeen 10

Citaat:
28 Als iemand de wet van Mozes heeft te niet gedaan, die sterft zonder barmhartigheid, onder twee of drie getuigen;

29 Hoeveel te zwaarder straf, meent gij, zal hij waardig geacht worden, die den Zoon van God vertreden heeft, en het bloed des testaments onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en den Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?
Mattheus 5


Citaat:
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

07-10-2008, 22:25
Logisch als je kijkt naar de onderdrukking van koptische christenen in Egypte.

07-10-2008, 22:28



Citaat door Bada_Bing:
Nee hoor, dit is gewoon een totaal misplaatste sarcastisch bedoelde opmerking. Totaal misplaatst omdat de verzen waar jij op doelt helemaal niet spreken over afvalligen in een religieuze context. Maar goed, zomaar wat brabbelen zonder verder inhoudelijk op de hoogte te zijn zien we wel vaker...

Met de koran kun je alle kanten op.

De a7adith zijn veel duidelijker. En daar wordt niemand vrolijk van, tenzij je van moordpartijen en slavernij houdt.

07-10-2008, 22:30

Citaat door weertgilders:
Vrome Christenen dienen het Oude Testament te volgen

Hebreeen 10


Mattheus 5

En hoevel Christenen staan nou werkelijk achter deze teksten? Amper, want in het nieuwe testament word veel genuanceerd. Zelfs SGPérs. de die-hard christenen redeneren niet met deze bijbelversen. Omdat ze weten dat deze ergens anders genuanceerd of ontkracht worden. Want volgens hen is het christendom de religie die steunt op geloof en naastenliefde.

07-10-2008, 22:33

Citaat door tamar:
Nogmaals Deuteronomium is het Joodse gedeelte van de bijbel waar alle profeten in voorkomen en de aardsvaders die volgens mij ook in de koran voorkomen.

Het nieuwe testamenst te beginnen met de apostel Matheüs is christelijk en daar komt het niet in voor.

Niks is christelijk aan het christendom, christenen volgen nou eenmaal wat paulus aan hun oren lapt, zielig hoor, niks is van jezus christus overgebleven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5