Bekijk volle/desktop versie : Hulp Nodig Bij Een Droom!!!!!



07-10-2008, 16:43

Salam ou alaikoum,

Het was een droom waarin in me iets duidelijk werd gemaakt,wat precies begreep ik niet.


Is er iemand met verstand van dromen meld je graag en ik pm je mijn droom.

AUB,ik vind het zeer belangrijk!!!

Wa alaikoum salam.

07-10-2008, 16:53


er is niemand die verstand van dromen hebben en het is ons aangeraden om niet zomaar dingen te zeggen tegen mensen die er niet geleerd in zijn.alleen de Moe’abbir kan hier een uitleg over weten volgens de Quran wal sunah

07-10-2008, 16:56

Citaat door Portomonee:
er is niemand die verstand van dromen hebben en het is ons aangeraden om niet zomaar dingen te zeggen tegen mensen die er niet geleerd in zijn.alleen de Moe’abbir kan hier een uitleg over weten volgens de Quran wal sunah

Dus ik kan niet verder worden geholpen?

Die droom heeft zo een betekenis,dat zie ik eraan maar wat precies,
Het laat me zo twijfelen,ik begrijp het ongeveer.
Maar ik weet niet wat het juiste keuze is.

07-10-2008, 16:57

Citaat door Doodgewoon__:

Dus ik kan niet verder worden geholpen?

Die droom heeft zo een betekenis,dat zie ik eraan maar wat precies,
Het laat me zo twijfelen,ik begrijp het ongeveer.
Maar ik weet niet wat het juiste keuze is.

je kunt het wel vragen maar zeker niet zomaar aan iemand die jij niet eens kent,je kunt het vragen waar je zeker van weet dat diegen je kan helpen.

07-10-2008, 16:58


Er is overgeleverd dat de Profeet gezegd heeft dat ware dromen een deel van de veertig delen van het Profeetschap zijn. Daarom is het niet aan iedereen toegestaan om droomuitleg te geven. Slechts iemand die aan de volgende eisen voldoet mag dat doen:

Hij moet een adequate kennis van de tafsîr van de Qor’aan hebben
Hij moet over een gedegen kennis beschikken van de ahadith van de Profeet
Hij moet goed onderricht zijn in de Arabische taal
Hij moet bekend zijn met de aard en de status van de mensen
Hij moet bekend zijn met de basisprincipes van de droomuitleg
Hij moet een zuivere en reine ziel hebben
Hij moet iemand zijn van onberispelijke moraal
Hij moet eerlijk in woord en daad zijn

07-10-2008, 17:01

Citaat door Portomonee:
Er is overgeleverd dat de Profeet gezegd heeft dat ware dromen een deel van de veertig delen van het Profeetschap zijn. Daarom is het niet aan iedereen toegestaan om droomuitleg te geven. Slechts iemand die aan de volgende eisen voldoet mag dat doen:

Hij moet een adequate kennis van de tafsîr van de Qor’aan hebben
Hij moet over een gedegen kennis beschikken van de ahadith van de Profeet
Hij moet goed onderricht zijn in de Arabische taal
Hij moet bekend zijn met de aard en de status van de mensen
Hij moet bekend zijn met de basisprincipes van de droomuitleg
Hij moet een zuivere en reine ziel hebben
Hij moet iemand zijn van onberispelijke moraal
Hij moet eerlijk in woord en daad zijn

Zo een iemand vind ik vast niet snel.

07-10-2008, 17:02

Citaat door Doodgewoon__:

Zo een iemand vind ik vast niet snel.

Nee al zeg ik het zelf denk het niet nee,

07-10-2008, 17:07

Citaat door Portomonee:
Nee al zeg ik het zelf denk het niet nee,

Yarab,
moet er echt uitkomen,het kan zelfs iemand leven kosten nu en later bij Allah .

07-10-2008, 17:09

Citaat door Doodgewoon__:

Yarab,
moet er echt uitkomen,het kan zelfs iemand leven kosten nu en later bij Allah .

er staan wel een paar droom uitleg van de quran wal sunnah zal ik die anders plaatsen misschien dat je droom er tussen in zit?

07-10-2008, 17:12

Citaat door Portomonee:
er staan wel een paar droom uitleg van de quran wal sunnah zal ik die anders plaatsen misschien dat je droom er tussen in zit?

Ja graag,
Zal ik misschien aantal hints plaatsen als die overeen komen?

07-10-2008, 17:13
Nee hoeft niet doe maar niet ik plaats ze wel en kijk of het ook bij je droom voorkomt.

07-10-2008, 17:13
Voorbeelden van uitleg uit de Edele Qor’aan:

Allah zegt in de Edele Qor’aan: ”Alsof zij (de maagden uit Al-Djennah) als verzegelde eieren zijn” Door deze aya, omdat Allah vrouwen uit Al-Djennah met eieren vergelijkt, kunnen eieren die in een droom gezien worden door de Moe’abbir (droomuitlegger) als vrouwen geïnterpreteerd worden.
En stenen of rotsen kunnen als de hardheid van het hart uitgelegd worden, als we de volgende aya van de Qor’aan in ogenschouw nemen: ”Dan worden jullie harten, als stenen of zelfs harder dan stenen.”
En vlees kan als achterklap (roddel) uitgelegd worden, in het licht van de volgende aya in de Qor’aan: ”Wat! Zal één van jullie het vlees van zijn dode broeder eten? (Nee) jullie zullen dat haten!” In deze aya vergelijkt Allah achterklap (roddel) met het eten van de dode broeder.
En sleutels kunnen als schatten uitgelegd worden, want Allah zegt: ”En Wij gaven hem (Qâroen) zoveel schatten, dat hun sleutels door een groep krachtige mannen gedragen werden.” Logisch, de aya uitleg is heel duidelijk want men kan alleen door middel van een sleutel bij zijn schat komen.
En zo kan bijvoorbeeld ook een boot of een voertuig als veiligheid of bescherming tegen een ramp uitgelegd worden, want Allah zegt in de Qor’aan: ”Toen redde Wij (Nôeh) en de mensen van de ark” En Hij zegt ook: ”Toen redde Wij hem en degenen met hem in de ark.”
Als iemand droomt dat een koning zijn huis binnenkomt of een bepaalde stad en als dit in tegenstrijd is met zijn (de koning) normale gewoonte, dan kan dit uitgelegd worden als een ramp die dat huis of die stad zal overkomen, of als een vernedering voor de notabelen van die stad. Deze uitleg wordt gegeven in het licht van de volgende aya: ”Waarlijk koningen, als zij een land binnentreden, vernielen zij het en maken de edelste van haar bewoners tot de laagste.”
Ook kan kleding door de interpretatie van de volgende aya als vrouwen cq mannen uitgelegd worden: ”Zij (jullie vrouwen) zijn kleding voor jullie en jullie zijn kleding voor hen.”
Voorbeelden van droomuitleg uit de ahadith

Een kraai kan als een schaamteloos en corrupt persoon uitgelegd worden, want de Profeet noemde de kraai ”fâsiq”, wat schaamteloos, corrupt etc. betekent.
Een muis kan als een schaamteloze en onkuise vrouw uitgelegd worden, want de Profeet heeft gezegd dat een muis corrupt en schaamteloos is. In deze hadith wordt het woord ”Fâsiqah” gebruikt wat normaal gebruikt wordt om een corrupte en onkuise vrouw te beschrijven.
En in het licht van de volgende hadith kan een rib een vrouw betekenen: ”Een vrouw is van een gebogen rib geschapen.”
Een drempel kan ook als een vrouw uitgelegd worden want er is overgeleverd dat Ibrâhîm tegen zijn zoon Isma’iel gezegd heeft: ”Verander je drempel” hiermee ”zijn echtgenote” bedoelend. Er zijn dus talloze voorbeelden van uitleg waar de hadith aan ten grondslag liggen.
Voorbeelden van droomuitleg aan de hand van het algemene taalgebruik

Als iemand droomt dat zijn arm lang is betekend het dat hij de mensen met vriendelijkheid en vrijgevigheid zal behandelen, want de Arabische uitdrukking: ”Zijn arm is langer dan de jouwe” betekend dat hij guller dan jij bent.
Hout in een droom dragen betekent dat er geroddeld wordt. De Arabische uitdrukking: ”Hij draagt hout” wordt gebruikt voor iemand die over een ander roddelt.
Als men droomt dat hijzelf of iemand anders ziek is, kan dit als hypocrisie uitgelegd worden. De Arabische uitdrukking ”Die en die is ziek in zijn belofte” wordt gebruikt als iemand zijn belofte niet nakomt.
Als men droomt dat iemand een steen naar een ander gooit of een pijl naar een ander afvuurt of een wapen op een ander richt betekent dat, dat die persoon kwaad over de ander spreekt, want de Arabische uitdrukking ”Die en die schiet op een ander” wordt gebruikt als iemand over een ander roddelt of hem valselijk beschuldigt.
Als men droomt dat hij of iemand anders de handen met zeep wast kan dat uitgelegd worden als wanhoop of het verlies van hoop. De uitdrukking: ”Ik was mijn handen van jou met oeshân” wordt gebruikt wanneer iemand alle hoop verloren heeft om iets goeds of nuttigs van een ander te krijgen.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden om te laten zien dat vaak de uitleg afhangt van het dagelijks gebruik van de Arabische taal (Of van de moedertaal van de dromer), woordenschat, uitdrukkingen en gezegden. Er zijn hier talloze voorbeelden van.

Voorbeelden van de uitleg volgens de oorspronkelijke betekenis van namen

Als iemand met een speciale naam in de droom voorkomt of zo’n naam wordt gehoord, dan zal de uitleg geschieden volgens de betekenis van de naam. Hieronder een paar voorbeelden:

Fadhl, Fâdhil, Afdhal betekenen: Uitmuntendheid, superioriteit, vriendelijkheid, gulheid, eer etc.
Rashied, Râshid, Arshad betekenen: het rechte pad betreden, tegen fouten beschermd, goed geleid, goed gedrag etc.
Saliem, Sâlim, Aslam betekenen: gedegenheid, veiligheid, gezondheid, zonder blaam zijn, een goede aard hebbend etc.

Voorbeelden van droomuitleg volgens de diepere betekenis van de woorden

Een bloeiende bloem zoals een narcis of een roos duidt op de kortstondigheid van het leven of een onherroepelijke dood. Want bloemen zijn niet eeuwig. Normaal gesproken hebben zij maar een korte levensduur. Let wel, een zelfde uitleg kan gegeven worden voor iemand die bloemen bezit of voor iemand die met zulke bloemen geassocieerd wordt. Hier zijn vele voorbeelden van.

De uitleg volgens de tegenovergestelde betekenis van zaken

Als men zichzelf ziet huilen in de droom kan dat als vreugde en geluk uitgelegd worden, mits het huilen geluidloos geschiedt, zonder gillen of het verscheuren van de kraag zoals bij rouwen gebeurt. En het tegenovergestelde zoals vreugde, geluk, plezier maken, lachen, etc. als droefheid uitgelegd kan worden.

En ook als men droomt dat twee mensen vechten, dan zal degene die het gevecht verliest de overwinning krijgen.

En als men droomt dat men gekopt wordt (een bepaalde vorm van aderlating) betekent het, dat men gedwongen wordt om aan bepaalde voorwaarden in een overeenkomst of een contract te voldoen. Of als men droomt dat men aan bepaalde voorwaarden moet voldoen, betekent het, dat men gekopt wordt. De reden hiervoor ligt in de betekenis van het Arabische woord ”shart” (voorwaarden) dat soms in de betekenis van koppen gebruikt wordt.

Tijden waarop dromen het krachtigst zijn

Men moet in gedachte houden dat de betrouwbaarste dromen, de dromen zijn die men in het laatste gedeelte van de nacht of de middagrust en gedurende de dag krijgt. Dromen tijdens het seizoen waarin fruit rijpt en het fruit verkocht wordt zijn ook heel krachtig. De tijd waarin dromen nauwelijks enige betekenis hebben zijn tijdens het winterseizoen en wanneer het dreigt te gaan regenen.

07-10-2008, 17:13


Okey danjewel,echt waar shoukran!!!