Bekijk volle/desktop versie : Echte halal-liefde in een huwelijk bestaat niet



Pagina's : [1] 2

06-10-2008, 12:17
Je zult je afvragen wat moet ik verstaan onder halal liefde..

Ik zal het proberen uit te leggen.. In de tijd van onze ouders trouwden de mannen en vrouwen met wederzijdse toestemming van hun ouders. De vrouw kreeg de man vaak pas te zien als ze met hem in een huis samenwoonde. Wat dus inhield dat ze toen pas van hem moest LEREN houden.. Conclusie: Je kan niet zeggen dat er sprake is geweest van verliefdheid, of echte liefde..
Het is echter wel allemaal op een halal wijze verlopen.


Tegenwoordig is de "relatie"in. Wij allemaal weten dat dit een haram bezigheid is. Gevolg mensen trouwen wel vaker uit liefde, maar de manier waarop deze huwelijken tot stand zijn gekomen , is op een haram wijze.
Conlusie: Het element liefde is hier wel aanwezig , maar het element halal niet.

Wat ik duidelijk probeer te maken , eigenlijk meer .. wat ik probeer te vragen. Is het mogelijk om verliefd te worden , en de "echte"liefde te ervaren zonder dat je hierbij zondes begaat??


Ik denk namelijk van niet,.. Denkt iemand hier anders over

06-10-2008, 12:25


Wat ik duidelijk probeer te maken , eigenlijk meer .. wat ik probeer te vragen. Is het mogelijk om verliefd te worden , en de "echte"liefde te ervaren zonder dat je hierbij zondes begaat??

De vrouw kreeg de man vaak pas te zien als ze met hem in een huis samenwoonde. Wat dus inhield dat ze toen pas van hem moest LEREN houden.. Conclusie: Je kan niet zeggen dat er sprake is geweest van verliefdheid, of echte liefde..

Ik denk dat met die ouderwetste manier.. hoe onze grootouders zijn getrouwd dat erop die manier liefde kan ontstaan...
niet zoals nu het vooraf gebeurt,maar achter af in het huwelijk.. dat het echtpaar van elkaar gaat houden.
er word ook gezegd dat wanneer je getrouwd bent en onder 1 dak woont dat je dan diegene beter leert kennen soms valt het weleens tegen

06-10-2008, 12:26

Citaat door Classical:
Jouw stelling klopt voor geen meter. Liefde in een huwelijk ís halal.


Om even terug te komen op je vraag.. Ik denk dat je zoiets wel kunt meemaken, mits je het toelaat. Wij denken altijd aan het onmogelijke.. Je kunt iemand ook op een gehalaliseerde manier kennen en vervolgens verliefd worden.



iik denk dat ze de stelling verkeerd heeft geformuleerd,maar wat anders bedoelt

relatie's voor het huwelijk???

06-10-2008, 12:28
noooooooiiiiiiiiiiitttttttttttttttttttt

06-10-2008, 12:35


Dit gaat werkelijk nergens over!!!!!!!!!!

06-10-2008, 12:56

Citaat door goudlokjuh__:


Ik denk dat met die ouderwetste manier.. hoe onze grootouders zijn getrouwd dat erop die manier liefde kan ontstaan...
niet zoals nu het vooraf gebeurt,maar achter af in het huwelijk.. dat het echtpaar van elkaar gaat houden.
er word ook gezegd dat wanneer je getrouwd bent en onder 1 dak woont dat je dan diegene beter leert kennen soms valt het weleens tegen


Als we in de praktijk gaan kijken bewijst het zich keer op keer weer dat dit toch de juiste manier is van trouwen. Kijk eens naar het aantal scheidingen per jaar. Waar zijn die van afkomstig? Mensen kennen elkaar vier jaar vooraf het huwelijk en zijn elkaar zat voordat ze uberhaupt een week samen wonen; de ene partner blijkt na het huwelijk toch anders te zijn dan hij/zij voorheen was. Mnsen kennen geen geduld meer en neigen sneller naar een scheiding. Vroeger werd er niet eens aan een scheiding gedacht of men had het alweer goed gemaakt op welke manier dan ook. We mogen het ouderwets vinden, maar dat zijn wel de huwelijken die slagen inch'Allah.

06-10-2008, 12:57

Citaat door ZooFree:
Bla

BlaBla...

06-10-2008, 14:31

Citaat door LelaMaryam:
Als we in de praktijk gaan kijken bewijst het zich keer op keer weer dat dit toch de juiste manier is van trouwen. Kijk eens naar het aantal scheidingen per jaar. Waar zijn die van afkomstig? Mensen kennen elkaar vier jaar vooraf het huwelijk en zijn elkaar zat voordat ze uberhaupt een week samen wonen; de ene partner blijkt na het huwelijk toch anders te zijn dan hij/zij voorheen was. Mnsen kennen geen geduld meer en neigen sneller naar een scheiding. Vroeger werd er niet eens aan een scheiding gedacht of men had het alweer goed gemaakt op welke manier dan ook. We mogen het ouderwets vinden, maar dat zijn wel de huwelijken die slagen inch'Allah.


Jah klopt.
Laatste tijd zijn er nogal veel jonge stelletjes die gescheiden zijn die vooraf een aantal jaren een relatie hebben gehad..

inshallah

06-10-2008, 14:41
M'n nicht heeft het zo gedaan, er kwam een kennis van hun naar hun huis, m'n nicht moest de ideale huisvrouw uithangen met een schortje en d'r hoofddoek netjes, na afloop belden ze om te vragen wat hun dochter van de zoon vond, de zoon zag haar wel zitten, de dochter vond 'm wel hot (is hij ook), toen dachten ze laten we ze verloven, verliep allemaal goed, volgende zomer gaan ze trouwen en ze zijn beide hardstikke verliefd.

Maar dit is in Egypte gebeurd.

06-10-2008, 20:51
Kijk een relatie is Verboden dat wel!

Maar je kan elkaar ook anders ontmoeten,en dat is dat er een Mahram van je erbij is.

Het is best wel moeilijk eigenlijk maarjah ,Je moet Allah vertrouwen want die weet al wat jou Mektab is.

Ik zelf weet niet hoe ik het zal aanpakken als ik iemand zou willen om mee te trouwen.

Groetjesss,, Angad

07-10-2008, 18:47

Citaat door Hannan :P:
Je zult je afvragen wat moet ik verstaan onder halal liefde..

Ik zal het proberen uit te leggen.. In de tijd van onze ouders trouwden de mannen en vrouwen met wederzijdse toestemming van hun ouders. De vrouw kreeg de man vaak pas te zien als ze met hem in een huis samenwoonde. Wat dus inhield dat ze toen pas van hem moest LEREN houden.. Conclusie: Je kan niet zeggen dat er sprake is geweest van verliefdheid, of echte liefde..
Het is echter wel allemaal op een halal wijze verlopen.


Tegenwoordig is de "relatie"in. Wij allemaal weten dat dit een haram bezigheid is. Gevolg mensen trouwen wel vaker uit liefde, maar de manier waarop deze huwelijken tot stand zijn gekomen , is op een haram wijze.
Conlusie: Het element liefde is hier wel aanwezig , maar het element halal niet.

Wat ik duidelijk probeer te maken , eigenlijk meer .. wat ik probeer te vragen. Is het mogelijk om verliefd te worden , en de "echte"liefde te ervaren zonder dat je hierbij zondes begaat??


Ik denk namelijk van niet,.. Denkt iemand hier anders over



Sorry maar snap je niet
wat wil je naar voren brengen??

07-10-2008, 18:51
een huwelijk is halal alsliefde in een huwelijk haram was dan zouden we niet trouwen he.

een relatie is haram voor het huwelijk

07-10-2008, 19:11


Je kunt toch ook verliefd op iemand worden, en dan ervoor kiezen geen relatie aan te gaan, maar elkaar op een hallal wijze leren kennen met een mahram erbij.
Als een man mij wil leren kennen dan doe ik dat alleen met mijn broer/tje erbij anders gaat het niet door
dan is er toch ook gewoon sprake van liefde in een huwelijk
Je hoeft echt niet te trouwen met iemand die je niet leuk vind, en dat je dan hoopt dat het na het huwelijk wel zal groeien, want dat werkt ook niet namelijk.
De eerste klik moet er zijn

En ookal heeft een stelletje een relatie, en gaat trouwen later, dan nog is de liefde in hun huwelijk wel hallal..het is juist beter dat ze gaan trouwen inplaats dat ze door blijven met de relatie

07-10-2008, 19:13
het leven zoals het is: onmogelijke liefde

07-10-2008, 19:16

Citaat door LelaMaryam:
Als we in de praktijk gaan kijken bewijst het zich keer op keer weer dat dit toch de juiste manier is van trouwen. Kijk eens naar het aantal scheidingen per jaar. Waar zijn die van afkomstig? Mensen kennen elkaar vier jaar vooraf het huwelijk en zijn elkaar zat voordat ze uberhaupt een week samen wonen; de ene partner blijkt na het huwelijk toch anders te zijn dan hij/zij voorheen was. Mnsen kennen geen geduld meer en neigen sneller naar een scheiding. Vroeger werd er niet eens aan een scheiding gedacht of men had het alweer goed gemaakt op welke manier dan ook. We mogen het ouderwets vinden, maar dat zijn wel de huwelijken die slagen inch'Allah.



ja maar dat is ook zo dat vroeger de vrouwen niet konden scheiden want ze waren in alles afhankelijk van de man.
Vooral die Marokkaanse stelletjes van de 1ste generatie die net in NL waren, hoe kon de vrouw scheiden..ze kon de taal niet, ze had geen eigen geld..ze had geen voet om op te staan zonder haar man

Nu is het veel makkelijker om te scheiden, de vrouw heeft eigen geld, kan zich alleen makkelijk redden in NL zonder haar man

Het is echt niet zo dat die stelletjes van vroeger allemaal gelukkig zijn...sommige zijn hartstikke ongelukkig hoor, maar kunnen niet scheiden omdat ze zich alleen niet kunnen redden

Pagina's : [1] 2