Bekijk volle/desktop versie : Uiterlijk !

Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-10-2002, 17:32
Salaam mensen..

Het is een obsessie (dwangvoorstelling) voor velen.

Ze houden zich te veel met het uiterlijke bezig..en eisen dat ook van anderen..dat deze mooi en een "goed voorkomen" moeten hebben..

Je bent toch wie je bent..punt.

Accepteer de ander zoals zij of hij is..dat uiterlijke is ook een deel van deze.

Wat belangrijk is..is de inhoud..hoe mooi de verpakking ook mag zijn.

Maar toch snappen sommige mensen het nog niet..misschien willen ze het niet snappen

12-10-2002, 17:44

Je moet wel tevreden zijn met je aanstaande vrouw. Een man van rond de 35 jaar vroeg aan een imam of hij van zijn vrouw mag scheiden omdat hij haar niet aantrekkelijk vindt. Die man lijkt mij niet zo gelukkig en die vrouw ook niet. Je moet graag bij jouw partner willen zijn en haar aantrekkelijk vinden. En jouw partner moet ook het gevoel hebben dat je haar aantrekkelijk vindt. Andersom natuurlijk ook. Nu is uiterlijk uiteraard niet het enige. Je moet natuurlijk ook naar andere dingen kijken. Iemand die alleen maar mooi is, heeft mij niets te bieden.

12-10-2002, 17:48
Salaam

Qua kleding natuurlijk vind ik het leuk om er netjes uit te zien, verder is het niet zo van belang.

Ik moet nu WE zeggen, We zijn een paar maanden geleden hals over kop verliefd geworden, zonder dat we elkaar ook maar gezien hadden. Gewoon door chatten want stemmen kende we dus ook niet, het innerlijk telde en naar twee drie dagen wisten we al dat we willen trouwen en geen twijfels hadden. Van het 1 kwam het ander een foto werd opgestuurt, bellen, msn met microfoon. Nooit hebben we een seconde getwijfelt over onze gevoelens en toen we elkaar zagen, die dag was een droom en we dromen nog steeds.

Mooi bewijs dat uiterlijk niet van belang is, maar het binnenste.

Beslama

12-10-2002, 17:55
in de begin let je mischien wel op uiterlijk..... heel mischien...maar de innerlijk gaat jou toch veel meer beinvloeden......

kijk maar bij uitgeblust. ik geef haar gelijk..........inchallah zal het ook zo blijven uitgeblust..succes!!!

12-10-2002, 18:05

sallaam

ik vind vooral het innerlijk belangrijk
maar het uiterlijk is wat je eerst op let
maar toch is het vooral het innerlijk belangrijk want wat heb je aan een droommeisje die alleen aan zich zelf denkt
niet bid,enz enz enz

12-10-2002, 18:20

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Je moet wel tevreden zijn met je aanstaande vrouw. Een man van rond de 35 jaar vroeg aan een imam of hij van zijn vrouw mag scheiden omdat hij haar niet aantrekkelijk vindt. Die man lijkt mij niet zo gelukkig en die vrouw ook niet. Je moet graag bij jouw partner willen zijn en haar aantrekkelijk vinden. En jouw partner moet ook het gevoel hebben dat je haar aantrekkelijk vindt. Andersom natuurlijk ook. Nu is uiterlijk uiteraard niet het enige. Je moet natuurlijk ook naar andere dingen kijken. Iemand die alleen maar mooi is, heeft mij niets te bieden.
Ik begrijp naar waar je wilt..ik begrijpt ook dat de druk van de omgeving voor sommigen te groot is..om voor een "ideaal uiterlijk" te kiezen, wat eigenlijk niet bestaat..

Je begrijpt ook dat de imam die man van "35" ook de raad zal geven..om toch bij zijn vrouw te blijven..omdat uiterlijk niet voor eeuwig is..en dat hij op een andere manier naar zijn vrouw moet leren kijken..ja, inderdaad..leren kijken..wij geloven te snel wat onze ogen doorgeven..en maken te snel vergelijkingen met anderen.

12-10-2002, 18:22

Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice
Ik begrijp naar waar je wilt..ik begrijpt ook dat de druk van de omgeving voor sommigen te groot is..om voor een "ideaal uiterlijk" te kiezen, wat eigenlijk niet bestaat..

Je begrijpt ook dat de imam die man van "35" ook de raad zal geven..om toch bij zijn vrouw te blijven..omdat uiterlijk niet voor eeuwig is..en dat hij op een andere manier naar zijn vrouw moet leren kijken..ja, inderdaad..leren kijken..wij geloven te snel wat onze ogen doorgeven..en maken te snel vergelijkingen met anderen.
Ik zal die vraag van die 35-jarige man inchallah proberen te achterhalen en die dan hier plaatsen.

12-10-2002, 18:24

Citaat:
Origineel gepost door Uitgeblust
Salaam

Qua kleding natuurlijk vind ik het leuk om er netjes uit te zien, verder is het niet zo van belang.

Ik moet nu WE zeggen, We zijn een paar maanden geleden hals over kop verliefd geworden, zonder dat we elkaar ook maar gezien hadden. Gewoon door chatten want stemmen kende we dus ook niet, het innerlijk telde en naar twee drie dagen wisten we al dat we willen trouwen en geen twijfels hadden. Van het 1 kwam het ander een foto werd opgestuurt, bellen, msn met microfoon. Nooit hebben we een seconde getwijfelt over onze gevoelens en toen we elkaar zagen, die dag was een droom en we dromen nog steeds.

Mooi bewijs dat uiterlijk niet van belang is, maar het binnenste.

Beslama
Heel mooi uitgeblust..ik wens jou het allerbeste.

12-10-2002, 18:25

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Ik zal die vraag van die 35-jarige man inchallah proberen te achterhalen en die dan hier plaatsen.
Ok

12-10-2002, 18:33

Citaat:
Origineel gepost door Nawera
Neen, de maatschappij waarin we leven maakt het dat we veel kritischer naar onzelf kijken en naar anderen....Velen zeggen uiterlijk vind ik niet belangerijk?...Onzin denk ik dan...Tuurlijk is uiterlijk belangerijk, dat bepaalt ons zelfbeeld voor een groot deel...Uiteraard is het innerlijk het belangerijkste, maar laten we niet vergeten dat sommige mensen je je niet "mogen" alleen maar om je uiterlijk....

P.s. je zult maar zitten met een mooi innerlijk dat niet door je uiterlijk heen kan komen....
Kijk Nawera..als er sommige mensen je niet "mogen" alleen omwille van je uiterlijk.

Wel..wie heeft dan een probleem..jij of zij..ZIJ natuurlijk.

Je moet mij accepteren zoals ik ben..en niet zoals ik moet zijn volgens jou.

De laatste zin van jou..is een kwestie van zelfvertrouwen..

Als je voldoende zelfvertrouwen hebt..speelt je uiterlijk absoluut geen enkele rol..om je innerlijke gestalte te geven.

12-10-2002, 18:36

Citaat:
Origineel gepost door ChebMami
sallaam

ik vind vooral het innerlijk belangrijk
maar het uiterlijk is wat je eerst op let
maar toch is het vooral het innerlijk belangrijk want wat heb je aan een droommeisje die alleen aan zich zelf denkt
niet bid,enz enz enz
Je hebt gelijk.

12-10-2002, 18:46
Alles kent zijn eigen schoonheid...

12-10-2002, 18:57

Citaat:
Origineel gepost door Rajaa21
je zegt het toch altijd zo mooi...

12-10-2002, 19:23

Citaat:
Origineel gepost door Rajaa21
Tja..sommigen voelen zich lelijk..en het is moeilijk om ze te overtuigen van hun innerlijke schoonheid..in de wetenschap dat ze dat in werkelijkheid ook bezitten.

Alles is Veel..

Je hebt ook dingens die geen schoonheid kunnen bezitten..

12-10-2002, 19:34
Salaam

Ik snap echt niet waarom sommige mensen zich druk maken over hoe ze er uit, knap, niet knap, zit mijn haar, zo niet hoe dan wel ? Tuurlijk is het eerste wat opvalt het uiterlijk, maar als het uiterlijk knap is en het innerlijk lelijk is, daar heb je lekker veel aan wil je zeggen. Tuurlijk mag je er netjes en leuk uit zien, maar niet in de zin van : hopelijk dat hij/zij mij dan wel leuk vindt, want dat is echt de grootste onzin. Als je eenmaal het uiterlijk kent, wil je het innerlijk kennen. Dus wees een goed persoon, en let niet al té veel op het uiterlijk. Succes !

Siham

Pagina's : [1] 2 3 4 5