Bekijk volle/desktop versie : Column: 'Marokkaanse kut-kaaskoppen'



05-10-2008, 21:32
'Marokkaanse kut-kaaskoppen'

Het woord 'kut-Marokkaan' is dankzij Rob Oudkerk sneller geïntegreerd in de Nederlandse taal en literatuur dan de Marokkaanse probleemjongeren in bijvoorbeeld Gouda zelf. De vraag is of wij ABN-sprekende burgers deze ontwikkeling moeten zien als een verrijking van onze waarden en normen? Of als zinloos verbaal geweld tegen een deel van de Nederlandse bevolking? Op de eerste plaats zie ik het als een verloedering van de mooie Nederlandsche taal.

Natuurlijk is het onbeschofte machogedrag van overlast veroorzakende hangplek- en probleemjongeren, die ook mijn vrouwelijke Nederlandse collega’s en vriendinnen na-psssten en uitmaken voor xxxx als ze niet op een welgevallige manier reageren, op geen enkele manier goed te praten. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe schadelijk de betekenis van het woord 'kut-Marokkaan' is geweest voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Niemand wordt geboren als kut-Marokkaan!

Het is niet correct om in Nederland geboren tweede en derde generatie Marokkaanse jongeren een kut-Marokkaan te noemen. Als je het goed wilt doen, noem hen dan Marokkaanse kut-kaaskoppen of voor mij part Turkse kut-kaaskoppen. Cut, we hebben genoeg gekut en gekloot! Laten we terugkeren naar de orde van de dag. We moeten ervoor waken dat mensen of ze nu Turk, Marokkaan, Antilliaan of Nederlander, christelijk, rooms-katholiek, moslim, joods of atheïst zijn een negatieve stempel krijgen opgedrukt. Een dat hen blijft achtervolgen bij elke stap die zij zetten in deze samenleving.

De kracht van een multiculturele samenleving is de som van kleur en diversiteit, maar vergeet een ding niet! Net als de gevierde successen van Marokkaanse en Turkse zakenlui, sporters en politici zijn ook de problemen van ons allemaal. We kunnen de problemen alleen samen oplossen in de probleemwijken door probleemjongeren die op zoek zijn naar hun identiteit tussen twee culturen in liefde te geven. Niet door hen dood te knuffelen, maar door hen te kietelen en aan het denken te zetten wat ze fout doen. Wat we vooral niet moeten doen, is de oorlog verklaren door soldaten en tanks op hen af te sturen.

Tot slot heb ik nog een vraag aan die doorgeslagen Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, …… probleemjongeren. Wat heeft het jullie tot nu toe opgeleverd om mijn Nederlandse buurvrouw uit te schelden en bespugen? Jullie hebben de goede naam en eer van jullie vaders en moeders door het slijk gehaald, die zich uit de naad hebben gewerkt om jullie een goed bestaan en mooie toekomst te geven. Zij verdienen respect, maar niet dat vernederende KUT-woord dat ze dagelijks horen op straat, bij de bushalte, in de trein en metro. Dat zij dagelijks lezen in de kranten en horen op televisie. Stop daar nu eens mee!


Bron:

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/1727-Marokkaanse-kut-kaaskoppen.html

05-10-2008, 21:55


Kut marokaan nou en?

05-10-2008, 21:57
Brabbel Brabbel noem me zoals je me wil, want voor mij ben niets

05-10-2008, 22:19

Citaat door sietjuh:
Kut marokaan nou en?


Zie je het al voor je in je CV:

Nationaliteit: Kut-Marokkaan

05-10-2008, 22:43


wat een bullSHIT! haha

05-10-2008, 22:46

Citaat door faatouman:
Zie je het al voor je in je CV:

Nationaliteit: Kut-Marokkaan



kutmarokkaan, zonder streepje, is een instelling , een levensfilosofie zo u wilt. Het woord is trouwens wel correct in tegenstelling tot wat het artikel stelt ... die fietsbellen noemen zichzelf marokkaan en ze kutten heel wat af ....

05-10-2008, 23:26

Citaat door Nourdine21:
Brabbel Brabbel noem me zoals je me wil, want voor mij ben niets

Dus dat!

06-10-2008, 11:37
http://www.nujij.nl/marokkaanse-kut-kaaskoppen.3716005.lynkx