Bekijk volle/desktop versie : Leugen op scheidingsakte.



Pagina's : [1] 2

04-10-2008, 16:22
Salamou 3aleikom,

In Februari heb ik mijn nikah gehad, nu ben ik vorige maand gescheiden.
Echter hadden wij nog geen bruiloft gehad.

Nu staat er alleen op de scheidingsakte dat wij geen seks hebben gehad, terwijl dit wel het geval is. Er is dus eigenlijk gelogen.

Mijn vraag is nu eigenlijk of dit van invloed is op de scheiding?
Wordt door zo'n leugen de scheidingsakte ongeldig?

Graag met bewijs.

Jazaq Allahou gairan.

04-10-2008, 16:42


Ben ik ook wel benieuwd naar.

04-10-2008, 17:04

Citaat door Dame.18:
Salamou 3aleikom,

In Februari heb ik mijn nikah gehad, nu ben ik vorige maand gescheiden.
Echter hadden wij nog geen bruiloft gehad.

Nu staat er alleen op de scheidingsakte dat wij geen seks hebben gehad, terwijl dit wel het geval is. Er is dus eigenlijk gelogen.

Mijn vraag is nu eigenlijk of dit van invloed is op de scheiding?
Wordt door zo'n leugen de scheidingsakte ongeldig?

Graag met bewijs.

Jazaq Allahou gairan.


wat voor bewijs zoek jij nog?
waarvoor zoek jij dat bewijs?

heb jij bij de moskee getrouwd?

jij bent te laat met het vragen, jij had een tijdje geleden kunnen vragen of jij sex met hem mag en wat voor problemen jij zou krijgen.

04-10-2008, 19:07

Citaat door Harteloze_Bitch:
sex is toegestaan wanneer de bruidschat is gegeven er er getekend is

maare ff een vraagje? kon je nie wachten tot je huwelijksnacht?



We waren inderdaad bij een moskee getrouwd ja. Bruidschat was gegeven, er was getekend, en we hadden ook een klein feestje gegeven om het kenbaar te maken. Dus het was wel allemaal 7alal.

En het was eerder hij die niet kon wachten. Daarnaast woonde hij bij ons in huis, dus ons situatie was wel een stuk anders.

04-10-2008, 19:15



Citaat door Harteloze_Bitch:
had dat kleine feestje dan geen bruidloft moeten voorstellen? dus dan ben je eigenlijk in principe gewoon officieel getrouwd geweest
Nee, bij ons in de cultuur wordt er bij de nikaah een klein feestje gegeven zodat kenbaar wordt gemaakt dat je getrouwd ben. Gewoon omdat dit Islamitisch zo hoort. Dus voor de Islam ben ik wel officieel getrouwd geweest, wal7amdoulillah. Maar de bruiloft zou in december plaatsvinden.

04-10-2008, 19:29
Salaam alaykoum

wat is dan het probleem? Je bent halal getrouwd, dus mocht je met hem ook seksuele betrekkingen hebben. Daar is toch niks mis mee. En als jullie correct gescheiden zijn, dan is er helemaal geen probleem.

Ma'a Salama

04-10-2008, 19:35

Citaat door Warda26:
Salaam alaykoum

wat is dan het probleem? Je bent halal getrouwd, dus mocht je met hem ook seksuele betrekkingen hebben. Daar is toch niks mis mee. En als jullie correct gescheiden zijn, dan is er helemaal geen probleem.

Ma'a Salama


Het probleem is dat er op het huwelijkscontract staat dat wij geen seks hebben gehad.

Normaal hoort een sheikh dit te vragen en moet er antwoord gegeven worden. Echter ging de sheikh er bij ons vauit dat er niks is gebeurd, omdat wij geen bruiloft hebben gehad. Hij stelde die vraag dus niet, maar maakte meer een opmerking van; en het meisje is ook nog maagd en schreef dat gewoon zo op. Ik schaamde me om iets te zeggen, en mijn exman zei ook niks.

04-10-2008, 19:45

Citaat door Dame.18:
Het probleem is dat er op het huwelijkscontract staat dat wij geen seks hebben gehad.

Normaal hoort een sheikh dit te vragen en moet er antwoord gegeven worden. Echter ging de sheikh er bij ons vauit dat er niks is gebeurd, omdat wij geen bruiloft hebben gehad. Hij stelde die vraag dus niet, maar maakte meer een opmerking van; en het meisje is ook nog maagd en schreef dat gewoon zo op. Ik schaamde me om iets te zeggen, en mijn exman zei ook niks.



ja ik begrijp dat je je schaamde, maar in de islam is het zo dat als een vrouw stilzwijgt dan eigenlijk instemt. Kun je het niet corrigeren? En ik snap eigenlijk niet dat de sheikh er zomaar vanuit gaat. Je had gezegd dat je een klein feestje had gegeven na je nikaah. Zodat mensen weten dat jullie getrouwd zijn. Maar in de islam hoort het ook zo.. Je moet toch geen bruiloft gehad hebben, gewoon walimah.. maar ghair incha'Allah.. ik zou me er verder geen zorgen meer over maken.. Je bent nu toch gescheiden niet?

04-10-2008, 19:48

Citaat door Warda26:
ja ik begrijp dat je je schaamde, maar in de islam is het zo dat als een vrouw stilzwijgt dan eigenlijk instemt. Kun je het niet corrigeren? En ik snap eigenlijk niet dat de sheikh er zomaar vanuit gaat. Je had gezegd dat je een klein feestje had gegeven na je nikaah. Zodat mensen weten dat jullie getrouwd zijn. Maar in de islam hoort het ook zo.. Je moet toch geen bruiloft gehad hebben, gewoon walimah.. maar ghair incha'Allah.. ik zou me er verder geen zorgen meer over maken.. Je bent nu toch gescheiden niet?


Je hebt gelijk hoor. Maar als al mijn ooms en mijn opa er stonden, ik kon het gewoon niet opbrengen, en dacht er eerlijk gezegt verder niet bij.
En mijn ex vond het zo wel goed, denk ik. Alleen nu begin ik me zorgen te maken dat door deze leugen mijn scheiding niet geldig is.

Corrigeren gaat ook niet lukken, mijn ex zit in het buitenland en dit veranderen zou hij nooit mee instemmen.
Maar geyr insh-allah

04-10-2008, 19:51
wacht ik zal het even voor je navragen als je scheiding nu wel geldig is.. een momentje..

04-10-2008, 19:53

Citaat door Warda26:
wacht ik zal het even voor je navragen als je scheiding nu wel geldig is.. een momentje..


Top als je dit kan doen, da´s het enige wat ik wil weten.

04-10-2008, 20:07
Salaam alaykoum oeghty.. morgen heb ik een antwoord voor jou. Mijn schoonzuster haar man was momenteel niet thuis. Hij beschikt alhmdl over veel kennis.. Dus morgen bel ik haar terug en geef ik je een antwoord op je vraag incha'Allah..

Ma'a Salama

04-10-2008, 20:14



Citaat door Warda26:
Salaam alaykoum oeghty.. morgen heb ik een antwoord voor jou. Mijn schoonzuster haar man was momenteel niet thuis. Hij beschikt alhmdl over veel kennis.. Dus morgen bel ik haar terug en geef ik je een antwoord op je vraag incha'Allah..

Ma'a Salama


Insh-allah. Jazaq Allahou gairan voor de moeite.

Salaam

05-10-2008, 03:15

Citaat door Dame.18:
Salamou 3aleikom,

In Februari heb ik mijn nikah gehad, nu ben ik vorige maand gescheiden.
Echter hadden wij nog geen bruiloft gehad.

Nu staat er alleen op de scheidingsakte dat wij geen seks hebben gehad, terwijl dit wel het geval is. Er is dus eigenlijk gelogen.

Mijn vraag is nu eigenlijk of dit van invloed is op de scheiding?
Wordt door zo'n leugen de scheidingsakte ongeldig?

Graag met bewijs.

Jazaq Allahou gairan.





huh, waarom zou je scheidingsakte hierdoor ongeldig zijn

05-10-2008, 03:32
Waarom vraagt de imam zo iets bij de scheidingsprocedure? Hoort dat zo?

Pagina's : [1] 2