Bekijk volle/desktop versie : Debat over imago Marokkanen en Islam VANAVOND (niet naar Adam,kom hier in Utr KE)



Pagina's : [1] 2

11-02-2004, 10:48
Debat over imago Marokkanen en Islam

Allochtonen in de media zijn hot! Je kan geen krant openslaan, geen programma kijken op tv of er wordt aandacht besteed aan allochtonen. Volgens allochtonen betreft het bijna altijd negatief nieuws, vooral wanneer het over Marokkanen of over de Islam gaat.

Debat
Het Platform Marokkaanse Zelforganisaties Kanaleneiland (PMZK) en Miramedia organiseren daarom samen een debat tussen journalisten, autochtonen en allochtonen. Onderwerp van het debat is ‘Lijden Marokkanen onder het imago van de Islam, of lijdt de Islam onder het imago van Marokkanen?’ Onder leiding van een gastpresentator gaat het panel van zeven leden met elkaar in discussie.

Waar en wanneer
Wil jij ook meepraten over dit onderwerp? Kom dan op woensdag 11 februari om 19.00 uur naar het gebouw van Stichting BOEG, Australiëlaan 6 in Utrecht (KE).

Nieuw tijdschrift
Columnist Mohamed Benzakour leest aan het begin van de avond zijn column voor die hij speciaal heeft geschreven voor het nieuwe tijdschrift ‘Kanaal’ van het PMZK. Het blad is informatief, eductief en (auto)kritisch en is bedoeld om nieuwe perspectieven voor de Marokkaanse gemeenschap te openen. Tijdens de avond neemt wethouder Toon Gispen het eerste exemplaar van Kanaal in ontvangst.

De panelleden voor het debat zijn:
Abdelilah Rubio
Sylvain Ephimenco
Ron Kragten
2 vandaag
Nova
Utrechts Nieuwsblad
Abdellaziz Ajaarouj
Mohamed Benzakour...



So be there!!! I'll be there to!!

11-02-2004, 11:19


‘Marokkanen lijden onder de Islam en het imago van de Islam lijdt onder sommige Marokkanen’

Ik heb de stelling even kloppend gemaakt, gratis en voor niets.

11-02-2004, 11:22

Citaat:
Origineel gepost door Abracadaver
[b]‘Marokkanen lijden onder de Islam en het imago van de Islam lijdt onder sommige Marokkanen’

Ik heb de stelling even kloppend gemaakt, gratis en voor niets. [/B]
Is nog niet kloppend.

Kloppend:
Marokkanen lijden onder het slechte imago van de Islam dat is aangewakkerd door de media en anderen die geen kennis hebben. En de Islam lijdt onder het Image van de Marokkanen doordat zij geen afstand nemen van hun geloof wanneer zij iets verkeerds doen + door de media!!

11-02-2004, 11:27

Citaat:
Origineel gepost door mtalsia2
Is nog niet kloppend.

Kloppend:
Marokkanen lijden onder het slechte imago van de Islam dat is aangewakkerd door de media en anderen die geen kennis hebben. En de Islam lijdt onder het Image van de Marokkanen doordat zij geen afstand nemen van hun geloof wanneer zij iets verkeerds doen + door de media!!
Ik zie het alweer, zal ik de uitkomst van het debat van vanavond ook maar direct voorspellen.

"het is allemaal de schuld van westerse zionistische media die geheel zonder kennis van zaken bericht over de Islam"

Zo hebben we iedereen weer wat moeite en tijd bespaard en kunnen we vanavond gewoon lekker gtst kijken.

11-02-2004, 11:31



Citaat:
Origineel gepost door Abracadaver
Ik zie het alweer, zal ik de uitkomst van het debat van vanavond ook maar direct voorspellen.

[b]"het is allemaal de schuld van westerse zionistische media die geheel zonder kennis van zaken bericht over de Islam"

Zo hebben we iedereen weer wat moeite en tijd bespaard en kunnen we vanavond gewoon lekker gtst kijken. [/B]
Dat weten wij wel ja, maar ieder die wat te zeggen heeft moet het ook zeggen vind ik, ik heb geen zin om vanuit achter de tv een discussie met ze te voeren terwijl ze niet meedoen
Zoals gister bij B&W

11-02-2004, 11:36
Lijden, lijden, lijden.

11-02-2004, 11:40
Juist Leven en laten leven!!!

11-02-2004, 12:38
Intressant, zeg al tijden dat de marokkanen een imago probleem hebben, en dat ze dit zelf moeten oplosssen.

Wat absoluut niet intressant is, is om over een geloof en imago te praten. Meningen over geloof is niet intressant voor ongelovigen.....

Te stellen dat het imago van de marokkanen beinvloedt wordt door de islam, dat klopt wel volgens mij.
Maar ook door die 400 kut-marokkanen in amsterdam west

11-02-2004, 13:18

Citaat:
Origineel gepost door rnaj

Wat absoluut niet intressant is, is om over een geloof en imago te praten. Meningen over geloof is niet intressant voor ongelovigen.....
Dat is al een verkeerd begin door te zeggen dat het niet interessant is voor ongelovigen!! Het gaat hier over het imago van de Islam!! En daarvoor hoef je niet gelovig of ongelovig te zijn om daar over te kunnen meepraten, is mijn mening.

11-02-2004, 14:12
Toch is het volgens mij, intressanter om over het imago van de marokkanen te discuseren

11-02-2004, 14:41
En als je over de Islam wilt discuseren moet je dat niet alleen met marokkanen doen, maar ook surinamers, turken en ..., noem maar op er bij betrekken

11-02-2004, 14:49
Weet je wat je krijgt als er meer dan 10 marokkanen in 1 ruimte zijn ?

ruzie....

Heb ik niet zelf bedacht, heeft een marokkaan bedacht

11-02-2004, 14:53



Citaat:
Origineel gepost door Willemien
Weet je wat je krijgt als er meer dan 10 marokkanen in 1 ruimte zijn ?

ruzie....

Heb ik niet zelf bedacht, heeft een marokkaan bedacht
Gezellig die grote families

11-02-2004, 14:53
rnaj,

Dit debat gaat alleen over Marokkanen en Islam omdat in KE wordt geklaagd of werd geklaagd over de Marokkanen.

En Willemien,

Dit is een georganiseerd debat, het is niet een huiskamer debat

11-02-2004, 15:19
De Islam lijdt onder de Marokkanen.

En neem eens een keer pauze van deze ellende, ga lekker voetbal kijken en daarna lekker nagenieten.

Pagina's : [1] 2