Bekijk volle/desktop versie : Overvallers Waren Geen Marokkanen.

Pagina's : [1] 2

12-10-2002, 00:41
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft drie jongens opgepakt die worden verdacht van een reeks taxi-overvallen in Groningen. De overvallen, die plaatsvonden in augustus, hadden tot gevolg dat de Groningse taxichauffeurs weigerden nog langer Marokkaanse klanten mee te nemen. De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.

De drie gewapende overvallen leidden tot grote onrust onder de 130 Groningse taxichauffeurs. Een van de beroofde chauffeurs is zelf Marokkaan en herkende naar eigen zeggen de taal van de overvaller. De taxichauffeurs besloten hierop geen Marokkanen meer te vervoeren.

Volgens een politiewoordvoerder zijn de verdachten wel afkomstig 'uit een land rond de Middellandse Zee'. De Marokkaans Islamitische Vereniging in Groningen reageert opgelucht. "Het geeft maar weer eens aan hoe bevooroordeeld mensen kunnen zijn", zegt een woordvoerder.

De taxibranche in Groningen zegt het voorval zeer te betreuren en heeft toegezegd de Marokkaanse gemeenschap in Groningen excuses te maken. "Dat is het minste wat we kunnen doen. Het is heel triest dat we de Marokkanen in Groningen op deze manier in een kwaad daglicht hebben gesteld", zegt zegsman J. Moesker.

De drie jongens, 15, 17 en 18 jaar oud, konden worden opgepakt, omdat de 17-jarige hoofdverdachte een mobiele telefoon gebruikte die bij een van de roofovervallen was buitgemaakt. Ook werd hij door een andere taxichauffeur herkend. De verdachten zijn vrijdag aan de rechter-commissaris voorgeleid.

12-10-2002, 00:47

yesssssssss
eindelijk positief nieuws voor ons

12-10-2002, 01:13
Jajaja.....

12-10-2002, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door killer
iK WIST ECHT NIET DAT ER MAROKKANEN IN GRONINGEN BESTONDEN.
haah je moet er een keertje heen dan zie jehet wel... lijkt nador wel.

12-10-2002, 13:57

al is de leugen nog zo lang de waarheid achterhaald hem wel.

12-10-2002, 13:59
en zo zie je maar weer een voorbeeld dat wij marokanen altijd gebruikt worden voor als er iets gebeurt waar een "allochtoon" bij betrokken is.
lekker makkelijk want wij zijn toch het "slechtse"volk hier in nederland.

21-10-2002, 18:48
tjek ff die andere topic.

21-10-2002, 18:58
Heej Bentiab...

Jou zin klopt niet helemaal...

Aboe Hoerairah zei dat hij de boodschapper van Allah (sas) had horen zeggen: ''Het beste gebed, na de verplichte gebeden, is het gebed in het midden van de nacht''. Ahmad

De Hadith Kwam 200 Jaar NAAAAAA Mohammeds (vzmh) dood...

Dankje..:$

16-06-2005, 11:17

Citaat door ilyas_22:

De drie gewapende overvallen leidden tot grote onrust onder de 130 Groningse taxichauffeurs. Een van de beroofde chauffeurs is zelf Marokkaan en herkende naar eigen zeggen de taal van de overvaller. De taxichauffeurs besloten hierop geen Marokkanen meer te vervoeren.
De actie van de chauffeurs om geen Marokkanen meer te vervoeren is natuurlijk dubieus en druist in tegen de wet op gelijke behandeling. Maar om nou over discriminatie te roepen in het geval van de Marokkaanse chauffeur?

16-06-2005, 12:58

Citaat door beppie_truus:
en zo zie je maar weer een voorbeeld dat wij marokanen altijd gebruikt worden voor als er iets gebeurt waar een "allochtoon" bij betrokken is.
lekker makkelijk want wij zijn toch het "slechtse"volk hier in nederland.
Als ik als taxichauffeur een akkafietje zou hebben met oosteuropeanen die een "soort" russisch zouden spreken zou ik ook niet meer van die types mee willen hebben in de taxi . Is dat criminatie?

Ten tweede was een van die chauffeurs zelf van Marokkaanse afkomst ?!?

16-06-2005, 13:14

Citaat door Hoessein28:
Als ik als taxichauffeur een akkafietje zou hebben met oosteuropeanen die een "soort" russisch zouden spreken zou ik ook niet meer van die types mee willen hebben in de taxi . Is dat criminatie?

Ten tweede was een van die chauffeurs zelf van Marokkaanse afkomst ?!?
Discriminatie gaat om verkeerd gedrag naar iemand toe, je afkomst maakt daarbij geen reet uit. Alhoewel dit wel een beetje klinkt..
Misschien een zelfhater ofzoiets..

16-06-2005, 13:19
Wat een up.

16-06-2005, 15:43

Aa ik ben al blij dat de waarheid is achterhaald.

16-06-2005, 16:19
Ik gok erop dat het italianen waren. Die zijn vaak crimineel.. je weet toch mafia enzo.

16-06-2005, 16:54

Citaat door Da_Borg:
Ik gok erop dat het italianen waren. Die zijn vaak crimineel.. je weet toch mafia enzo.
Marokkaanse Italianen ?

Pagina's : [1] 2