Bekijk volle/desktop versie : 'Veel meer wantoestanden in isoleercellen'



Pagina's : [1] 2

02-10-2008, 05:40
DEN HAAG - De slechte zorg in isoleercellen in de Sociaal Psychiatrisch Dienstencentrum (SPDC) Oost in Amsterdam staat niet op zich. In veel meer psychiatrische klinieken doen zich wantoestanden voor.

Dat is volgens VVD-Kamerlid Anouchka van Miltenburg de teneur van een onderzoek dat de Stichting PVP van vertrouwenspersonen in de zorg heeft uitgevoerd. Minister Ab Klink van Volksgezondheid wil dat patiënten in een isoleercel permanent onder cameratoezicht worden geplaatst.

Mensen zouden maanden of zelfs jaren in een isoleercel zitten, waar ze ook overlijden. Ze worden soms tijdenlang niet gelucht en mogen ook geen eigen kleding meer dragen. Hun behoefte moeten ze doen op een kartonnen doos.

Kliniek
Van Miltenburg citeerde woensdag uit het onderzoek in een Kamerdebat naar aanleiding van onder meer de dood van een schizofrene man in een isoleercel in de kliniek in Amsterdam.
De VVD'er spreekt van erbarmelijke toestanden waar een onafhankelijk onderzoek naar ingesteld zou worden. De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) komt eind dit jaar met een eigen onderzoek naar isoleercellen in 39 instellingen in de geestelijke gezondheidszorg.

Inspectie
Maar volgens Van Miltenburg zou ook het optreden van de inspectie zelf onderwerp van onderzoek moeten zijn. De IGZ stelde al in mei vast dat de zorg in SPDC Oost in Amsterdam niet deugde, maar de kliniek ging pas recent dicht.
SP'er Henk van Gerven laakte ook de passieve rol van de inspectie. Hij wil een parlementair onderzoek naar het functioneren van de geestelijke gezondheidszorg (ggz). Uit eigen onderzoek onder 5000 ggz-medewerkers blijkt dat zij de werkdruk als te hoog ervaren om goede zorg te kunnen leveren


BRON

02-10-2008, 05:42


Schande!


Leven we in een beschaafd land?

02-10-2008, 07:47
Wat een roemeense toestanden. Erg zeg.

Moore.

02-10-2008, 09:15
Typisch iets voor kaasland en wat zal de straf zijn..?

Niet meer dan twee maanden cel, na aftrek van voorarest en dergelijke is zo'n debiel meteen weer vrij...

02-10-2008, 09:21



Citaat:

Mensen zouden maanden of zelfs jaren in een isoleercel zitten, waar ze ook overlijden. Ze worden soms tijdenlang niet gelucht en mogen ook geen eigen kleding meer dragen. Hun behoefte moeten ze doen op een kartonnen doos.
Dat kan toch niet zomaar toegelaten worden Moeten ze zich wel erg misdragen!. Isol

02-10-2008, 09:24

Citaat door JAMIE_4:
Typisch iets voor kaasland en wat zal de straf zijn..?

Niet meer dan twee maanden cel, na aftrek van voorarest en dergelijke is zo'n debiel meteen weer vrij...


Je raaskalt maar wat vrees ik . Volgens mij heb je de tekst niet goed gesnapt !

Debiel meteen weer vrij? Iemand die jaren in een isoleercel zit?

02-10-2008, 09:28

Citaat door aplat:
Je raaskalt maar wat vrees ik . Volgens mij heb je de tekst niet goed gesnapt !

Debiel meteen weer vrij? Iemand die jaren in een isoleercel zit?



Ik heb het niet over de gedetineerden in de isoleercellen, maar de behandelaren die hun taak verzaakt hebben...

02-10-2008, 09:36

Citaat door JAMIE_4:
Typisch iets voor kaasland en wat zal de straf zijn..?

Niet meer dan twee maanden cel, na aftrek van voorarest en dergelijke is zo'n debiel meteen weer vrij...


Hebben ze dat dan in marokko zo goed geregeld? Volgens mij worden dat soort gevallen daar ook maar aan hun lot overgelaten of ergens achter op het erf in een hondehok verborgen.

Moore.

02-10-2008, 09:39

Citaat door Moore:
Hebben ze dat dan in marokko zo goed geregeld? Volgens mij worden dat soort gevallen daar ook maar aan hun lot overgelaten of ergens achter op het erf in een hondehok verborgen.

Moore.



Denk je dat..?

Ik kan me een geval herinneren waarbij de incestpleger een geweldige straf heeft gekregen...Een straf naar zijn vergrijp, precies wat hij verdient..

In kaasland houden ze er graag van om incestplegers te ondersteunen in hun zware leventje...

02-10-2008, 09:41

Citaat door JAMIE_4:
Ik heb het niet over de gedetineerden in de isoleercellen, maar de behandelaren die hun taak verzaakt hebben...


Oh, dat was niet duidelijk: maar waar staat dan dat die lieden maar 2 maanden krijgen?

02-10-2008, 09:44

Citaat door aplat:
Oh, dat was niet duidelijk: maar waar staat dan dat die lieden maar 2 maanden krijgen?



Doe je nou alsof je neus bloedt..? Heb je de strafmaten van tegenwoordig niet gezien..? Ik heb het dan niet specifiek over dit geval maar in het algemeen..

Denk aan pedofilie, moord en of incest, binnen no time ben je vrij...

02-10-2008, 09:53

Citaat door JAMIE_4:
Doe je nou alsof je neus bloedt..? Heb je de strafmaten van tegenwoordig niet gezien..? Ik heb het dan niet specifiek over dit geval maar in het algemeen..

Denk aan pedofilie, moord en of incest, binnen no time ben je vrij...


Dat zijn zaken waar ik helemaal nooit aan denk, stel je voor!

02-10-2008, 09:55



Citaat door aplat:
Dat zijn zaken waar ik helemaal nooit aan denk, stel je voor!



Het zijn zaken waar je bij stil moet staan, de Nederlandse rechtstaat is aan het verloederen...
Er zijn bijna geen grenzen meer, het is een kwestie van tijd voor moord gelegaliseerd wordt en de bevolking wordt getiraniseerd door moord en doodslag...het moet maar kunnen in kaasland...

02-10-2008, 10:00

Citaat door JAMIE_4:
Denk je dat..?

Ik kan me een geval herinneren waarbij de incestpleger een geweldige straf heeft gekregen...Een straf naar zijn vergrijp, precies wat hij verdient..

In kaasland houden ze er graag van om incestplegers te ondersteunen in hun zware leventje...


Och meid. We hebben het hier over de opvang van psychiatrische patienten en niet over het bestraffen van incestplegers. Dus beantwoordt mijn vraag nou eens goed.

Moore.

02-10-2008, 10:03

Citaat door Moore:
Och meid. We hebben het hier over de opvang van psychiatrische patienten en niet over het bestraffen van incestplegers. Dus beantwoordt mijn vraag nou eens goed.

Moore.


Wat is het verschil tussen de opvang in kaasland en marokko..

Pagina's : [1] 2