Bekijk volle/desktop versie : Ik heb een vraagje



01-10-2008, 23:02
Ik heb een vraagje

Ik ben net begonnen aan een HBO opleiding Personeel en Arbeid.. en heb het over het algemeen wel naar mijn zin met die opleiding..

Maar ik heb een baan aangeboden gekregen dat goed aansluit met mijn MBO diploma.. en je kan doorgroeien tot HR adviseur.. en dat wil ik ook worden..

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, wat zou jij doen in mijn situatie

01-10-2008, 23:26


Doorgaan, aan je hbo diploma heb je meer. Je kan dan op veel meer plekken terecht en bied je meer garantie dan een mbo diploma. En waarom zou je nu al willen werken. Geniet van het leven, je hebt gewoon recht op vier jaar studiefinanciering en OV jaarkaart.

01-10-2008, 23:28
Ik zou als k jou was toch doorgaan met je studie. Een baan is geen garantie en diploma wel. Stel je eens voor dat je straks ontslagen wordt.

Ik weet dat het heel aantrekkelijk is om voor werken te kiezen. Misschien kan je beide combineren. Misschien is het een idee om een duaal opleiding te doen. Of deeltijd.


Verder wens ik je veel wijsheid bij het maken van een keuze

01-10-2008, 23:34

Citaat door ikkke:
Ik heb een vraagje

Ik ben net begonnen aan een HBO opleiding Personeel en Arbeid.. en heb het over het algemeen wel naar mijn zin met die opleiding..

Maar ik heb een baan aangeboden gekregen dat goed aansluit met mijn MBO diploma.. en je kan doorgroeien tot HR adviseur.. en dat wil ik ook worden..

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, wat zou jij doen in mijn situatie

Gwn door blijven studeren meid, al helemaal als je nog niet getrouwd bent. Je krijgt idd studiefinanciering, ov

En je denkt dat een student arm is, maar dat is het echt niet. Een student is veeel rijker dan iemand die fulltime werkt

01-10-2008, 23:37


Dank jullie wel heren..

Ik denk dat ik toch voor mijn opleiding ga.. Duaal spreekt mij ook wel aan..

Wat ik mij afvraag is.. Als je je HBO netjes heb afgerond.. wie zegt dat je een baan vind.. Ik ken veel mensen die hun HBO diploma hebben en nu nog steeds op zoek naar werk zijn

01-10-2008, 23:38

Citaat door ikkke:
Dank jullie wel heren..

Ik denk dat ik toch voor mijn opleiding ga.. Duaal spreekt mij ook wel aan..

Wat ik mij afvraag is.. Als je je HBO netjes heb afgerond.. wie zegt dat je een baan vind.. Ik ken veel mensen die hun HBO diploma hebben en nu nog steeds op zoek naar werk zijn

En dame

Maar dan heb je wel in ieder geval zekerheid dat je overal terecht kan

01-10-2008, 23:40
Met een HBo maak je meer kans op een baan dan met een MBO diploma. zeker nu onzekere tijden aankomen (zie kredietcrisis)

01-10-2008, 23:41

Citaat door PureOuafa:
Gwn door blijven studeren meid, al helemaal als je nog niet getrouwd bent. Je krijgt idd studiefinanciering, ov

En je denkt dat een student arm is, maar dat is het echt niet. Een student is veeel rijker dan iemand die fulltime werkt


hahaha
Dank je wel dat je met mij meedenkt meid

Ik ga inschallah over drie jaar trouwen.. ik blijf niet in Nederland wonen.. ik ga in Frankrijk wonen.. dat is ook een reden waarom ik (misschien) wil stoppen..

Wie zegt dat ik daar in Frankrijk een baan vind..

01-10-2008, 23:42

Citaat door csbai:
Met een HBo maak je meer kans op een baan dan met een MBO diploma. zeker nu onzekere tijden aankomen (zie kredietcrisis)


Ja jullie hebben gelijk.. ik moet gewoon voor mijn diploma gaan

01-10-2008, 23:44

Citaat door ikkke:
hahaha
Dank je wel dat je met mij meedenkt meid

Ik ga inschallah over drie jaar trouwen.. ik blijf niet in Nederland wonen.. ik ga in Frankrijk wonen.. dat is ook een reden waarom ik (misschien) wil stoppen..

Wie zegt dat ik daar in Frankrijk een baan vind..

Dan zou ik al helemaaal je hbo diploma halen. Met een hbo diploma heb je meer kans in het buitenland aan het werk te komen dan met een mbo diploma

Allahi3auwnek meid

01-10-2008, 23:48

Citaat door PureOuafa:
Dan zou ik al helemaaal je hbo diploma halen. Met een hbo diploma heb je meer kans in het buitenland aan het werk te komen dan met een mbo diploma

Allahi3auwnek meid


Ja dat is inderdaad zo.. ik ga voor mijn HBO opleiding
thanx