Bekijk volle/desktop versie : Mag een moslim met een Joodse vrouw trouwen?



Pagina's : [1] 2

01-10-2008, 18:11
Hoi....

Volgens de Joodse religieuze wetgeving (de Halacha) is iemand een jood wanneer hij/zij joodse ouders heeft...dus beiden zijn joodse en bij gemende huwelijken zijn de kinderen alleen joods wanneer de moeder joods is...

hoe zit het dan als een moslim met een joodse trouwt???

Want moslim mannen mogen toch ook met een niet moslims trouwen??

01-10-2008, 18:13


Moslimmannen mogen met Christelijke en Joodse vrouwen trouwen, vrouwen van het boek..

Ze mogen niet met ongelovigen trouwen

01-10-2008, 18:14
Via de Joodse religie gezien is het kind eigenlijk Joods, maargoed wij geloven in de Islam en het kindje word waar hij zelf voor kiest...waar hij zelf in gelooft (en iedereen word sowieso als moslim geboren)

01-10-2008, 18:15
je zegt het goed.. volgens het jodendom ja... maar daar klopt niks van (meer)..


01-10-2008, 18:17


oke dus als een moslim met een joodse trouwt moet hij daar niks van aan trekken..zou het zelf als moslim niet doen aangezien de kans groot is dat het joden worden..

01-10-2008, 18:19
hij moet de kinderen wel de islam meegeven, dus dat dient hij dan wel met haar te bespreken hoe ze dat gaan doen...

01-10-2008, 18:23
hmmmm,wat ik weet is dat je NIET met een joodse vrouw mag trouwen.
de lieden van het schrift(christenen) mag je mee trouwen.maar met een joodse vrouw denk het niet,Allah heeft hen daarna vervloekt nadat zij nep-geloofde waar Allah daarna hen heeft vervloekt zoals de vrouw zijn vervloekt...maar met een christelijke vrouw mag je trouwen Maar,dan moet zij een praktiserende christelijke vrouw zijn,en niet zomaar met iemand die haar hoofd niet bedekt maar WEL christelijk is,Allah acepteert dat niet aangezien de vrouwn van vroeger die geen moslim waren ook zich bedekte en zij geloofde in Allah dat Allah De God is....en dat heb je nu niet met de christelijke vrouwen van nu,,,,,,ze bestaan niet maar indien zij bestaan dan zijn ze zeker zeker,zeker Schaars!

01-10-2008, 18:27
owja ik heb een foutje gemaakt,het is wel toegestaan om met een joodse te huwen maar dan moet zij vroom en kuis zijn.(sura maidah)

01-10-2008, 18:35
Moslimman mag met een Joodse of Christelijke vrouw trouwen, maar de kinderen dienen worden opgevoed met het La Illaha Illa Allaah de Islaam dus.

01-10-2008, 18:46
okeeee blijft tog wel raar hoor

01-10-2008, 18:50

Citaat door Na3aamQatil:
hmmmm,wat ik weet is dat je NIET met een joodse vrouw mag trouwen.de lieden van het schrift(christenen) mag je mee trouwen.maar met een joodse vrouw denk het niet,Allah heeft hen daarna vervloekt nadat zij nep-geloofde waar Allah daarna hen heeft vervloekt zoals de vrouw zijn vervloekt...maar met een christelijke vrouw mag je trouwen Maar,dan moet zij een praktiserende christelijke vrouw zijn,en niet zomaar met iemand die haar hoofd niet bedekt maar WEL christelijk is,Allah acepteert dat niet aangezien de vrouwn van vroeger die geen moslim waren ook zich bedekte en zij geloofde in Allah dat Allah De God is....en dat heb je nu niet met de christelijke vrouwen van nu,,,,,,ze bestaan niet maar indien zij bestaan dan zijn ze zeker zeker,zeker Schaars!


Fout , een moslim man mag met een Joodse of christ trouwen , en wij mogen ook Hun eten opeten .
maar over eten gesproken moeten we opletten ,vooral de christenen zijn veeeel veranderd en ze geloven in niks meer moet men wel oppassen dat het volgens de regels geslacht is etc .

01-10-2008, 18:53

Citaat door Jou_wil_ik:
Fout , een moslim man mag met een Joodse of christ trouwen , en wij mogen ook Hun eten opeten .
maar over eten gesproken we moeten we opletten dat vooral de christenen veeeel veranderd zijn en ze geloven in niks meer moet men wel oppassen dat het volgens de regels geslacht is etc .


Het vlees van de Christenen kunnen we tegenwoordig beter vermijden, er zijn echt alleen nog maar een hele kleine percentage orthodoxe christenen, zoals je zelf zegt ze zijn echt veranderd in deze tijden.

01-10-2008, 18:53



Citaat door Jou_wil_ik:
Fout , een moslim man mag met een Joodse of christ trouwen , en wij mogen ook Hun eten opeten .
maar over eten gesproken we moeten we opletten dat vooral de christenen veeeel veranderd zijn en ze geloven in niks meer moet men wel oppassen dat het volgens de regels geslacht is etc .


hahah ik ben jaren omgegaan met een joods meisje...en als ik vroeger bij haar thuis was..at ik het joodse eten nooit met moeite van die matzeskoeken maar dan voelde ik me altijd schuldig tegen over allah dat ik die tog gegeten had.. ahhahahahah

01-10-2008, 19:35

Citaat door Jou_wil_ik:
Fout , een moslim man mag met een Joodse of christ trouwen , en wij mogen ook Hun eten opeten .
maar over eten gesproken moeten we opletten ,vooral de christenen zijn veeeel veranderd en ze geloven in niks meer moet men wel oppassen dat het volgens de regels geslacht is etc .

ik weet niet of je me andere reactie hebt gelezen heb namelijk gezegt dat ik een foutje heb gemaakt

01-10-2008, 19:38

Citaat door Ainzohrapowerrr:
hahah ik ben jaren omgegaan met een joods meisje...en als ik vroeger bij haar thuis was..at ik het joodse eten nooit met moeite van die matzeskoeken maar dan voelde ik me altijd schuldig tegen over allah dat ik die tog gegeten had.. ahhahahahah


ik vind sommigen mensen echt raaar , en bedoel mensen die Gelatine bv halal verklaren (fatwa's uit nederland) terwijl tientallen uit het midden oosten allemaal HARAAAAM verklaren als het dier niet geslacht is of als het van varken is , terwijl deze mensen zelf bv het eten van een jood niet willen eten Terwijl het PUUUR halal is (de joden die het boek volgen)

laaah ihdihoum

Pagina's : [1] 2