Bekijk volle/desktop versie : mijn oven is echt raar



01-10-2008, 00:08
Gisteren en zondag wilde ik fekkas maken en sesam griba en andere koekjes

maar in elke recept staat van 180 graden dat doe ik ook maar dan is de buiten kant hardt en binnen kant heel erg zacht
en fakkas ook dus alles was verpest en heb het weg gegooid.


ik heb zelf een hete lucht oven
ik heb ok koekjes geprobeerdt van rachida amhouch of zo iets, alles was mislukt het was zo erg hardt niet normaal echt


wie kan me tips geven hoe ik de oven moet gebruiken
ik zie vaak mensen maar 10 minuten de koekejs in de oven doen maar bij mij moeten ze 20 minuten anders zijn ze niet goed

groetjes manel

01-10-2008, 00:20


komt waarschijnlijk doordat de andere een electrisch ehebben

01-10-2008, 08:51
ik heb grijp het even niet
hoe moet ik dan de koekjes bakken ect ect

iemand moet toch ook een hetelucht oven hebben

01-10-2008, 10:19
ik heb precies hetzelfde probleem, of het is aan de binnenkant niet gaar, of de onderkant. Ik heb net een citroencake gemaakt die ik ook hiervandaan had geplukt,
nou weer hetzelfde maar toen ik merkte dat hij bruin was aan de bovenkant maaar binnnen nog helemaal niet gaar, toen heb de ovenplaat twee standen lager gezet dus op stand 1. en toen werd ie binnnen wel gaar maar onderkant was ie nog geel en niet bruin gekleurd.

Ik heb het ook met pizza's en bladerdeeg en zo, onderkant word niet gaar. pizza kan je niet omdraaien en cake ook niet.

Hulp gevraagd dus......

01-10-2008, 10:30


precies het zelfde problemen als ik is het echt zo met ovenplaat stand 1
ik had alles in het midden

graag hulp

01-10-2008, 11:39
hebben jullie dan geen gebruikaanwijzing van de oven?

01-10-2008, 12:40
jawel maar ook al volg je die, die klopt al helemaal voor geen meter daar staat dat de cake op stand drie moet en dan 180 graden en 50 minuten nou als ik dat doe dan is verbrand hij van boven en van binnen niet.

Dus de graden moeten omlaag dacht ik zo, want dan bakt de cake 3la khatro om het zo maar te zeggen en dan begint ie juist met bakken van binnen en later boven. maar het probleem bij mij blijft de onderkant, die bijft licht van kleur, omdat mijn oven geen onderwarmte heeft.

(nooit gedacht dat ik oit in mijn leven een hele cake analyse zou schrijven op een forum)

01-10-2008, 13:18
ik heb ook gebruikaanwijzingen hoor 180 graden 15 minuten nou dan is het niet gaar het deeg gaat dan alle kanten op snapje

01-10-2008, 15:30
dan moet je hem verplaatsen naar de onderkant
wordt ie van beneden gaar

verder kan ikje ook nie echt helpen

01-10-2008, 15:45
op hoeveel graden bakken jullie koekjes en broodjes met een hete lucht oven en doen jullie die bak plaat in het midden of of beneden


gr

02-10-2008, 14:27
dames, ik heb ook een heteluchtoven maar die gebruik ik nooit je moet aleen de onder en boven warmte gebruiken als je de hetelucht gebruikt wotdt alles hard omdat heel snel gaat en als je hem op 170 graden doet komt het wel altyd goed

02-10-2008, 16:48

Citaat door miss_driouch:
dames, ik heb ook een heteluchtoven maar die gebruik ik nooit je moet aleen de onder en boven warmte gebruiken als je de hetelucht gebruikt wotdt alles hard omdat heel snel gaat en als je hem op 170 graden doet komt het wel altyd goed



Ja maar jij hebt zeker een elektrische oven met heteluchtfunctie?

Ik niet, ik heb alleen hete lucht of gril, bovenwarmte is dat dan.
Onderwarmte zit er al helemaal niet in. onder blijft hij koud. Het is echt een miskoop bijna 400 euries over de balk gesmeten