Bekijk volle/desktop versie : De Kromme tenen Logica van Emeth aangaande geweld in de bijbel



Pagina's : [1] 2

29-09-2008, 19:33
m.nl lid Emeth beweert dat er in de bijbel geen enkele aanmoediging te vinden is voor geweld in de bijbel. Dit bewijst alleen maar hoe hypocriet hij is. De profeet en de islam worden door hem voor van alles uitgemaakt, maar hieronder zul je zelf kunnen lezen wat een walgelijk figuur profeet david was volgens de bijbel, hoe god aanmoedigt het vlees van kinderen op te eten, de verkrachting van vrouwen die God aan de Israeliers voorschrijft, over de profeet Lot die zijn maagdendochters voor sex aanbiedt aan vreemden

citaat emeth

dat hangt ervan af hoe je het ziet... ik ben pacifist... maar stel dat god morgen gebiedt om iets tegen iets of iemand te ondernemen... door laten we zeggen een stem uit de hemel.... nou dan onderneem ik wat.

dus wat je leest is geschiedenis... de geschiedenis van een joods volk,.. het volk israel en hun buurvolken over overheersers. dus nee de bijbel moedigt geweld niet aan. het werd door god verordend op bepaalde momenten in de duizenden jaren menselijke geschiedenis. de bijbel beschrijft een geschiedenis van duizenden jaren en is in 1600 jaar geschreven dat kun je niet vergelijken met een koran die in 23 jaar tot stand kwam








Hier gebied God alle kinderen te doden behalve de meisjes die nog maagd zijn, die mogen de Israelieten voor zichzelf houden!!

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.




Blijkbaar kan het verpletteren van kinderen ook een goed doel dienen.
(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.



God laat ouders hun eigen kinderen opeten als straf !!!Ook hier heiligt het doel blijkbaar de middelen.

(Deuteronomium 28:53) En gij zult eten de vrucht uws buiks, het vlees uwer zonen en uwer dochteren, die u de HEERE, uw God, gegeven zal hebben;
(Deuteronomium 28:57) En dat om haar nageboorte, die van tussen haar voeten uitgegaan zal zijn, en om haar zonen, die zij gebaard zal hebben; want zij zal hen eten in het verborgene, vermits gebrek van alles;
(Jeremia 19:9) En Ik zal hunlieden het vlees hunner zonen en het vlees hunner dochteren doen eten, en zij zullen eten, een iegelijk het vlees zijns naasten, in de belegering en in de benauwing, waarmede hen hun vijanden, en die hun ziel zoeken, benauwen zullen.

29-09-2008, 19:39


Koning David [/SIZE]


[SIZE="4"]Koning David geldt als één van de helden van het Oude Testament en de Evangelie schrijvers getroosten zich alle moeite om te laten zien dat Jezus in directe lijn afstamt van David. (althans dat Josef zijn niet-biologische vader een nakomeling is van David). Waarom David zoveel credit verdient is niet duidelijk want hij bedroog, moorde en pleegde overspel zoals uit de volgende teksten mag blijken.[/SIZE]


[SIZE="4"]David rooft, martelt, moordt en spaart zelfs de vrouwen niet.[/SIZE]


(2 Samuël 12:30-31).........ook voerde hij uit een zeer groten roof der stad. Het volk nu, dat daarin was, voerde hij uit, en leide het onder zagen, en onder ijzeren dorswagens, en onder ijzeren bijlen, en deed hen door den ticheloven doorgaan; en alzo deed hij aan alle steden der kinderen Ammons.
(1 Samuël 27:9) En David sloeg dat land, en liet noch man noch vrouw leven;
Saul vraagt een Amalekiet om hem te doden zodat hij niet in de handen van de vijand zal vallen. Deze goede man voldoet aan Saul's wens, neemt zijn kroon en armband en brengt deze samen met het slechte nieuws naar David die hem prompt als dank dood laat slaan.
(2 Samuël 1:15) En David riep een van de jongens, en zeide: Treed toe, val op hem aan. En hij sloeg hem, dat hij stierf.
Koning Saul vraagt aan David, als bruidschat voor zijn dochter, 100 voorhuiden van Filistijnen. Louter voor eigen gewin doodt David er prompt 200 en levert de complete voorhuiden bij de koning af.
(1 Samuël 18:27) Toen maakte zich David op, en hij en zijn mannen gingen heen, en zij sloegen onder de Filistijnen tweehonderd mannen, en David bracht hun voorhuiden, en men leverde ze den koning volkomenlijk, opdat hij schoonzoon des konings worden zou. Toen gaf Saul hem zijn dochter Michal ter vrouw.




[SIZE="4"]David levert onschuldige nakomelingen van Saul uit aan de Gibeonieten[/SIZE]


(2 Samuël 21:8) Maar de koning nam de twee zonen van Rizpa, dochter van Aja, die zij Saul gebaard had, Armoni en Mefiboseth; daartoe de vijf zonen van Michals zuster, Sauls dochter, die zij Adriel, den zoon van Barzillai, den Meholathiet, gebaard had; En hij gaf hen in de hand der Gibeonieten, die ze ophingen op den berg voor het aangezicht des HEEREN;
David maakt andermans vrouw zwanger
(2 Samuël 11:3-5) En David zond henen, en ondervraagde naar deze vrouw; en men zeide: Is dat niet Bathseba, de dochter van Eliam, de huisvrouw van Uria, den Hethiet? Toen zond David boden henen, en liet haar halen. En als zij tot hem ingekomen was, lag hij bij haar, (zij nu had zich van haar onreinigheid gezuiverd), daarna keerde zij weder naar haar huis. En die vrouw werd zwanger;


[SIZE="4"]Vervolgens stuurt hij haar echtgenoot naar het front en ensceneert daar een moord
[/SIZE]
(2 Samuël 11:14-15) Des morgens nu geschiedde het, dat David een brief schreef aan Joab; en hij zond dien door de hand van Uria. En hij schreef in dien brief, zeggende: Stel Uria vooraan tegenover den sterksten strijd, en keer van achter hem af, opdat hij geslagen worde en sterve.
Om haar daarna in huis te nemen.
(2 Samuël 11:26-27) Als nu de huisvrouw van Uria hoorde, dat haar man Uria dood was, zo droeg zij leed over haar heer. En als de rouw was overgegaan, zond David heen, en nam haar in zijn huis; en zij werd hem ter vrouwe, en baarde hem een zoon. Doch deze zaak, die David gedaan had, was kwaad in de ogen des HEEREN.



[SIZE="5"][SIZE="4"]David laat al zijn bijwijven, zonder aanwijsbare reden, levenslang opsluiten.[/SIZE][/SIZE]

(2 Samuël 20:3) Toen nu David in zijn huis te Jeruzalem kwam, nam de koning de tien vrouwen, zijn bijwijven, die hij gelaten had, om het huis te bewaren, en deed ze in een huis van bewaring, en onderhield ze, maar ging tot haar niet in. En zij waren opgesloten tot op den dag van haarlieder dood, levende als weduwen.


[SIZE="4"]Vlak voor zijn eigen dood regelt hij toch nog even een moord
(1 Koningen 2:6) Doe dan naar uw wijsheid, dat gij zijn grauwe haar niet met vrede in het graf laat dalen.

29-09-2008, 19:41
Nu zou je denken dat God wel niet veel op heeft met zo'n notoire zondaar, maar niets is minder waar. Terwijl God op andere plaatsen in de Bijbel bij de geringste overtreding van een of ander gebod hele families, steden cq volkeren ombrengt of straft met vreselijke plagen, wordt hier alleen bij de zaak Uria een kleine kanttekening geplaatst, en wordt David door God een "Man naar zijn hart genoemd". [/SIZE]


(1 Koningen 15:5) Omdat David gedaan had wat recht was in de ogen des HEEREN, en niet geweken was van alles, wat Hij hem geboden had, al de dagen zijns levens, dan alleen in de zaak van Uria, den Hethiet.
(Handelingen 13:22).........Ik heb gevonden David, den zoon van Jesse; een man naar Mijn hart, die al Mijn wil zal doen



[SIZE="4"]Ook het doden van kinderen en zwangere vrouwen is een geliefd onderwerp in het bijbelse gruwel kabinet.


(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.


(Jesaja 13:18) Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.


(2 Koningen 15:16) Toen sloeg Menahem Tifsah, met allen, die daarin waren, ook haar landpalen van Thirza af; omdat men niet voor hem had opengedaan, zo sloeg hij hen; al haar bevruchte vrouwen hieuw hij in stukken.


(2 Koningen 8:12) Toen zeide Hazael: Waarom weent mijn heer? En hij zeide: omdat ik weet, wat kwaad gij den kinderen Israels doen zult; gij zult hun sterkten in het vuur zetten, en hun jonge manschap met het zwaard doden, en hun jonge kinderen verpletteren, en hun zwangere vrouwen opensnijden.


(Jesaja 13:16) Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.


(Jeremia 13:15) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven

.
(Ezechiel 9:6) Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;

29-09-2008, 19:43
(Genesis 19:1-11) Als de mannen van Sodom van Lot eisen dat hij twee bezoekers aan hen uitlevert zodat ze seks met hen kunnen hebben biedt Lot in plaats van de gasten zijn twee maagdelijke dochters aan.



(Richteren 19:20-29) Dit is een soortgelijk verhaal als dat van Lot maar dan nog gruwelijker. De mannen van een stad eisen de uitlevering van een mannelijke bezoeker om seks met hem te hebben. Natuurlijk weigert de gastheer dit en stelt voor dat zijn maagdelijke dochter en het bijwijf van de gast zijn plaats innemen. Als de mannen blijven aandringen gooit de bezoeker zijn bijwijf naar buiten waarna de mannen haar de hele nacht misbruiken en als zij 's morgens dood voor de deur ligt snijdt hij haar in twaalf stukken.

29-09-2008, 19:58



Citaat door Ali_Ben_Guiba:
mannamanneman, wat ben jij zielig bezig zeg! Houd je bezig met onze eigen Heilige Koraan, en houd op met het bekvechten met Christenen over dingen waar jij geen verstand van kunt hebben. Je lijkt wel een wijf.



ik toon alleen maar aan hoe hypocriet emeth is.

29-09-2008, 20:03

Citaat door samiertje9:
ik toon alleen maar aan hoe hypocriet emeth is.



Je toont tevens aan hoe grenzeloos dom je bent, om op deze laaghartige manier andersgelovigen (já, ik weiger ze ongelovigen te noemen, ook al heeft onze Lieve Profeet dat anders voorgeschreven!) te zeiken te zetten.

Kortom, je zet alleen jezelf ermee in de zeik, en je medebroeders en zusters óók. En vooral dat laatste is héél dom.

29-09-2008, 20:06
die god is ook jou god..waarom zou god in de bijbel het een zeggen en in de koran het ander...zogenaamd twee goden ofzo!

en dan kom je natuurlijk met die blabla islam is het enige echte geloof maar dat is bullshit !

29-09-2008, 20:11

Citaat door Ali_Ben_Guiba:
Je toont tevens aan hoe grenzeloos dom je bent, om op deze laaghartige manier andersgelovigen (já, ik weiger ze ongelovigen te noemen, ook al heeft onze Lieve Profeet dat anders voorgeschreven!) te zeiken te zetten.

Kortom, je zet alleen jezelf ermee in de zeik, en je medebroeders en zusters óók. En vooral dat laatste is héél dom.



ik heb niets tegen christenen en niets tegen de bijbel. dat allereerst. maar emeth opent elke dag schijnt het een topic over hoe walgelijk en gewelddadig de profeet niet was. ik begrijp dat niet, als ik zo bovenstaande passages in de bijbel lees? kennelijk waren profeet lot en david verre van heilige figuren, maar daar rept emeth met geen woord over. daarom is hij schijnheilig
waarom de profeet zo hard veroordelen terwijl de profeten in de bijbel duidelijk geen lieverdjes waren?

29-09-2008, 20:15

Citaat door STONED:
die god is ook jou god..waarom zou god in de bijbel het een zeggen en in de koran het ander...zogenaamd twee goden ofzo!

en dan kom je natuurlijk met die blabla islam is het enige echte geloof maar dat is bullshit !



tja, maar in de bijbel staan er naar mijn mening veel onware dingen zoals dat jezus de zoon van god is

30-09-2008, 17:58

Citaat door samiertje9:
tja, maar in de bijbel staan er naar mijn mening veel onware dingen zoals dat jezus de zoon van god is

ja staat toch in de bijbel..? dus god zegt tgeen khatolieken wat anders dan tegen moslims

klopt zowizo allemaal niks van

30-09-2008, 18:01

Citaat door STONED:
ja staat toch in de bijbel..? dus god zegt tgeen khatolieken wat anders dan tegen moslims

klopt zowizo allemaal niks van



Nee, boeken zijn herscheven daarom bereikt nu iedereen een andere boodschap. De qoraan is het zelfde gebleven als toen hij geopenbaard werd, niets en niemand heeft er mee lopen spelen..in tegen stelling tot de Bijbel en de Thora..

30-09-2008, 18:03

Citaat door TariqulMuwahida:
Nee, boeken zijn herscheven daarom bereikt nu iedereen een andere boodschap. De qoraan is het zelfde gebleven als toen hij geopenbaard werd, niets en niemand heeft er mee lopen spelen..in tegen stelling tot de Bijbel en de Thora..

waarom staat er niet in de bijbel dat je geen varkensvlees mag eten en in de koran wel

30-09-2008, 18:05



Citaat door STONED:
waarom staat er niet in de bijbel dat je geen varkensvlees mag eten en in de koran wel



Dan moet je de Bijbel wat beter lezen want staat er wel duidelijk in






"Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tween, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn. Van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas niet aanroeren, zij zullen u onrein zijn. (Leviticus 11: 7-8)

Varkensvlees is ook verboden in de Bijbel in het boek van Deuteronomium

"Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het ulieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij niet aanroeren. (Deuteronomium 14:8)

En gelijksoortig verbod wordt herhaalt in de Bijbel in het boek van Jesaja, hoofdstuk 65 vers 2-5.

Ik heb Mijn handen uitgebreid, den gansen dag tot een wederstrevig volk, die wandelen op een weg, die niet goed is, naar hun eigen gedachten. Een volk, Mij geduriglijk tergende in Mijn aangezicht, in hoven offerende, en rokende op tichelstenen; Zittende bij de graven, zo vernachten zij bij degenen, die bewaard worden, etende zwijnenvlees, en er is sap van gruwelijke dingen in hun vaten. Die daar zeggen: Houd u tot uzelven, en naak tot mij niet, want ik ben heiliger dan gij. Dezen zijn een rook in Mijn neus, een vuur, den gansen dag brandende. (Jesaja, 65:2-5)

30-09-2008, 18:32
Even een vraag:

Over het "geweld"in de Bijbel:
In de eerste plaats:
Het begrip "Bijbel" bestaat in het Christendom uit 2 Boeken: het Oude Testament (Thora enz.) en het Nieuwe Testament (Indjiel).

Voor een Christen is het Nieuwe Testament de vervulling van het Oude.

Ik zie hier over geweld alleen quotes vanuit het Oude Testament, best interessant allemaal, maar hoe zit het met het geweld van het Nieuwe Testament (Indjiel)?

Het z.g. "Zwaard" dat Jesus bracht (zoals Mattheus 10:34) en ook "steek ze nu voor mijn ogen neer" (Lucas 19:27) is allemaal al weerlegd.
Dus dat kun je achterwege laten. Maar als je daar behoefte aan hebt wil ik het nog wel een keer uitleggen.

Ik vraag me af hoe door Moslims naar het Nieuwe Testament - Evangelie (Indjiel) gekeken wordt in verband met geweld.

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar een serieuze vraag, graag serieuze reacties.

02-10-2008, 21:59

Citaat door Gangsta-Salafi:
Hoi emeth hoe gaat het.



huh? Jij spoort niet idioot. Ik ben Emeth helemaal niet, ik ben Ali Siancali

Pagina's : [1] 2