Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse jongeren mijden moskee...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

29-09-2008, 10:38




bijna een derde vind dat er in NL vrijere regels moeten gelden dan in moslimlanden??

wollah dit is echt ziek.. met andere worden de Koran moet worden aangepast ??
het zijn geen wetten die je aanpast wnr het niet meer klopt..
ik las dit artikel en dacht ayemma waar gaat dit heen met ons.. mensen dwalen af van hun geloof en uiteindelijk wil toch meer dan 90% ooit naar Mekka??

net een verhaal met happy end

al hoop ik toch echt dat dit happy end er zal zijn.. als tegenwoordig al zoveel jongeren zo denken hoe moet het dan met de volgende generaties??

sorry dit moest er uit wie van jullie heeft hieraan mee gedaan?

29-09-2008, 10:43



Citaat door KL00SJAK:
ook de islam zal veranderen in het vrije westen.

er is hier geen plaats voor een zandcultuur.





hier ga ik niet eens op in..

29-09-2008, 10:45

Citaat door --Markies--:
Er is dus toch nog hoop, islam oke, te Islam niet.
Niet teveel (ouderwetse, achterhaalde, achtelijke) regeltjes en geboden, maar meer aansluitend op een vrije beschaafde samenleving zoals de nederlandse.



dan hoop ik dat die hoop het ook ergens brengt

wollah ik vind het echt jammer om te zien hoe steeds meer mensen afdwalen

29-09-2008, 10:45

Citaat door gebroken_hart:




bijna een derde vind dat er in NL vrijere regels moeten gelden dan in moslimlanden??

wollah dit is echt ziek.. met andere worden de Koran moet worden aangepast ??
het zijn geen wetten die je aanpast wnr het niet meer klopt..
ik las dit artikel en dacht ayemma waar gaat dit heen met ons.. mensen dwalen af van hun geloof en uiteindelijk wil toch meer dan 90% ooit naar Mekka??

net een verhaal met happy end

al hoop ik toch echt dat dit happy end er zal zijn.. als tegenwoordig al zoveel jongeren zo denken hoe moet het dan met de volgende generaties??

sorry dit moest er uit wie van jullie heeft hieraan mee gedaan?



Volgens mij willen de jongeren gewoon leven in een vrije samenleving opdat ze zelf kunnen beslissen hoe en óf ze -hun geloof- belijden.

29-09-2008, 10:47



Citaat door gebroken_hart:




bijna een derde vind dat er in NL vrijere regels moeten gelden dan in moslimlanden??

wollah dit is echt ziek.. met andere worden de Koran moet worden aangepast ??
het zijn geen wetten die je aanpast wnr het niet meer klopt..
ik las dit artikel en dacht ayemma waar gaat dit heen met ons.. mensen dwalen af van hun geloof en uiteindelijk wil toch meer dan 90% ooit naar Mekka??

net een verhaal met happy end

al hoop ik toch echt dat dit happy end er zal zijn.. als tegenwoordig al zoveel jongeren zo denken hoe moet het dan met de volgende generaties??

sorry dit moest er uit wie van jullie heeft hieraan mee gedaan?


je moet ook niet alles geloven wat je lees....ik kan je wel zeggen dat dit bullshit is....doen ze af en toe om hun smerige iedeen op te d ringen....ik ga ook naa moskee en geloof me niet alleen maar in 1 of 2 steden...en de bezoekers worden steeds jonger en jonger....dat in vele moskeen de meerderheid uit jongeren bestaat...laat je niet voor de gek houden...laat ze maar lekker blaffen...

29-09-2008, 10:50
precies wat ik altijd al heb beweerd: in een urbane samenleving worden religieuze banden losser omdat ze niet meer de groepsverbindende functie hebben die ze in een agrarische maatschappij hadden.

een godsdienst, meer naar de geest dan naar de letter beleden, waar vooral de kernwaarden behouden blijven in een abstractere vorm.

ik vind dit goed nieuws omdat het betekent dat er dus wel degelijk sprake is van verregaande deelname aan de (stedelijke) cultuur van nederland, door moslimjongeren. hopelijk kunnen zij een voorhoedefunctie vervullen.

29-09-2008, 10:50

Citaat door tanjawi_chdid1:
je moet ook niet alles geloven wat je lees....ik kan je wel zeggen dat dit bullshit is....doen ze af en toe om hun smerige iedeen op te d ringen....ik ga ook naa moskee en geloof me niet alleen maar in 1 of 2 steden...en de bezoekers worden steeds jonger en jonger....dat in vele moskeen de meerderheid uit jongeren bestaat...laat je niet voor de gek houden...laat ze maar lekker blaffen...



het hoeft niet waar te zijn ik weet.. mr als ik om me heen kijk zie ik toch zoveel mensen die best in dit bericht passen..

en hmdl zijn er zeker nog jongeren die goed bezig zijn.. dus ja gair insha allah

29-09-2008, 10:50

Citaat door --Markies--:
Ik vind het fantastisch.
Kan toch ook niet ? een religie gebaseerd op de sprookjes van een woeste zandbarbaar steeds zo serieus blijven nemen.




29-09-2008, 10:51

Citaat door gebroken_hart:
wollah dit is echt ziek.. met andere worden de Koran moet worden aangepast ??



Waarom niet?

Een beetje met de tijd meegaan zorgt er voor dat een religie geen stille dood sterft.

29-09-2008, 10:52

Citaat door pakmelk:
Waarom niet?

Een beetje met de tijd meegaan zorgt er voor dat een religie geen stille dood sterft.



vertel dat Allah maar

even serieus hoe kan je zo denken???????

29-09-2008, 10:54

Citaat door atropos:
precies wat ik altijd al heb beweerd: in een urbane samenleving worden religieuze banden losser omdat ze niet meer de groepsverbindende functie hebben die ze in een agrarische maatschappij hadden.

een godsdienst, meer naar de geest dan naar de letter beleden, waar vooral de kernwaarden behouden blijven in een abstractere vorm.

ik vind dit goed nieuws omdat het betekent dat er dus wel degelijk sprake is van verregaande deelname aan de (stedelijke) cultuur van nederland, door moslimjongeren. hopelijk kunnen zij een voorhoedefunctie vervullen.


Ik ben het eens met je.

29-09-2008, 10:55

Citaat door --Markies--:
Helaas is het al te laat.
Nederland Islam vrij in 2010.



dream on

29-09-2008, 10:56



Citaat door --Markies--:
Allah bestaat niet, is verzonnen, net zoals sinterklaas en het monster van loch Ness.



ben jij marokkaans?

29-09-2008, 10:56
Nou ... ik vind het toch heel veel dat ongeveer de helft vd jongere jongens naar de moskee gaat vergeleken met moslimlanden (zoals marokko, daar is het een kwart of minder). Hoe ouder deze jongens zijn hoe hoger deze precentage is dat naar de moskee gaat.

En wat verstaan ze onder 'naar de moskee gaan' is dat 5x per dag? 4x per dag? 1x per dag? 1x per week?

29-09-2008, 10:56

Citaat door gebroken_hart:
vertel dat Allah maar

even serieus hoe kan je zo denken???????



Hoe ik zo kan denken?

Omdat zowel jij als ik niet met 100% zekerheid kunnen stellen dat de analfabeet Mohammed alles goed onthouden heeft cq heeft laten notuleren.


Het zijn boeken obv kampvuurverhalen... verhalen kunnen veranderen..dus ook dit boek, net zoals de bijbel door de eeuwen heen diverse malen is aangepast.

( en de Koran overigens ook heden ten dagen wordt aangepast, zeker in bepaalde drukkerijen in Saudie Arabie, of wil je beweren dat er in de tijd van Mohammed al tanks bestonden? )

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9