Bekijk volle/desktop versie : Auteur zoekt vertalers kinderboekjes, wie helpt mee?



29-09-2008, 08:26

Citaat door joenka:
Hallo Allemaal,

Ik ben kinderboekenschrijfster voor peuters en kleuters. In verschillende genres, vaak met een educatief tintje in een leuk verhaal gestopt, om kinderen toch een moraal te bieden.

Aangezien er weinig kinderboekjes voor deze leeftijdscategorie te verkrijgen is in het Marokkans en andere buitenlandse talen, vraag ik het volgende:

Ik ben op zoek naar personen die het leuk vinden om Nederlandse kinderboekjes van gemiddeld 15 pagina's met korte stukjes tekst te vertalen naar Marokkans.
U mag zoveel boekjes vertalen waar u zelf zin in heeft!

Je naam komt dan ook in de boekjes en het wordt naar reguliere uitgeverijen gebracht om het boekje te publiceren. Mochten ze uitgegeven worden en ik krijg boeken van de uitgever, dan krijg jij natuurlijk ook.

Ik werk al met vele verschillende illustratoren, scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, speel-o-theken en andere vertalers samen.

Neem eens een kijkje op mijn website voor een impressie, deze website is nog wel in bewerking:

http://stores.lulu.com/kinderboeken

Op deze site kan je als je meewerkt ook je eigen boekjes kopen die je vertaald hebt, ik heb dit "stukje site gereserveerd gekregen" van een POD uitgever".

Alle full collour boekjes zijn tegen drukkosten te verkrijgen, dus ik kan je voor het vertalen niets vergoeden, ik hoop dat je wat energie en plezier zou willen steken in het maken van kinderboekjes, welke dus ook voor mensen met buitenlandse afkomst beschikbaar worden gesteld.

Wil je meedoen aan dit project?

Mail mij:
jolanda@email.com

Groetjes, Jolanda Nietveld
.