Bekijk volle/desktop versie : geen koekjes met eid



Pagina's : [1] 2

28-09-2008, 22:28
zijn er nog dames hier die geen koekjes maken voor eid

echt petje af hoor, dat mensen zoveel koekjes maken op een dag/in een week.

Tis echt niet voor mij weggelegd, heb er én geen geduld voor en als ik het doe dan is mijn huis net een oorlogsgebied

Ik vertelde een zuster dat ik wel gewoon naar de marokkaan ging voor koekjes, ze vond het écht schandalig

28-09-2008, 22:34


ik bak ook geen koekjes , ik kan het niet en heb eerlijk gezegd ook de behoefte niet om het te leren , mn schoonzussen bakken voor een heel weeshuis dus ik krijg altijd van hun

28-09-2008, 22:35
Je bent tenminste eerlijk. Geloof me, velen maken geen koekjes meer. Gaan naar de marokkaanse bakker, geven hun bestelling door en halen het met el eid in huis. En daar is niets mis mee!
Nogmaals, je zegt het eerlijk. Beter dan sommigen die doen alsof ze zelf die bakkerskoekjes in hun eigen keuken hebben gemaakt. Of ze krijgen een bord koek van andere familileden en vertellen doodleuk dat zij die zelf hebben gemaakt....Aaarrrrgggggggggg. Hate that!

Ik maak zelf nog wel koekjes, puur omdat ik het leuk vind en om de traditie van mn moeder in stand te houden. Mn zusje daarentegen, houdt er niet van, heeft er geen geduld ervoor en geen gevoel voor. Die geeft haar bestelling aan mij door

28-09-2008, 22:36
ik kan het wel maar geen zin,ik maak wel gewoon broodjes.en van dat oorlogsgebied ,daar heb ik ook geen zin in.

28-09-2008, 22:37


Ik doe het ook niet dit jaar..

meestal doe ik het samen met mama en me tante en nichten.. maar dit jaar niet.. ik ga ze gewoon kopen.. ben al blij als mama weer beter is

28-09-2008, 22:37
Ik koop ze ook elk jaar bij de Marokkaanse winkel. Probleem met marokkaanse koekjes is dat het zoveel werk is, ze worden echt met zorg gemaakt

28-09-2008, 22:38

Citaat door White_Lily:
Je bent tenminste eerlijk. Geloof me, velen maken geen koekjes meer. Gaan naar de marokkaanse bakker, geven hun bestelling door en halen het met el eid in huis. En daar is niets mis mee!
Nogmaals, je zegt het eerlijk. Beter dan sommigen die doen alsof ze zelf die bakkerskoekjes in hun eigen keuken hebben gemaakt. Of ze krijgen een bord koek van andere familileden en vertellen doodleuk dat zij die zelf hebben gemaakt....Aaarrrrgggggggggg. Hate that!

Ik maak zelf nog wel koekjes, puur omdat ik het leuk vind en om de traditie van mn moeder in stand te houden. Mn zusje daarentegen, houdt er niet van, heeft er geen geduld ervoor en geen gevoel voor. Die geeft haar bestelling aan mij door



Oh liegen mensen daar écht om. Allah jester om een bord koekjes

Nee ik vind het niet erg hoor, en ga me er niet om schamen hun koekjes zijn lekker en als ik alles bij elkaar reken dan kost het me bijna evenveel (er zal nog een hele hoop in de prullebak belanden )

Lief dat je ook voor je zusjes wat maak

28-09-2008, 22:43

Citaat door White_Lily:
Je bent tenminste eerlijk. Geloof me, velen maken geen koekjes meer. Gaan naar de marokkaanse bakker, geven hun bestelling door en halen het met el eid in huis. En daar is niets mis mee!
Nogmaals, je zegt het eerlijk. Beter dan sommigen die doen alsof ze zelf die bakkerskoekjes in hun eigen keuken hebben gemaakt. Of ze krijgen een bord koek van andere familileden en vertellen doodleuk dat zij die zelf hebben gemaakt....Aaarrrrgggggggggg. Hate that!

Ik maak zelf nog wel koekjes, puur omdat ik het leuk vind en om de traditie van mn moeder in stand te houden. Mn zusje daarentegen, houdt er niet van, heeft er geen geduld ervoor en geen gevoel voor. Die geeft haar bestelling aan mij door


Zijn die bakkerskoekjes dan zo lekker? Ik vind ze niet te eten, of heb je tegenwoordig wel lekkere koekjes bij de bakker?

Ik bedoel, een bakkerskoekje herken je toch gelijk als je het proeft

28-09-2008, 22:43
ik kan koekjes maken, maar ben van plan om deze ei3d niks te maken.het neemt veel tijd in beslag. ik heb daar eerlijk gezegd ook miet zzo een zin in.
heb andere dingen aan me hoofd.
mijn man gaat wel bij de marokaanse bakker koekjes en gebak halen.
aankomen offerfeest ga ik ze wel maken inchalla.

28-09-2008, 22:46

Citaat door Leila1982:
Zijn die bakkerskoekjes dan zo lekker? Ik vind ze niet te eten, of heb je tegenwoordig wel lekkere koekjes bij de bakker?

Ik bedoel, een bakkerskoekje herken je toch gelijk als je het proeft


onze bakker heeft wel lekkere koekjes vind ik, en in Rotterdam vind ik ze ook wel lekkere koekjes hebben.

Ik denk dat het gewoon per stad/bakker verschillend is

28-09-2008, 22:51

Citaat door 3anood:
onze bakker heeft wel lekkere koekjes vind ik, en in Rotterdam vind ik ze ook wel lekkere koekjes hebben.

Ik denk dat het gewoon per stad/bakker verschillend is


ik heb ze gehaald bij narjic bakkerij
in rotterdam Ik heb ze elke jaar gemaakt maar dit jaar neemt de kleine echt veel tijd in beslag dat ik er niet aan toe kom

28-09-2008, 22:52
Gaan jullie eens eindelijk ophouden over koekjes

28-09-2008, 22:55



Citaat door Super_Nina:
Gaan jullie eens eindelijk ophouden over koekjes


mag ik effe ? ik wil met een gerust hart gaan slapen. Nu weet ik dat er nog andere marokkaanse vrouwen bestaan die ook geen koekjes maken

28-09-2008, 22:58

Citaat door mama_lief:
Ik doe het ook niet dit jaar..

meestal doe ik het samen met mama en me tante en nichten.. maar dit jaar niet.. ik ga ze gewoon kopen.. ben al blij als mama weer beter is


Allah iechafieha meskiena,dat is het belangrijkste.

28-09-2008, 22:59

Citaat door 3anood:
mag ik effe ? ik wil met een gerust hart gaan slapen. Nu weet ik dat er nog andere marokkaanse vrouwen bestaan die ook geen koekjes maken


Ewa nu kun je rustig slapen

Pagina's : [1] 2