Bekijk volle/desktop versie : Studie HBO-Rechten student, maar wil advocaat worden?



Pagina's : [1] 2 3

28-09-2008, 16:38
Hoeveel jaar moet ik dan nog studeren naar mij HBO-RECHTEN diploma? om advocaat te worden wie kan mij hiermee advies geven?

28-09-2008, 16:41


ewa niemand die het weet????

28-09-2008, 16:51

Citaat door almoeminoen:
Hoeveel jaar moet ik dan nog studeren naar mij HBO-RECHTEN diploma? om advocaat te worden wie kan mij hiermee advies geven?


Sinds kort kunnen studenten die hun hbobachelor hebben behaald en
en op de uni een schakeljaar volgen en daarna een master op de uniafronden ook advocaat worden. Na het afronde van hbo rechten duurt het dus nog twee jaar voordat je advocaat kan worden

28-09-2008, 16:53

Citaat door argaz:
Sinds kort kunnen studenten die hun hbobachelor hebben behaald en
en op de uni een schakeljaar volgen en daarna een master op de uniafronden ook advocaat worden. Na het afronde van hbo rechten duurt het dus nog twee jaar voordat je advocaat kan worden


Soebhanallah top man, kun je aub die site geven waar je dat kunt lezen aub?

Ik had het ook zo gehoord, ik studeer nu rechten aan de universiteit EN OOK NOG op de hbo. Is alleen te veel voor mij, kan ik dan beter nu stoppen als ik toch op zo een manier kan doen, kom ik toch op het zelfde neer.

28-09-2008, 16:55


je moet in het derde of vierde jaar van de hbo rechten beginnen met schakelklassen dan duurt het nog 1.5 jaar na je afstuderen van hbo, anders haal je p en ga naar de uni.

28-09-2008, 16:55
Je kan na het behalen van je Propedeuse (in het eerste jaar) gelijk naar de Uni gaan om daar je master te gaan halen. Maar vergis je niet. Na dat je 4 jaar Uni hebt gedaan moet je nog 2 jaar stage lopen bij een advocaat om zo beëdigd te worden. Dat is dus het traject van de Uni.

Wat je ook kunt doen om alvast wat meer inzicht in het recht te krijgen, is gewoon je HBO-rechten opleiding afronden (dit is ook 4 jaar tenzij je het versneld kan doen) en tijdens je HBO-rechten opleiding kun je als het goed is een schakelprogramma volgen als je daarna naar de uni wil doorstromen. Nou nadat schakelprogramma kun je dus na 1 of 1,5 of 2 jaar je master op zak hebben. Daarna loop je weer 2 jaar stage om beëdigd te worden.


Maar denk eens eerst goed na OF je wel advocaat wilt worden, want men weet vaak niet precies wat de funtie inhoudt en komen dan (vaak te laat) tot de conclusie dat het eigenlijk niet iets is wat ze willen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet de-motiveren maar wil je wel aan het denken zetten

28-09-2008, 16:56

Citaat door almoeminoen:
Soebhanallah top man, kun je aub die site geven waar je dat kunt lezen aub?

Ik had het ook zo gehoord, ik studeer nu rechten aan de universiteit EN OOK NOG op de hbo. Is alleen te veel voor mij, kan ik dan beter nu stoppen als ik toch op zo een manier kan doen, kom ik toch op het zelfde neer.

http://www.trajectum.hu.nl/?q=nieuws/7774
http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/13/

28-09-2008, 16:57
OW ja last but not least..

Via het HBO-rechten - Uni traject heb je het voordeel dat je 2 diploma's op zak hebt. Dit kan gunstig zijn bij sollicitaties in de toekomst.

28-09-2008, 16:59

Citaat door malikatjuh:
Je kan na het behalen van je Propedeuse (in het eerste jaar) gelijk naar de Uni gaan om daar je master te gaan halen. Maar vergis je niet. Na dat je 4 jaar Uni hebt gedaan moet je nog 2 jaar stage lopen bij een advocaat om zo beëdigd te worden. Dat is dus het traject van de Uni.

Wat je ook kunt doen om alvast wat meer inzicht in het recht te krijgen, is gewoon je HBO-rechten opleiding afronden (dit is ook 4 jaar tenzij je het vernsled kan doen) en tijdend je HBO-rechten opleiding kun je als het goed is een schakelprogramma volgen als je daarna naar de uni wil doorstromen. Nou nadat schakelprogramma kun je dus na 1 of 1,5 of 2 jaar je master op zak hebben. Daarna loop je weer 2 jaar stage om beëdigd te worden.


Maar denk eens eerst goed na OF je wel advocaat wilt worden, want men weet vaak niet precies wat de funtie inhoudt en komen dan (vaak te laat) tot de conclusie dat het eigenlijk niet iets is wat ze willen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet de-motiveren maar wil je wel aan het denken zetten



precies, ik wil dat bvniet klinkt mooimaar ik vind het niet leuk, zijn wel mensen die dat leuk vinden natuurlijk, maar orienteer je wel, veel succes!

28-09-2008, 17:01

Citaat door playette:
je moet in het derde of vierde jaar van de hbo rechten beginnen met schakelklassen dan duurt het nog 1.5 jaar na je afstuderen van hbo, anders haal je p en ga naar de uni.


is dat zo????

28-09-2008, 17:02

Citaat door malikatjuh:
Je kan na het behalen van je Propedeuse (in het eerste jaar) gelijk naar de Uni gaan om daar je master te gaan halen. Maar vergis je niet. Na dat je 4 jaar Uni hebt gedaan moet je nog 2 jaar stage lopen bij een advocaat om zo beëdigd te worden. Dat is dus het traject van de Uni.

Wat je ook kunt doen om alvast wat meer inzicht in het recht te krijgen, is gewoon je HBO-rechten opleiding afronden (dit is ook 4 jaar tenzij je het versneld kan doen) en tijdens je HBO-rechten opleiding kun je als het goed is een schakelprogramma volgen als je daarna naar de uni wil doorstromen. Nou nadat schakelprogramma kun je dus na 1 of 1,5 of 2 jaar je master op zak hebben. Daarna loop je weer 2 jaar stage om beëdigd te worden.


Maar denk eens eerst goed na OF je wel advocaat wilt worden, want men weet vaak niet precies wat de funtie inhoudt en komen dan (vaak te laat) tot de conclusie dat het eigenlijk niet iets is wat ze willen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet de-motiveren maar wil je wel aan het denken zetten


ik weet meid, maar wil echt een advocaat worden dat is wAT ik heel graag wil.

28-09-2008, 17:02

Citaat door argaz:
http://www.trajectum.hu.nl/?q=nieuws/7774
http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/13/


badankt broeder voor de info

28-09-2008, 17:13



Citaat door almoeminoen:
ik weet meid, maar wil echt een advocaat worden dat is wAT ik heel graag wil.



In welke klas van welke opleiding zit je nu?

28-09-2008, 17:31

Citaat door almoeminoen:
is dat zo????


ja dat is echt zo.

28-09-2008, 17:42

Citaat door malikatjuh:
In welke klas van welke opleiding zit je nu?



derde jaars rechten.

Pagina's : [1] 2 3