Bekijk volle/desktop versie : Marokko snoert moefti van 'pedo-fatwa' de mond



Pagina's : [1] 2 3 4 5

27-09-2008, 02:23
Marokko breidelt sjeik die kindhuwelijk aanprees

(Novum/AP) - De Marokkaanse overheid heeft een religieuze leider die betoogde dat meisjes vanaf hun 9e huwbaar zijn de mond gesnoerd. Tientallen scholen en een website die werden gerund door de geestelijke, sjeik Mohammed Ben Abderahman al-Maghraopui, zullen worden gesloten.

De sjeik had op zijn website de fatwa (religieus edict) uitgevaardigd dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft. Maar volgens de Marokkaanse wet moet een vrouw minstens 18 zijn om te mogen trouwen. De Raad van Oulema's - de hoogste religieuze instantie - noemde al-Maghraoui een 'agitator'.

"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims", zei advocaat Mourad El Bekkouri. Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'

BRON

27-09-2008, 08:11



Citaat door David:
Heel goed.

Inderdaad, dat is zeker goed.

Nu maar afwachten wat de "vrienden" van deze sjeik er weer van gaan zeggen.

27-09-2008, 08:11

Citaat door aplat:
Inderdaad, dat is zeker goed.

Nu maar afwachten wat de "vrienden" van deze sjeik er weer van gaan zeggen.


als ik de berichtgeving zo heb gevolgd, heeft hij weinig 'vrienden', behalve dan 2 dwaze pubers op marokko.nl

27-09-2008, 08:21

Citaat door atropos:
als ik de berichtgeving zo heb gevolgd, heeft hij weinig 'vrienden', behalve dan 2 dwaze pubers op marokko.nl

Dat bedoel ik

27-09-2008, 09:27


8 jaar ??....... ewa safi

27-09-2008, 15:48
De Marokkaanse overheid heeft een religieuze leider die betoogde dat meisjes vanaf hun 9e huwbaar zijn de mond gesnoerd. Tientallen scholen en een website die werden gerund door de geestelijke, sjeik Mohammed Ben Abderahman al-Maghraoui, zullen worden gesloten.

De sjeik had op zijn website de fatwa (religieus edict) uitgevaardigd dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft. Ter ondersteuning van zijn juridische advies zei de moefti dat ''sommige meisjes van negen het in bed beter doen dan vrouwen van twintig of ouder''.

Maar volgens de Marokkaanse wet moet een vrouw minstens 18 zijn om te mogen trouwen. De Raad van Oulema's - de hoogste religieuze instantie - noemde al-Maghraoui een 'agitator'.

"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims", zei advocaat Mourad El Bekkouri. Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'.

27-09-2008, 16:30

Citaat door KL00SJAK:
islam=bah..



Jij bent echt raar. Serieus.

27-09-2008, 16:42

Citaat door KL00SJAK:
islam=bah..


Rechters in Nederland die pedofielen veroordelen tot taakstraf = bah

27-09-2008, 16:44

Citaat door BaDGuY:
Rechters in Nederland die pedofielen veroordelen tot taakstraf = bah

inderdaad, ben ik het mee eens.

27-09-2008, 16:47

Citaat door KL00SJAK:
inderdaad, ben ik het mee eens.


Walgelijk die Nederlandse grondwet.

27-09-2008, 17:33

Citaat door KL00SJAK:
islam=bah..


De moeftie-gek wordt door de eigen achterban verbaal gelynched, en het is nog steeds niet goed.

27-09-2008, 18:21

Citaat door KL00SJAK:
"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims", zei advocaat Mourad El Bekkouri. Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'.


Ik dacht dat de profeet het voorbeeld was voor alle moslims?!

Jezus is het voorbeeld voor de christenen. Er is niks wat Hij ooit heeft gedaan, wat wij niet na zouden moeten doen.
Even los van het feit dat je niet over water moet proberen te lopen als je niet kunt zwemmen, om een voorbeeldje te noemen.

Het blijft toch iets raars: de profeet deed iets, maar iedereen keurt datzelfde in deze tegenwoordige tijd (terecht) af.
Is er dan niemand die zoiets heeft van: wat die man deed, klopte eigenlijk toch niet helemaal.?

27-09-2008, 18:23


Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims",


oke

27-09-2008, 18:30

Citaat door 72rozijntjes:

Het blijft toch iets raars: de profeet deed iets, maar iedereen keurt datzelfde in deze tegenwoordige tijd (terecht) af.
Is er dan niemand die zoiets heeft van: wat die man deed, klopte eigenlijk toch niet helemaal.?


Wat dacht je van; het is nooit gebeurd.

27-09-2008, 18:53
De meiden die de leeftijd van 9 hadden bereikt waren al echt VROUWEN! De dames van deze tijd kan je echt niet vergelijken met die van toen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5