Bekijk volle/desktop versie : Dijksma onderzoekt achtergelaten Moslimkinderen.



Pagina's : [1] 2 3 4

27-09-2008, 15:01
Dijksma onderzoekt achtergelaten Moslimkinderen.

Veel Egyptische kinderen spoorloos op school na vakantie

AMSTERDAM - Staatssecretaris Sharon Dijksma van Onderwijs laat onderzoek doen naar leerlingen van Egyptische afkomst die tijdens hun zomervakantie zouden worden achtergelaten in het land van herkomst.


Een woordvoerder van haar ministerie heeft zaterdag een bericht daarover in Het Parool bevestigd.

De laatste jaren zouden tientallen leerlingen van islamitische basisscholen in Amsterdam-West na de grote vakantie bij hun grootouders in Egypte zijn gestald. Dijksma wil weten wat daarvan waar is. In het land zou het gebruikelijk zijn om kinderen door grootouders te laten opvoeden.

Ouders van de kinderen zouden het onderwijs in Nederland te liberaal vinden, onder andere omdat jongens en meisjes in één klas zitten. De woordvoerder van Dijksma laat weten dat de staatssecretaris zich zorgen maakt over achtergelaten kinderen. De opvoeding in Egypte kan hun integratie in de Nederlandse samenleving bijvoorbeeld in de weg staan.

Vooral de jongens zouden na de zomervakantie in Egypte achterblijven. Zij komen vaak naar Nederland terug als zij naar de eerste klas van de middelbare school moeten. Voor moslimmeisjes met een andere achtergrond blijkt dat anders te liggen.

Meisjes worden vaak tegen hun wil uitgehuwelijkt. Het probleem komt voor onder Marokkanen, Turken en waarschijnlijk ook onder Irakezen en Pakistanen. Eerder deze week kwam minister Ella Vogelaar voor Integratie met een meldpunt om het achterlaten van allochtone meisjes in hun land van herkomst tegen te gaan.

Daarnaast bekijkt minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie op dit moment welke maatregelen Nederland kan nemen tegen gedwongen uithuwelijking. De Rotterdamse wethouder Jantine Kriens (Welzijn en Maatschappelijke Opvang) pleitte vorige week al voor maatregelen.

Kriens bekijkt of jonge vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt, een verklaring kunnen tekenen waarin zij zich daartegen verzetten. De verklaring moet de juridische basis vormen om het gedwongen verblijf in een ander land aan te vechten

27-09-2008, 15:03


hoezo ontvoeren??? ze zijn bij hun famillie!
of is een vader geen famillie maar een ma wel???

27-09-2008, 15:05
ps: moet het toegeven.
ben er tegen!!! ik zelf heb mijn eigen pa het huis uitgeschopt!
wilde namelijk dat mijn lieve zusje met een neef ging trouwen.
oprotten dacht ik met wie ze gaat trouwen mag ze zelf bepalen!

27-09-2008, 15:23

Citaat door bokitoo:
ps: moet het toegeven.
ben er tegen!!! ik zelf heb mijn eigen pa het huis uitgeschopt!
wilde namelijk dat mijn lieve zusje met een neef ging trouwen.
oprotten dacht ik met zie ze gaat trouwen mag ze zelf bepalen!



Hoezo MOSLIMS???

27-09-2008, 15:26


waarom moslims?

Hoe weet die tering media nou of die egyptenaren moslims zijn?

27-09-2008, 15:52
Allemaal aannames en verzinsels lees ik in de redenen die mensen zouden hebben om hun kinderen een tijdje daar te laten. Ze zouden tegenstander zijn van gemend onderwijs, terwijl in Egypte het onderwijs ook gemengd is en nog meer van dat soort 'uitleg'.

Er zijn inderdaad mensen die kun kinderen een tijd in het land van herkomst laten. Vaak doen ze dat zodat de kinderen de taal beter leren, Arabsich kunnen leren lezen en schrijven, soms omdat kinderen (vooral jongens) aan het ontsporen zijn. En met name dat laatste zie je vaak; de zogenaamde 'straatterroristen' die door hun eigen ouders het land uit worden gezet. Om op opvoedcursus te gaan bij een oom in ........

27-09-2008, 16:20

Citaat door City_Sister:
Allemaal aannames en verzinsels lees ik in de redenen die mensen zouden hebben om hun kinderen een tijdje daar te laten. Ze zouden tegenstander zijn van gemend onderwijs, terwijl in Egypte het onderwijs ook gemengd is en nog meer van dat soort 'uitleg'.

Er zijn inderdaad mensen die kun kinderen een tijd in het land van herkomst laten. Vaak doen ze dat zodat de kinderen de taal beter leren, Arabsich kunnen leren lezen en schrijven, soms omdat kinderen (vooral jongens) aan het ontsporen zijn. En met name dat laatste zie je vaak; de zogenaamde 'straatterroristen' die door hun eigen ouders het land uit worden gezet. Om op opvoedcursus te gaan bij een oom in ........



Volgens mij zijn dat ook allemaal aannames van jou..

Ik ga er van uit dat het "ware Moslims" zijn die hun kinderen niet aan de smerige vrijheden van de Nederlandse samenleving bloot wensen te stellen. De jongens dan.... de jonge meiskes die verdwijnen zijn waarschijnlijk gewoon uitgehuwelijkt.

Diep, diep triest eigenlijk. Je vraagt je dan toch echt af waarom die mensen dan in Godsnaam in Nederland zijn komen wonen.....

Alleen maar voor de poen??

27-09-2008, 16:23

Citaat door fumf:
Kunnen moslims en de rest van de wereld beter gewoon gescheiden wonen denk ik hardop? We hebben niets met elkaar, omdat we verschillen als dag en nacht. Wij hebben niets aan moslims en moslims kunnen niets van ons leren. Geef de moslims hun kalifaat en laat dat dan ook meteen een hermetische gesloten grens zijn ... De wereld zal opeens een betere plek voor iedereen zijn....


27-09-2008, 16:31

Citaat door fumf:
Kunnen moslims en de rest van de wereld beter gewoon gescheiden wonen denk ik hardop? We hebben niets met elkaar, omdat we verschillen als dag en nacht. Wij hebben niets aan moslims en moslims kunnen niets van ons leren. Geef de moslims hun kalifaat en laat dat dan ook meteen een hermetische gesloten grens zijn ... De wereld zal opeens een betere plek voor iedereen zijn....



Probleem is dat Moslims om de een of andere duistere reden graag zien dat de hele wereld Islamitisch zal worden...

27-09-2008, 16:34

Citaat door MOCKBA:
Volgens mij zijn dat ook allemaal aannames van jou..

Ik ga er van uit dat het "ware Moslims" zijn die hun kinderen niet aan de smerige vrijheden van de Nederlandse samenleving bloot wensen te stellen. De jongens dan.... de jonge meiskes die verdwijnen zijn waarschijnlijk gewoon uitgehuwelijkt.



Ook dat zijn aannames en gissingen. Moslima's worden allemaal gedwongen om met een bejaarde te trouwen en met die bejaarde 12 kinderen te krijgen. Dus als een Moslimmeisje op school niet terugkomt zal ze wel gedwongen uitgehuwelijkt zijn.

Je weet niet wat de reden is. Klaar.

27-09-2008, 16:35

Citaat door bokitoo:
ps: moet het toegeven.
ben er tegen!!! ik zelf heb mijn eigen pa het huis uitgeschopt!
wilde namelijk dat mijn lieve zusje met een neef ging trouwen.
oprotten dacht ik met wie ze gaat trouwen mag ze zelf bepalen!

Gruwelijk!

27-09-2008, 16:37

Citaat door bokitoo:
ps: moet het toegeven.
ben er tegen!!! ik zelf heb mijn eigen pa het huis uitgeschopt!
wilde namelijk dat mijn lieve zusje met een neef ging trouwen.
oprotten dacht ik met wie ze gaat trouwen mag ze zelf bepalen!



Je kan ook gwn voor je lieve zusje opkomen zonder je pa het huis uit te schopen!!

27-09-2008, 16:51



Citaat door meidd:
Je kan ook gwn voor je lieve zusje opkomen zonder je pa het huis uit te schopen!!



Dat zal bokitoo eerst heus wel geprobeerd hebben neem ik aan.

27-09-2008, 16:53

Citaat door City_Sister:
Ook dat zijn aannames en gissingen. Moslima's worden allemaal gedwongen om met een bejaarde te trouwen en met die bejaarde 12 kinderen te krijgen. Dus als een Moslimmeisje op school niet terugkomt zal ze wel gedwongen uitgehuwelijkt zijn.

Je weet niet wat de reden is. Klaar.



Onzin. Er zijn namelijk al vele gevallen bekend van meiskes die verdwenen waren en later verkocht/uitgehuwlijkt bleken te zijn aan een ouwe lul met een baard.

En dat weet jij donders goed!!!!!!!!!!

27-09-2008, 16:55

Citaat door MOCKBA:
Dat zal bokitoo eerst heus wel geprobeerd hebben neem ik aan.



Je weet niet hoe belangrijk ouders zijn voor moslims dus praat aub niet over zulke dingen.
Ik weet niet of je het weet maar een Islamitische man zal nooit z'n dochter expres ongelukkig maken. Dat die vader niet zo goed weet wat die met de situatie aan moet wil niet zegen dat die gelijk het huis uit moet. uiteindelijk is hij wel de gene die hun groot heeft gebracht.

Pagina's : [1] 2 3 4