Bekijk volle/desktop versie : De eerste die openlijk de Quran reciteerde na de Profeet (SAW)!



25-09-2008, 15:52

Bismillahir Rahmaanir Raheem

Ik kwam deze stuk tegen in het boek van Ibn Hishaam "As-sierah An-Nabawwiyah" en wilde het met jullie delen en is ook ontroerend om te zien hoe moedig de Sahaabah waren:

De eerste man die de koran openlijk reciteerde na de Boodschapper van Allaah is Abdoellaah Ibn Mas'oed radia Allaahoe 'anhoe. Op een dag kwamen de Sahaabah bijeen en zeiden:

Quraish hebben nooit de Quran duidelijk horen reciteren. Wie wilt dit aan hen laten horen?

Abdoellaah Ibn Mas'oed zei: Ik.
Ze zeiden: We vinden het niet verstandig als jij het doet. We willen een man die familie heeft die hem kan verdedigen als hij aangevallen wordt.

Abdoellaah Ibn Mas'oed zei: Laat mij, Allaah zal mij beschermen.
De volgende dag ging hij naar Mekka , terwijl de Quraish bijeen waren ging hij staan en reciteerde:

In de naam van Allaah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige

الرحمن&#820 7; علم القرآن

De Erbarmer, Hij heeft de Quraan onderwezen.
(Soerah Ar-Rahmaan, ayaa 1)

Hij draaide met zijn gezicht naar hen toe, zodat ze hem konden zien.
Wat zegt hij zeiden de Quraish?
Ze zeiden toen: voorwaar, hij reciteert iets uit de boodschap van Muhammed. Ze renden op hem af en sloegen hem in het gezicht , maar hij reciteerde verder. daarna ging hij terug naar de Sahaabah, met sporen van slaag op zijn gezicht.

Dit is waar we bang voor waren zeiden de Sahaabah.
Abdoellaah Ibn Mas'oed zei:

ما كان أعداء الله أهون علي منهم الآن ، ولئن شئتم لأغادين& #1607;م بمثلها غدا

Nooit heb ik Allaah's vijanden zo verachtelijk gevonden als nu, als jullie willen doe ik morgen weer. ze zeiden:

لا ، حسبك ، قد أسمعته&#160 5; ما يكرهون ‏‏
Nee, genoeg , je hebt hun laten horen wat ze niet willen horen.


25-09-2008, 16:23


Allaahoe akbar, en als ik aan Abdullah ibn mas'oed moet denken, was hij een dunne klein mager mannetje, maar z'n onderbenen zijn, zoals profeet zei, '' zwaarder dan de berg van Uhud bij Allaah ''.

25-09-2008, 16:28
Allahoe akbar klopt! Moge Allaah tevreden over hen zijn! RadiAllahoe enhoe

25-09-2008, 16:30

Citaat door TariqulMuwahida:
Allahoe akbar klopt! Moge Allaah tevreden over hen zijn! RadiAllahoe enhoe



Amien.

25-09-2008, 16:32


Masjallah, echt top.

04-10-2008, 23:49
Prachtig maschaAllaah.