Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij helpen en heeft ervaring met woningbouw vereniging



25-09-2008, 11:58
Salaam alikoum,

we zijn bezig met onze huis het had enorme opknap beurt nodig...
al hamdoelillah is onze muren gedaan nog even en de huis zakt in elkaar maar goed ik heb heel veel tips gekregen van een lid hier maar ben zijn naam vergeten hij werkte bij de woningbouw vereniging ik wist niet waar ik moest beginnen....dankzij deze lid heeft hij me geholpen maar ben zijn naam kwijt...

want heb nog aantal vragen voor dat woningbouw vereniging ons voor de gek houdt....

Het gaat over onze plafond ze hebben platen gedaan maar ze zeiden dat we de rest zelf moesten doen.... daar bij bedoelen ze mee sauzen stucador et etc...

wie weet er meer over.

walikoum salaam....

25-09-2008, 12:14


alle onderhouds kosten zijn voor de woningbouw.. Ongeacht of het een wasbak of een kraan is.. Het valt in het onderhoud.. En ze dienen zulke plafonds in een basis werk af te leveren.. Zodat de huidige bewoner ermee mag doen met wat hij of zij wil..
Maar laat je niet weg sturen.. En mocht je keuken ook aan de beurt zijn, gewoon erom vragen, hou er wel rekening mee dat het duurzaam is. Dit geldt tevens voor het hele huis..

25-09-2008, 23:51

Citaat door Heavenly_in_Luv:
alle onderhouds kosten zijn voor de woningbouw.. Ongeacht of het een wasbak of een kraan is.. Het valt in het onderhoud.. En ze dienen zulke plafonds in een basis werk af te leveren.. Zodat de huidige bewoner ermee mag doen met wat hij of zij wil..
Maar laat je niet weg sturen.. En mocht je keuken ook aan de beurt zijn, gewoon erom vragen, hou er wel rekening mee dat het duurzaam is. Dit geldt tevens voor het hele huis..



Je slaat de plank volledig mis als je denkt dat de woningbouw alles voor je gaat maken. Ik werk bij de woningbouw en wat jij aangeeft een wasbak of een kraan die zomaar gefixt moet worden is niet waar. De meeste woningcorporaties werken met een serviceabonnement in dat pakket worden de meeste dingen wel gewoon gratis gemaakt mits het niet om bewonersgedrag gaat. Als jij een plafond hebt die gemaakt is en daarbij is er afgesproken dat het stucadoren en sauzen voor jouw eigen rekening is dan ben ik bang dat je er niet onderuit kan. De muren worden nooit standaard gestuuct of gesaust enkel wanneer er schimmel optreed dan worden deze schimmelwerend behandeld. Wat jij zelf kan doen wanneer de muren slecht zijn onderhouden of als de woning niet in goede staat verkeerd naar de huurcommissie stappen. Zij gaan dan bekijken of jij gelijkt hebt en zullen een uitspraak doen als blijkt dat jij gelijk hebt dan is de woningbouw verplicht hier gehoor aan te geven doen zij dat niet dan zal de huurprijs verlaagd worden totdat de woningbouw de gebreken heeft gemaakt.