Bekijk volle/desktop versie : het zal je maar overkomen, dus let goed op



Pagina's : [1] 2

24-09-2008, 16:46
> > VOLKSGEZONDHEID
> > NIET VERWIJDEREN ZONDER TE LEZEN - Het is in het belang van iedereen!
> >
> > Artikel verschenen op "Caducée", professionele informatiebron in de medische sector.
> > Onlangs is een persoon in absurde omstandigheden gestorven. Hij was op een zondag per boot met vrienden vertrokken en had blikjes drank in de frigo
> > van de boot gezet. De volgende dag werd hij opgenomen in het ziekenhuis, waar hij 's anderendaags overleed.
> > Een autopsie heeft uitgewezen dat het ging om een snel intredende infectie met leptospiren, veroorzaakt door een blikje waaruit hij op de boot gedronken
> > had, zonder de inhoud in een glas te gieten.
> > Het onderzoek van de blikjes heeft bevestigd dat zij besmet waren door urine van een rat, die leptospiren bevatte. De persoon in kwestie heeft vermoedelijk
> > het bovenste deel van het blikje niet gereinigd vooraleer er van te drinken.
> > Het blikje was besmet door urine van een rat, die giftige en dodelijke stoffen bevat, waaronder leptospiren, die leptospirose veroorzaken.
> > Drank in blikjes, en andere voedingswaren in gelijkaardige verpakking, worden gestockeerd in magazijnen die dikwijls wemelen van knaagdieren. Zij
> > worden vervoerd naar de verkooppunten, zonder eerst gereinigd te worden.
> > Telkens wanneer u een blikje koopt, reinig zorgvuldig het bovenste deel met water en een detergent, alvorens ze in de ijskast te zetten.
> > Beter nog, koop geen blikjes.
> > Volgens een studie van INMETRO (Spanje) zijn de deksels van drankblikjes méér besmet dan openbare toiletten. De studie wijst uit dat de hoeveelheid
> > kiemen en bacteriën op de deksels van drankblikjes zo erg is, dat ze absoluut met water en een detergent moeten gereinigd worden.
> > Gelieve deze boodschap aan zoveel mogelijk mensen te verspreiden.
> > Ontvangen van de Personeelsdirectie van het kantonaal hospitaal van Genève.

24-09-2008, 16:48


Oh my god! Jeetje wat erg zeg, wist niet dat het zo erg was. Ik reinig de blikjes altijd, maar dat was meer omdat mensen er allemaal aan zaten enzo.

24-09-2008, 16:51
Oh god!! Bedankt voor het plaatsen.
Ik reinig ze nooit om eerlijk te zijn, maar dat ga ik vanaf heden wel doen inscha allah

24-09-2008, 16:52
eh bah. Een tijdje terug zijn er ook filmpjes verschenen van Ah winkeltjes bij centraal stations. En daar was op te zien hoe de muizen hun werk deden op voeding.

24-09-2008, 16:57


Bedankt voor het plaatsen van je bericht!
Ik ben gelijk gaan googlen:

Medewerker waterpolitie overleden, duiker ziekteverschijnselen ziekte van Weil (of te wel Leptospirose).
Gepubliceerd op 25 06 2008

Grou - Een medewerker van de waterpolitie KLPD is vorige week overleden nadat hij tijdens het speedboot ongeval op het Prinses Margrietkanaal bij Grou waarschijnlijk de ziekte van Weil heeft opgelopen.

De man had begin juni geholpen bij het speedbootongeval op het Prinses Margrietkanaal bij Grou. Een duiker van de brandweer Jubbega heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen, deze duiker had dezelfde ziektekenmerken, maar is nu weer thuis. De dood van de medewerker van de waterpolitie en de mogelijke besmetting van de duiker is aanleiding voor de GGD en de Friese brandweer om alle brandweerduikers te informeren over de infectie ziekte. De bacterie kan binnen treden via slijmvliezen en- of open wonden.

24-09-2008, 16:59
Leptospirose (ziekte van Weil)

De ziekte van Weil is bij de meeste mensen een bekend begrip omdat de ziekte ook bij de mens kan voorkomen. Er zijn echter meerdere aandoeningen die op deze ziekte lijken. De naam van deze groep aandoeningen is leptospirose. Het belangrijkste verschijnsel is een nierontsteking. Leptospirose wordt via de urine van het ene naar het andere dier (rat-hond; hond-hond) overgedragen. De mens wordt meestal besmet via urine van de rat. Leptospirose is een gevaarlijke ziekte en kan, vooral wanneer te laat wordt ingegrepen, tot de dood leiden.

Enting
De entstoffen die bij honden worden toegepast, beschermen tegen de twee meest voorkomende typen van de bacterie in Nederland. De enting bij een jong dier, of een eerste enting bij een ouder dier, levert alleen een goede bescherming op als tweemaal met enkele weken tussentijd wordt geënt. Zeker bij een verhoogd risico (jachthonden, honden die graag te water gaan) is een derde enting na een half jaar aan te bevelen. Om de weerstand op peil te houden is een jaarlijkse herhalingsenting nodig (bij jachthonden twee maal per jaar). Omdat leptospirose meestal in de zomer, nazomer en het najaar voorkomt, is het verstandig de enting in het voorjaar te geven. De enting kan worden gecombineerd met een enting tegen eerder genoemde ziekten. Voor honden in streken waar rabiës (hondsdolheid) voorkomt en voor honden die meegaan naar het buitenland is er een combinatie-entstof waarmee tegelijkertijd tegen rabiës kan worden geënt. Een probleem anno 2006 is dat sommige stammen (oa canicola) quasi zijn uitgeroeid, maar andere stammen die niet in een vaccin zitten zijn bijgekomen.

14-10-2008, 19:48
u p

14-10-2008, 19:54
Jeetje, ik koop vanaf vandaag geen blikjes meer

14-10-2008, 19:54

Citaat door Bellefleur:
Jeetje, ik koop vanaf vandaag geen blikjes meer


14-10-2008, 20:01
Dat reinigen van blikje, doe ik sowieso standaard..Je weet maar nooit..Het ligt in de winkel en in de meeste supermarkten en vooral bij paki's denk maar aan nachtwinkeltjes , zit vol met ongedierte die op voedsel afkomen..


14-10-2008, 21:11
ik begrijp het ff niet meer, welke blikjes hebben jullie het over,

14-10-2008, 22:18
En flesjes drinken, als je de dop eraf haalt, is reinigen dan ook nodig of??

14-10-2008, 22:22


je moet je frisdrank in een glas inschenken

14-10-2008, 22:25

Citaat door moslimaatje2002:
> > VOLKSGEZONDHEID
> > NIET VERWIJDEREN ZONDER TE LEZEN - Het is in het belang van iedereen!
> >
> > Artikel verschenen op "Caducée", professionele informatiebron in de medische sector.
> > Onlangs is een persoon in absurde omstandigheden gestorven. Hij was op een zondag per boot met vrienden vertrokken en had blikjes drank in de frigo
> > van de boot gezet. De volgende dag werd hij opgenomen in het ziekenhuis, waar hij 's anderendaags overleed.
> > Een autopsie heeft uitgewezen dat het ging om een snel intredende infectie met leptospiren, veroorzaakt door een blikje waaruit hij op de boot gedronken
> > had, zonder de inhoud in een glas te gieten.
> > Het onderzoek van de blikjes heeft bevestigd dat zij besmet waren door urine van een rat, die leptospiren bevatte. De persoon in kwestie heeft vermoedelijk
> > het bovenste deel van het blikje niet gereinigd vooraleer er van te drinken.
> > Het blikje was besmet door urine van een rat, die giftige en dodelijke stoffen bevat, waaronder leptospiren, die leptospirose veroorzaken.
> > Drank in blikjes, en andere voedingswaren in gelijkaardige verpakking, worden gestockeerd in magazijnen die dikwijls wemelen van knaagdieren. Zij
> > worden vervoerd naar de verkooppunten, zonder eerst gereinigd te worden.
> > Telkens wanneer u een blikje koopt, reinig zorgvuldig het bovenste deel met water en een detergent, alvorens ze in de ijskast te zetten.
> > Beter nog, koop geen blikjes.
> > Volgens een studie van INMETRO (Spanje) zijn de deksels van drankblikjes méér besmet dan openbare toiletten. De studie wijst uit dat de hoeveelheid
> > kiemen en bacteriën op de deksels van drankblikjes zo erg is, dat ze absoluut met water en een detergent moeten gereinigd worden.
> > Gelieve deze boodschap aan zoveel mogelijk mensen te verspreiden.
> > Ontvangen van de Personeelsdirectie van het kantonaal hospitaal van Genève.


My godd!!! Zo vies..?!!??
Ook blikjes uit een automaat enzo??

14-10-2008, 22:27
Een keer in Marokko kocht ik een flesje cola en wilde deze opdrinken.
Mijn tante griste de fles uit mijn handen en boende de fles schoon onder de kraan met Tide en ik had zoiets van HUH...???..

Tante boent altijd alle flesjes blikjes en zelfs groentes etc...

Gelijk heeft ze!.

Pagina's : [1] 2