Bekijk volle/desktop versie : enge droom



24-09-2008, 12:21
ik had laatst gedroomt dat ik in een discotheek was en 2 jongen mij aanranden vervolgens ging mijn beste vriendin even naar buiten ik ging der even later zoeken en ik kom in een appartement waar 20 bedden stonden met allemaal chinesen derin ik zag der tas der kleding der sieraden maar haar kon ik niet vinden ik werd agressief en vroeg waar ze was maar ze wisten van niks op 1 van de armen van de chinees wat getatoeerd kanker is..... der rest kan ik me niet meer herinneren wat ik toevallig vind aan deze droom is dat me beste vriendin chinees bloed heeft en ik laatste vrijdag haar alleen weg heb laten gaan toen we uit gingen.


weet iemand de betekenis hier van"?

24-09-2008, 17:37



Citaat door krOellenBoll_:
ik had laatst gedroomt dat ik in een discotheek was en 2 jongen mij aanranden vervolgens ging mijn beste vriendin even naar buiten ik ging der even later zoeken en ik kom in een appartement waar 20 bedden stonden met allemaal chinesen derin ik zag der tas der kleding der sieraden maar haar kon ik niet vinden ik werd agressief en vroeg waar ze was maar ze wisten van niks op 1 van de armen van de chinees wat getatoeerd kanker is..... der rest kan ik me niet meer herinneren wat ik toevallig vind aan deze droom is dat me beste vriendin chinees bloed heeft en ik laatste vrijdag haar alleen weg heb laten gaan toen we uit gingen.


weet iemand de betekenis hier van"?


ja, niet meer uitgaan

24-09-2008, 17:52

Citaat door 7amza:
ja, niet meer uitgaan



je haalt de woorden uit me mond

24-09-2008, 22:08
ik ben geen marokkaanse en ook geen moslima.

maar ligt het dan gwn aan het uitgaan?

24-09-2008, 22:19



Citaat door Gangsta-Salafi:
De spleetogen zijn harteloos en hebben geen emotie. Dus dat is een slechte teken.

meen je dit serieus?

mensen ik wil serieuse reacties ik vind dit namelijk egt eng

24-09-2008, 22:19

Citaat door krOellenBoll_:
ik ben geen marokkaanse en ook geen moslima.

maar ligt het dan gwn aan het uitgaan?



In het uitgaansleven bevinden zich alleen maar gebeurtenissen die Allaah en de profeet verafschuwen, terwijl de duivel die dingen juist lief heeft, het is misschien een teken een boodschap voor jou en je vriendin om de juiste leiding te volgen, moge Allaah jullie leiden amien.

24-09-2008, 22:22
Geef die schitzo van die gangsta flapdrol geen aandacht.

24-09-2008, 22:28

Citaat door Gangsta-Salafi:
Poppetje van me! Je bent eens een keer online! Ik heb je zo gemist dushi. Heb je weer jeuk tussen je benen.




Je kop moet eraf misselijkmakende varken dat je bent.

24-09-2008, 22:29

Citaat door Gangsta-Salafi:
Wat wil je? Je haat me toch?




Ohw meskien ik heb je reactie al geciteerd a schitzofreen, ga nu maar op je 100 andere namen

24-09-2008, 22:33

Citaat door Gangsta-Salafi:
Tsss zo erg ben jij.

Jij wilt gewoon mijn kop eraf halen zodat je elke minuut mij tong tussen je benen kan doen. Jij bent echt een viezerik.

Weet je, ik wil jou echt op die dikke ass van je slaan met mijn platte hand. GEwoon over mijn knieen bukken en ik jou slaan met hand op bil, ok?




Je hebt nu geluk dat je veilig achter je pc-eetje zit, ga dr phil bellen misschien dat hij je kan helpen aangezien je vroeger bent misbruikt door je vader

24-09-2008, 22:37
Bron: (http://www.islam-qa.com)
Vertaald door http://www.AlMutaqqun.tk[/size]


[SIZE=2]Over het algemeen hebben mensen drie soorten dromen: goede dromen die van Allah komen, een weerspiegeling van dingen waar een persoon over nadenkt, of dromen die van de Shaytaan komen. Dromen die een persoon storen en hem wakker houden, komen van de Shaytaan.

Het is overgeleverd van Abu Hurayrah dat de Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) gezegd heeft: “Tegen het eind der tijden zal de moslim haast geen dromen hebben die niet uitkomen. Degene wiens dromen het waarachtigst zijn, zal degene zijn wiens spraak het eerlijkst is. De dromen van de moslim vormen één van de vijfenveertig delen van de Profetie. Er zijn drie soorten dromen: de goede droom, wat goed nieuws van Allah is; dromen die onrust veroorzaken, die van de Shaytaan komen; en dromen over zaken waar een persoon over nadenkt…” (Overgeleverd door Muslim, 2263)

De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) heeft ons verteld hoe we onszelf kunnen ontdoen van de invloed van Shaytaan tijdens onze slaap. Dit kan bereikt worden door voor het slapen verzen uit de Qur’aan te reciteren en du’aa’s die van hem overgeleverd zijn.


a. Het is overgeleverd dat Abu Hurayrah (radiAllahu ‘anhu) gezegd heeft: “De Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) gaf mij de leiding over het bewaken van de zakaah van de Ramadan. Er kwam iemand die van het voedsel begon te graaien. Ik pakte hem vast en zei: ‘Ik zal je naar de Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) brengen.’ Hij zei: ‘Ik ben arm en velen zijn afhankelijk van mij en ik ben erg behoeftig.’ Ik liet hem vrij en de volgende morgen vroeg de Boodschapper van Allah aan mij: ‘Wat had jouw gevangene gisteren gedaan?’ Ik zei: ‘O Boodschapper van Allah! Hij klaagde dat hij arm was en dat velen afhankelijk van hem waren dus kreeg ik medelijden met hem en liet hem gaan.’ De Boodschapper van Allah zei: ‘Hij heeft tegen je gelogen en hij zal nog een keer komen.’ Ik geloofde dat hij weer op zou duiken aangezien de Boodschapper van Allah me verteld had dat hij terug zou komen, dus wachtte ik hem op. Toen hij (opdook en) handenvol voedsel begon te stelen, pakte ik hem weer en zei: ‘Ik zal je zeker naar de Boodschapper van Allah brengen.’ Hij zei: ‘Laat me gaan, want ik ben erg arm en velen zijn afhankelijk van mij. Ik beloof dat ik niet meer terug zal komen.’ Ik had medelijden met hem dus liet hem gaan. De volgende morgen vroeg de Boodschapper van Allah aan mij: ‘Wat heeft jouw gevangene gedaan?’ Ik antwoordde: ‘O Boodschapper van Allah! Hij klaagde over zijn grote behoefte en over te veel mensen die afhankelijk van hem zijn, dus kreeg ik medelijden met hem en liet hem vrij.’ De Boodschapper van Allah zei: ‘Hij heeft tegen je gelogen en hij zal terugkomen.’ Ik wachtte voor de derde keer aandachtig op hem en toen hij (kwam en) handenvol voedsel begon te stelen, greep ik hem en zei: ‘Ik zal je zeker naar de Boodschapper van Allah brengen aangezien dit de derde keer is dat je belooft om niet terug te komen maar je belofte breekt en toch komt.’ Hij zei: ‘(Vergeef me en) ik zal je een paar woorden leren waarmee Allah jou ten goede zal komen.’ Ik vroeg: ‘Welke (woorden) zijn dat?’ Hij antwoordde: ‘Reciteer “Aayat al-Kursi” wanneer je naar bed gaat. (Als je dat doet), zal Allah een bewaker voor jou aanstellen die bij jou zal blijven en tot de ochtend zal er geen satan bij jou in de buurt komen.’ Ik liet hem vrij. De volgende morgen vroeg de Boodschapper van Allah: ‘Wat heeft jouw gevangene gisteren gedaan?’ Ik antwoordde: ‘Hij beweerde dat hij me een paar woorden zou leren waarmee Allah mij ten goede zou komen, dus liet ik hem gaan.’ De Boodschapper van Allah vroeg: ‘Welke (woorden) zijn dat?’ Ik antwoordde: ‘Hij zei tegen me: “Reciteer “Aayat al-Kursi” wanneer je naar bed gaat.” Verder zei hij tegen me: “(Als je dat doet), zal Allah een bewaker voor jou aanstellen die bij jou zal blijven en tot de ochtend zal er geen satan bij jou in de buurt komen.” De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) zei: ‘Hij heeft werkelijk de waarheid gesproken, hoewel hij beslist een leugenaar is. Weet je met wie je deze drie nachten gesproken hebt, O Abu Hurayrah?’ Ik zei: ‘Nee.’ Hij zei: ‘Het was Shaytaan.’” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 3101).

Aayat al-Kursi (Surat al-Baqarah 2:255):

اللّهُ لاَ إِلَـه&#161 4; [SIZE=4]إِلاَّ هُوَ الْحَيّ& #1615; الْقَيّ& #1615;ومُ لاَ تَأْخُذ& #1615;هُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَ& #1575;وَاتِ وَمَا فِي الأَرْض& #1616; مَن ذَا الَّذِ&#161 0; يَشْفَع& #1615; عِنْدَه& #1615; إِلاَّ بِإِذْن& #1616;هِ يَعْلَم& #1615; مَا بَيْنَ أَيْدِي& #1607;ِمْ وَمَا خَلْفَه& #1615;مْ وَلاَ يُحِيطُ& #1608;نَ بِشَيْء& #1613; مِّنْ عِلْمِه& #1616; إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِي& #1617;ُهُ السَّمَ& #1575;وَاتِ وَالأَر& #1618;ضَ وَلاَ يَؤُودُ& #1607;ُ حِفْظُه& #1615;مَا وَهُوَ الْعَلِ& #1610;ُّ الْعَظِ& #1610;مُ[/SIZE]


b. Het is overgeleverd dat Abu Mas’ud al-Badri (radiAllahu ‘anhu) gezegd heeft: “De Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) zei: ‘Als iemand ’s nachts de laatste twee aayahs van Surat al-Baqarah reciteert, zal het voldoende voor hem zijn.’” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 3786; Muslim, 807)

Al-Nawawi heeft gezegd: “Er is gezegd dat de zin ‘Als iemand ’s nachts de laatste twee aayahs van Surat al-Baqarah reciteert, zal het voldoende voor hem zijn’ betekent dat ze [de woorden] voldoende voor hem zullen zijn i.p.v. het bidden van qiyaam al-layl, of als bescherming tegen Shaytaan, of als bescherming tegen ongedierte. Het kan dit alles betekenen.”

(Sharh Muslim, 6/91,92)

Surat al-Baqarah 2:285-286:

[SIZE=4]آمَنَ الرَّسُ& #1608;لُ بِمَا أُنزِل&#161 4; إِلَيْه& #1616; مِن رَّبِّه& #1616; وَالْمُ& #1572;ْمِنُو&# 1606;َ كُلٌّ آمَنَ بِاللّه& #1616; وَمَلآئ& #1616;كَتِهِ وَكُتُب& #1616;هِ وَرُسُل& #1616;هِ لاَ نُفَرِّ& #1602;ُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِ& #1607;ِ وَقَالُ& #1608;اْ سَمِعْن& #1614;ا وَأَطَع& #1618;نَا غُفْرَا& #1606;َكَ رَبَّنَ& #1575; وَإِلَي& #1618;كَ الْمَصِ& #1610;رُ[/SIZE]

[SIZE=4]لاَ يُكَلِّ& #1601;ُ اللّهُ نَفْسً&#157 5; إِلاَّ وُسْعَه& #1614;ا لَهَا مَا كَسَبَت& #1618; وَعَلَي& #1618;هَا مَا اكْتَسَ& #1576;َتْ رَبَّنَ& #1575; لاَ تُؤَاخِ& #1584;ْنَا إِن نَّسِين& #1614;ا أَوْ أَخْطَأ& #1618;نَا رَبَّنَ& #1575; وَلاَ تَحْمِل& #1618; عَلَيْن& #1614;ا إِصْرً&#157 5; كَمَا حَمَلْت& #1614;هُ عَلَى الَّذِي& #1606;َ مِن قَبْلِن& #1614;ا رَبَّنَ& #1575; وَلاَ تُحَمِّ& #1604;ْنَا مَا لاَ طَاقَة&#161 4; لَنَا بِهِ وَاعْف&#161 5; عَنَّا وَاغْفِ& #1585;ْ لَنَا وَارْحَ& #1605;ْنَا أَنتَ مَوْلاَ& #1606;َا فَانصُر& #1618;نَا عَلَى الْقَوْ& #1605;ِ الْكَاف& #1616;رِينَ[/SIZE]


c. Het is overgeleverd dat ‘Aisha (radiAllahu ‘anha) gezegd heeft: “Wanneer de Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) naar bed ging, blies hij in zijn handen en reciteerde ‘Qul Huwa Allahu Ahad’ (Surah 112) en de Mi’wadhatayn (Surah 113 en Surah 114). Dan veegde hij zijn handen over zijn gezicht en zijn lichaam, zover als ze konden reiken.” ‘Aisha zei: “Wanneer hij ziek was, vroeg hij mij om dat voor hem te doen.” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 5416; Muslim, 2192).


d. Het is overgeleverd dat Abu Hurayrah gezegd heeft: “De Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) vertelde ons dat wanneer iemand van ons wilde gaan slapen, hij op zijn rechterzij moest gaan liggen en dan moest zeggen:

[SIZE=4]اللهم رب السماوا& #1578; ورب الأرض ورب العرش العظيم ربنا ورب كل شيء فالق الحب والنوى ومنزل التورا&#157 7; والإنجي& #1604; والفرقا& #1606; أعوذ بك من شر كل شيء أنت آخذ بناصيت&#160 7; اللهم أنت الأول فليس قبلك شيء وأنت الآخر فليس بعدك شيء وأنت الظاهر فليس فوقك شيء وأنت الباطن فليس دونك شيء اقض عنا الدين وأغننا من الفقر[/SIZE]

‘Allaahumma Rabb al-samaawaati wa Rabb al-ard wa Rabb al-‘Arsh il-‘Adhim, Rabbana wa Rabba kulli shay’in, faaliq al-habb wa’l-nawa wa munazzil al-Tawraata wa’l-Indjili wa’l-Furaan, a’udhu bika min sharri kulli shay’in anta aakhidhun bi naasiyatihi. Allaahumma anta al-awwal fa laysa qablaka shay’un, wa anta al-aakhir fa laysa ba’daka shay’un. Wa anta al-zaahir fa laysa fawqaka shay’un wa anta al-baatin fa laysa dunaka shay’un. Iqdi ‘annaa al-dayna wa aghninaa min al-faqr’ (O Allah, Heer van de hemelen en Heer van de aarde en Heer van de Machtige Troon, onze Heer en Heer van alle dingen, Splijter van het zaad en de dadelpit, Openbaarder van de Tawraat (Thora), de Indjil (Evangelie) en de Furqaan (Qur’aan), ik zoek toevlucht bij U voor het kwaad van alle dingen die U bij de voorlok zal grijpen [m.a.w. volledige controle over hebben]. O Allah, U bent de Eerste en er is niets voor U. U bent de Laatste en er is niets na U. U bent de Hoogste en er is niets boven U. U bent de Verborgene en er is niets voorbij U. Vereffen onze schuld en bespaar ons de armoede).” (Overgeleverd door Muslim, 2713).


e. Het is overgeleverd dat Abu Hurayrah (radiAllahu ‘anhu) gezegd heeft: “Abu Bakr zei: ‘O Boodschapper van Allah, leer me iets dat ik in de ochtend en in de avond kan zeggen.’ Hij zei: ‘Zeg:

[SIZE=4]اللهم عالم الغيب والشهاد& #1577; فاطر السموا&#157 8; والأرض ربَّ كلِّ شيءٍ ومليكه أشهد أن لا إله إلا أنت أعوذ بك من شرِّ نفسي ومِن شرِّ الشيطا&#160 6; وشِركه[/SIZE]

“Allaahumma ‘Aalim al-ghaybi wa’l-shahaadah, Faatir al-samawaati wa’l-ard, Rabba kulli shay’in wa malikahu, ashhadu an laa ilaaha illa anta. A’udhi bika min sharri nafsi wa min sharr il-shaytaan wa shirkih” (O Allah, Kenner van het waarneembare en het onwaarneembare, Schepper van de hemelen en de aarde, Heer en Koning van alle dingen, ik getuig dat er geen god is behalve U. Ik zoek toevlucht bij U voor het kwaad van mijn ziel en voor het kwaad van de Shaytaan en zijn shirk).

Zeg dit in de ochtend en in de avond en wanneer je naar bed gaat.’” (Overgeleverd door al-Tirmidhi, 3392; Abu Dawud, 5067).



24-09-2008, 22:38

De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) heeft ons ook geleerd wat we moeten doen wanneer iemand iets onaangenaams in een droom ziet en daar wakker van wordt: droog naar links spugen, toevlucht zoeken bij Allah voor de Shaytaan, veranderen van de zijde waarop men lag te slapen en bidden.

a. Het is overgeleverd dat Abu Qutaadah gezegd heeft: “De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) zei: ‘Goede dromen komen van Allah en slechte dromen komen van de Shaytaan. Als iemand van jullie een slechte droom ziet die hem bang maakt, laat hem droog naar links spugen en toevlucht bij Allah zoeken voor het kwaad, dan zal het hem niets doen.’” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 3118; Muslim, 2261).

b. Het is overgeleverd van Jaabir dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) gezegd heeft: “Als iemand van jullie iets droomt wat hem niet bevalt, laat hem dan driemaal droog naar links spugen en driemaal toevlucht bij Allah zoeken voor de Shaytaan en veranderen van de zijde waarop hij lag te slapen.” (Overgeleverd door Muslim, 2262).

c. Het is overgeleverd dat Abu Hurayrah gezegd heeft: “De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) zei: ‘Als iemand van jullie iets ziet wat hem niet bevalt (in een droom), laat hem dan opstaan en bidden en de mensen er niet over vertellen.’” (Overgeleverd door Muslim, 2263)


Als de moslim dit advies van de Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) opvolgt voordat hij naar bed gaat, zal hopelijk geen enkele shaytaan in zijn buurt komen. En als hij dit advies opvolgt wanneer hij wakker wordt van een slechte droom, zal het alle bezorgdheid en onrust van hem wegnemen.


En Allah weet het het beste.


24-09-2008, 22:39




Aleicom Asalam

[SIZE="3"]Dromenuitleg?[/SIZE]

Vraag: Wat is uw uitspraak over boeken die een uitleg van dromen geven? En wie dienen wij te vragen voor de uitleg van dromen?

Antwoord: Allaah heeft jullie niet opgedragen om te vragen over dromen. Hij heeft jullie slechts opgedragen om te vragen over de regelgevingen. Dus als jij een droom ziet waar je bang voor bent, laat het dan en het zal jou niet schaden met de wil van Allaah en vermeldt het aan niemand. En als jij een droom ziet die jou blij maakt, bericht er dan over bij wie jij vertrouwt van jouw vrienden; want dit is een verblijding. En het is niet nodig om jezelf ermee te belasten en dat een persoon bij alles wat gebeurd zegt: Ik zag en ik zag. En een persoon zag en een persoon zei tegen hem. En dat de bezigheid van de mensen aanschouwingen wordt.

Shaych Saalih al-Fauwzaan

Bron: Al-Idjaabaat al-Moehimmah fie al-Mashaakil al-Moelimmah [Deel 2, Blz. 56]

Vertaling: Aboe Junayd `Iesaa bin Antonius el-Oeroebie


__________________________________________

[SIZE="3"]Het boek dromenuitleg[/SIZE]

Bismillaahi r-Rahmaani r-Rahiem,



Het boek "De Uitleg van Dromen" is niet van Iemaam Mohammed ibn Sierien (moge Allaah barmhartig met hem zijn).

Shaych al-Albaanie (moge Allaah barmhartig met hem zijn) werd de volgende vraag gesteld:

Vraag: Is het boek van Ibn Sierien over het beschouwen van dromen betrouwbaar?

Antwoord: Het is niet betrouwbaar en het is niet juist dat het wordt toegeschreven aan hem (moge Allaah, de Verhevene, barmhartig met hem zijn).

(Overgeleverd van Silsilah al-Hoedaa wan-Noer, nummer 093)

Vertaald door Aboe Junayd `Iesaa

24-09-2008, 22:53
Gangsta-Salafi doe normaal man
zoo praat je toch niet tegen je zuster