Bekijk volle/desktop versie : Mag je ontslag nemen als je in de ziektewet zit?



Pagina's : [1] 2

24-09-2008, 10:47
Stel je bent al een tijdje ziek en je wilt van baan switchen mag je dan je wel ontslag nemen? Je ben inmiddels wel aan het werk voor een paar uur per dag maar nog niet volledig aan het werk, wie kan mij hierop een antwoord geven

Alvast bedankt voor de moeite

24-09-2008, 10:49


hmm ik zou het niet weten maar het zou moeten kunnen

in het ergste geval meld je je beter voor een dag en ga je het dan vertellen

24-09-2008, 10:51
ja het mag.mijn zusje heeft dat nl ook gedaan en volgende week is ze daar officieel weg.ook zij werkt wat minder i.v.m ziektewet.

24-09-2008, 10:55

Citaat door Moslima27:
ja het mag.mijn zusje heeft dat nl ook gedaan en volgende week is ze daar officieel weg.ook zij werkt wat minder i.v.m ziektewet.


Ik begin hier volgende week voor 2 uur per dag om het op te bouwen en dan komt er per week of 2 weken een uurtje bij

Maar ik heb al een sollicitatie gehad en heb 2 banen waar ik nu uit kan kiezen en kan daar per 1 december beginnen dus dat betekent dat ik eind oktober mijn ontslag zou moeten indingen hier

24-09-2008, 10:56


@Moslima27 hoe lang zat jou zus in de ziektewet?

24-09-2008, 11:01
sinds dat ze terug is uit marokko.dus een maandje zeg maar.ook zij kan per 1 november bij een nieuwe baan terecht.alleen kan ze kiezen uit 2 banen.some girls have al the luck.

24-09-2008, 11:12

Citaat door Moslima27:
sinds dat ze terug is uit marokko.dus een maandje zeg maar.ook zij kan per 1 november bij een nieuwe baan terecht.alleen kan ze kiezen uit 2 banen.some girls have al the luck.


Ik zit al 5 maanden thuis meid en kan me niet zomaar in een dag beter melden

24-09-2008, 11:16
Je kan gewoon je contract opzeggen als je ziek bent.

Ik weet niet wat de aard van je klachten is maar als het te maken heeft met werksfeer dan kun je gewoon aangeven dat je een andere baan hebt gevonden per 1 dec. Gaat het echter om lichamelijke klachten, dan lijkt het mij lastig om te vertellen dat je weggaat omdat je dan feitelijk gelogen hebt. Je kon wel werken maar hebt dat niet gedaan.

Maar in beide situaties heb je het recht om ontslag te nemen. Zolang je je maar houdt aan de geldende opzegtermijn.

Succes met je nieuwe baan!

24-09-2008, 11:18

Citaat door schatje26:
Ik zit al 5 maanden thuis meid en kan me niet zomaar in een dag beter melden



maar je werkt toch wel maar dan minder uren toch??

24-09-2008, 11:21

Citaat door Moslima27:
maar je werkt toch wel maar dan minder uren toch??


Ik begin overmorgen met 2 uur per dag

24-09-2008, 11:25

Citaat door again:
Je kan gewoon je contract opzeggen als je ziek bent.

Ik weet niet wat de aard van je klachten is maar als het te maken heeft met werksfeer dan kun je gewoon aangeven dat je een andere baan hebt gevonden per 1 dec. Gaat het echter om lichamelijke klachten, dan lijkt het mij lastig om te vertellen dat je weggaat omdat je dan feitelijk gelogen hebt. Je kon wel werken maar hebt dat niet gedaan.

Maar in beide situaties heb je het recht om ontslag te nemen. Zolang je je maar houdt aan de geldende opzegtermijn.

Succes met je nieuwe baan!


Ik zat thuis wegens een Depressie dus was niet in staat te werken, heb nu wel aangegeven dat ik wil werken dus ik ga het opbouwen

Maar kan ik ontslag nemen zonder gevolgen kan het bedrijf mij dwars gaan zitten?

De nieuwe baan heb ik nog niet geaccepteerd ik zit in een dillema op dit moment

24-09-2008, 11:29
als je 2 banen hebt gevonden, gesolliciteerd en alles, je mag gaan beginnen en je kiest voor de leukste baan, maar mag je die andere baan gewoon weigeren ? wordt er niet moeilijk gedaan omdat, je weigert terwijl je al sollicitatie hebt gehad etc

24-09-2008, 11:30



Citaat door schatje26:
Ik zat thuis wegens een Depressie dus was niet in staat te werken, heb nu wel aangegeven dat ik wil werken dus ik ga het opbouwen

Maar kan ik ontslag nemen zonder gevolgen kan het bedrijf mij dwars gaan zitten?

De nieuwe baan heb ik nog niet geaccepteerd ik zit in een dillema op dit moment


Ze kunnen je niet dwars zitten. In deze situatie word je als werknemer beschermt. Zij mogen jouw gedurende 2 jaar niet ontslaan, jij mag echter wel ontslag nemen.

Het ligt volledig aan jezelf. Volgens de regel van de wet hoef je niet eens aan te geven waarom je ontslag neemt. Het volstaat om uiterlijk 31 oktober je ontslag ingediend te hebben. Daarmee is de kous af.

Ik zeg niet dat het de schoonheidsprijs verdient maar je kunt gewoon zonder enig probleem weggaan. Je zal niet de eerste zijn!

24-09-2008, 11:32

Citaat door Confetteria:
als je 2 banen hebt gevonden, gesolliciteerd en alles, je mag gaan beginnen en je kiest voor de leukste baan, maar mag je die andere baan gewoon weigeren ? wordt er niet moeilijk gedaan omdat, je weigert terwijl je al sollicitatie hebt gehad etc


Nee als je gesolliciteerd hebt en je hebt de baan gekregen kan je altijd nog weigeren je hebt tenslotte nog geen contract met ze

24-09-2008, 11:33

Citaat door again:
Je kan gewoon je contract opzeggen als je ziek bent.

Ik weet niet wat de aard van je klachten is maar als het te maken heeft met werksfeer dan kun je gewoon aangeven dat je een andere baan hebt gevonden per 1 dec. Gaat het echter om lichamelijke klachten, dan lijkt het mij lastig om te vertellen dat je weggaat omdat je dan feitelijk gelogen hebt. Je kon wel werken maar hebt dat niet gedaan.

Maar in beide situaties heb je het recht om ontslag te nemen. Zolang je je maar houdt aan de geldende opzegtermijn.

Succes met je nieuwe baan!


Citaat door again:
Ze kunnen je niet dwars zitten. In deze situatie word je als werknemer beschermt. Zij mogen jouw gedurende 2 jaar niet ontslaan, jij mag echter wel ontslag nemen.

Het ligt volledig aan jezelf. Volgens de regel van de wet hoef je niet eens aan te geven waarom je ontslag neemt. Het volstaat om uiterlijk 31 oktober je ontslag ingediend te hebben. Daarmee is de kous af.

Ik zeg niet dat het de schoonheidsprijs verdient maar je kunt gewoon zonder enig probleem weggaan. Je zal niet de eerste zijn!



Pagina's : [1] 2