Bekijk volle/desktop versie : Mama's met schoolgaande kinderen.



23-09-2008, 13:08
Wij als ouders zijn gevraagd door de school wat lekkers te maken voor 3id el fitr, ze gaan een feestje geven voor de kinderen op school.

Ik wil wat maken, iets wat kinderen lekker vinden en leuk eruit ziet dus kinderlijk...maar ik weet dus niet wat. Heeft iemand een leuk idee?

23-09-2008, 13:11


wij gaan een week later ook aan de slag

er wordt henna gezet, koekjes gebakken.

ik weet nog niet wat ik ga doen. misschien mini msemen of iets

23-09-2008, 13:13
Cakehuis


Koop twee hotelcakes, één voor het dak en één voor het huis. Eén cake snijden in de vorm van een dak. En die andere gebruik je voor het huis. Zet het dak vast met eiwitglazuur. Plak de versiering vast met eiwit glazuur

[zie hieronder recept eiwitglazuur]

Plak op het dak lange vingers. Plak op de voorgevel van het dak smarties en strooi op de nok van het huis wat smarties.

Maak de deur van een koekje met een smarties als deurknop en ronde likkoekjes als raampjes aan de zijkant.

Eiwit glazuur

100 gram poedersuiker op 1 eiwit
alles goed door elkaar roeren. Het mengsel moet glad en glimmend zijn en vrij stijf
Maak geen grote hoeveelheden want het droogt erg snel uit. Het kan met de punt van een stokje of lepeltje worden aangebracht.


23-09-2008, 13:19
Had vorig jaar dag na el3ied 2 versierde schalen met marokkaanse koekjes bij de bakker gehaald en aan de kinderen meegegeven, de kindjes en juf vonden het heeeeeeeeeeerlijk.

Favoriet was toch wel, de ke3b gezaal, hoezo hebben NLers geen smaak?

Dit jaar weet ik het niet, want ze zitten nu alledrie op school, en zo'n schaal was best prijzig en zelf maken gaan ik niet doen

Ohhhh misschien een kokoscake en danonecake in stukjes?

Maar meestal willen ze er een verhaal bij voor in de klas, wat het nou eigenlijk inhoudt en waarom wij vasten!?

Hmm...iemand een bondig, leuk verhaal daarover??

23-09-2008, 13:21



Citaat door noona:
wij gaan een week later ook aan de slag

er wordt henna gezet, koekjes gebakken.

ik weet nog niet wat ik ga doen. misschien mini msemen of iets


Leuk is dat!

Ja ik kan wel mini msemen maken maar ik vind dat niet kinderlijk Ik wil meer eerst met kleurtjes ofzo, iets wat ze leuk vinden om te zien en lekker is om te eten.

M'n man zei maak muffins en die versieren met allemaal kleurde muisjes, hagelslag e.d maar ik ben bang dat ik niet de enige ben die dit een leuk idee vindt

23-09-2008, 13:22

Citaat door een_Rotterdamse:
Cakehuis


Koop twee hotelcakes, één voor het dak en één voor het huis. Eén cake snijden in de vorm van een dak. En die andere gebruik je voor het huis. Zet het dak vast met eiwitglazuur. Plak de versiering vast met eiwit glazuur

[zie hieronder recept eiwitglazuur]

Plak op het dak lange vingers. Plak op de voorgevel van het dak smarties en strooi op de nok van het huis wat smarties.

Maak de deur van een koekje met een smarties als deurknop en ronde likkoekjes als raampjes aan de zijkant.

Eiwit glazuur

100 gram poedersuiker op 1 eiwit
alles goed door elkaar roeren. Het mengsel moet glad en glimmend zijn en vrij stijf
Maak geen grote hoeveelheden want het droogt erg snel uit. Het kan met de punt van een stokje of lepeltje worden aangebracht.



Dat ziet er echt leuk uit!

Maar hoe moet je dat eten? Ik bedoel, het is niet de bedoeling dat ze alleen mogen kijken

Deze sla ik op, bedankt!

23-09-2008, 13:23
Niet onzeker overkomen,
anders maak je mini Nederlandse Pannekoeken en mini bagrier. En cakes met kleurtjes erop.

23-09-2008, 13:25

Citaat door PietjePukkk:
Had vorig jaar dag na el3ied 2 versierde schalen met marokkaanse koekjes bij de bakker gehaald en aan de kinderen meegegeven, de kindjes en juf vonden het heeeeeeeeeeerlijk.

Favoriet was toch wel, de ke3b gezaal, hoezo hebben NLers geen smaak?

Dit jaar weet ik het niet, want ze zitten nu alledrie op school, en zo'n schaal was best prijzig en zelf maken gaan ik niet doen

Ohhhh misschien een kokoscake en danonecake in stukjes?

Maar meestal willen ze er een verhaal bij voor in de klas, wat het nou eigenlijk inhoudt en waarom wij vasten!?

Hmm...iemand een bondig, leuk verhaal daarover??



Misschien is het leuk een verhaal te schrijven over een vastend gezin/kind ofzo en dat voor te lezen.

Owja je kan ook idd een cake en dan met kleurstof, dat ziet er ook leuk en kinderlijk uit.

23-09-2008, 13:27

Citaat door Confetteria:
Niet onzeker overkomen,
anders maak je mini Nederlandse Pannekoeken en mini bagrier. En cakes met kleurtjes erop.



Weet iemand of je kleurstof in beslag van pannenkoeken kan doen?

Misschien is gekleurde poffertjes leuk?


Onzeker? Ik wil gewoon wat leuks meegeven aan m'n kind, is dat onzeker?

23-09-2008, 13:29
Mn zoontje zit op een katholieke school. Zit er ook aan te denken om te trakteren. Dat ik s' ochtends (met aid) eerst langs school ga. Wil er ook een klein verhaaltje bijdoen voor ieder kind. Iets over ramadan en aid. Maar weet nog niet wat. Iemand een idee?

23-09-2008, 13:30

Citaat door PietjePukkk:
Had vorig jaar dag na el3ied 2 versierde schalen met marokkaanse koekjes bij de bakker gehaald en aan de kinderen meegegeven, de kindjes en juf vonden het heeeeeeeeeeerlijk.

Favoriet was toch wel, de ke3b gezaal, hoezo hebben NLers geen smaak?

Dit jaar weet ik het niet, want ze zitten nu alledrie op school, en zo'n schaal was best prijzig en zelf maken gaan ik niet doen

Ohhhh misschien een kokoscake en danonecake in stukjes?

Maar meestal willen ze er een verhaal bij voor in de klas, wat het nou eigenlijk inhoudt en waarom wij vasten!?

Hmm...iemand een bondig, leuk verhaal daarover??

Misschien dat ik een schaal met koekjes ga kopen en aan de kdv ga geven voor de leidsters van tarik
Je weet he hoe meer je slijmt hoe beter ze voor je kind zorgen

23-09-2008, 13:47

Citaat door email:
Mn zoontje zit op een katholieke school. Zit er ook aan te denken om te trakteren. Dat ik s' ochtends (met aid) eerst langs school ga. Wil er ook een klein verhaaltje bijdoen voor ieder kind. Iets over ramadan en aid. Maar weet nog niet wat. Iemand een idee?



Misschien een kort gedichtje of versje? Ik weet het niet

23-09-2008, 13:49



Citaat door MissLoulou:
Misschien dat ik een schaal met koekjes ga kopen en aan de kdv ga geven voor de leidsters van tarik
Je weet he hoe meer je slijmt hoe beter ze voor je kind zorgen


Haha ja wellah is echt zo ik slijm niet maar ik merk wel dat bv kinderen die niet elke dag schone kleren dragen of er fris uitzien door die juffen een beetje gedist worden Is wel zielig, het zijn kindjes en die kunnen er niks aan doen.

23-09-2008, 13:50

Citaat door Yemmas_N_Natuur:
Haha ja wellah is echt zo ik slijm niet maar ik merk wel dat bv kinderen die niet elke dag schone kleren dragen of er fris uitzien door die juffen een beetje gedist worden Is wel zielig, het zijn kindjes en die kunnen er niks aan doen.

Daarom ja