Bekijk volle/desktop versie : niet vasten



Pagina's : [1] 2

23-09-2008, 09:12
salaam dames
gisteren ben ik gestopt met vloeien, dat betekend dat ik vandaag moet vasten. maar ik wil liever niet vasten omdat ik bang ben dat mijn borstvoeding minder word, en ik perse borstvoeding wil geven. in mijn omgeving zeggen ze dat ik moet eten en later moet inhalen.
zelfs tijdens het eten heb ik vaak dorst en ben ook vaak moe door de borstvoeding. Wat zouden jullie doen? Ik zit er aan te denken om gewoon te gaan eten, wat vinden jullie daarvan?

alvast bedankt chamch

23-09-2008, 09:19


..Probeer gewoon eerst bijvoorbeeld een dag te vasten, kijk het aan hoe het je bevalt en dan pas kan je je conslusie trekken..Vergeet niet om goed te eten met s7our en magrib en op de belangrijke vitamines te letten om die binnen te krijgen ...Gaat je borstvoeding achteruit, tja dan heb je het geprobeerd en kan je altijd inhalen insha allah..

Trouwens, je kan van die vitaminecapsules kopen speciaal voor zwangeren en vrouwen die borstvoeding geven, zit ook ijzer in misschien helpt het voor je ook tegen vermoeidheid

23-09-2008, 09:20
Als je borstvoeding geeft ben je vrijgesteld van vasten. Heb even zo snel geen bewijs bij de hand.

23-09-2008, 09:22
Vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding moeten niet vasten..

Ga gewoon eten en zorg ervoor dat je veel drinkt & gezond eet..

23-09-2008, 09:26



Citaat door insaf18:
Vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding moeten niet vasten..

Ga gewoon eten en zorg ervoor dat je veel drinkt & gezond eet..


Waarom niet vasten? Tuurlijk zijn vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven vrijgesteld, maar het is toch geen moeite om het eerst een dagje te proberen en daarna je conclusie te trekken of je het aan kan of niet...??
Als je het niet aankan dan kan je gaan eten en later inhalen natuurlijk.

Ik ben ook zwanger en heb alles meegevast hamdullilah, als je je goed voelt waarom zou je dan gaan eten? Het kindje komt zoiezo niets tekort als je goed eet/drinkt en je genoeg vitamines binnenkrijgt...

Geef je borstvoeding dan zou je ook mee kunnen vasten hoor, indien je borstvoeding niet achteruit gaat...

23-09-2008, 09:42

Citaat door ZaraAya:
Waarom niet vasten? Tuurlijk zijn vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven vrijgesteld, maar het is toch geen moeite om het eerst een dagje te proberen en daarna je conclusie te trekken of je het aan kan of niet...??
Als je het niet aankan dan kan je gaan eten en later inhalen natuurlijk.

[B]Ik ben ook zwanger en heb alles meegevast hamdullilah, als je je goed voelt waarom zou je dan gaan eten? Het kindje komt zoiezo niets tekort als je goed eet/drinkt en je genoeg vitamines binnenkrijgt...

Geef je borstvoeding dan zou je ook mee kunnen vasten hoor, indien je borstvoeding niet achteruit gaat... [/B]



23-09-2008, 09:53

Citaat door ZaraAya:
Waarom niet vasten? Tuurlijk zijn vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven vrijgesteld, maar het is toch geen moeite om het eerst een dagje te proberen en daarna je conclusie te trekken of je het aan kan of niet...??
Als je het niet aankan dan kan je gaan eten en later inhalen natuurlijk.

Ik ben ook zwanger en heb alles meegevast hamdullilah, als je je goed voelt waarom zou je dan gaan eten? Het kindje komt zoiezo niets tekort als je goed eet/drinkt en je genoeg vitamines binnenkrijgt...

Geef je borstvoeding dan zou je ook mee kunnen vasten hoor, indien je borstvoeding niet achteruit gaat...


Klopt, als je het aan kan. Ik zie zat vrouwen die meevasten, maar er aan onderdoor gaan, de hele dag alleen op de bank hangen enz. Ik vraag me af of dat de bedoeling is. Als je je goed voelt, vasten. zo niet, inhalen. Wel altijd proberen.

23-09-2008, 09:58
in de islam geldt deze regel:

Voor vrouwen die zwanger zijn en/of borstvoeding geven geldt een uitzondering. Wanneer zij vrezen dat het vasten hun gezondheid of die van het kind (de kinderen) kan schaden, zijn zij vrijgesteld van het vasten. Ze moeten dan wel hun vasten inhalen.


Mijn tip is ook het eerst te proberen, alvorens je je conclusie neemt.
Ik heb vorig jaar gevast tijdens mijn zwangerschap. En nu geef ik borstvoeding en ik had dezelfde angsten als jij. Maar soubhanallah mijn kindje komt niets te kort, hamdoulillah heb ik genoeg melk.

Ik moet wel zeggen dat ik ook goed eet (zowiso veel vis), veel water drink om het op peil te houden.

Uiteindelijk ligt de keuze bij jou. Je moet doen wat jou het beste lijkt.. en niet wat anderen je adviseren.

23-09-2008, 09:59

Citaat door email:
Klopt, als je het aan kan. Ik zie zat vrouwen die meevasten, maar er aan onderdoor gaan, de hele dag alleen op de bank hangen enz. Ik vraag me af of dat de bedoeling is. Als je je goed voelt, vasten. zo niet, inhalen. Wel altijd proberen.



ik ken ook genoeg mannen die roken en die ook de hele dag op de bank hangen moeten zij ook gaan eten, omdat ze zich niet goed voelen?

23-09-2008, 10:00

Citaat door wittewarda:
ik ken ook genoeg mannen die roken en die ook de hele dag op de bank hangen moeten zij ook gaan eten, omdat ze zich niet goed voelen?


wat een vergelijking

23-09-2008, 10:07
een baby van 5 weken heeft natuurlijk wel een heeeel ander drinkpatroon dan een baby van 6 maanden.
Een pasgeborene drinkt wel 8 tot 10 keer p/d. Een baby van 6 maanden krijgt ook extra fruit en groenten.
duss: een wereld van verschil....

23-09-2008, 10:09

Citaat door chamch:
salaam dames
gisteren ben ik gestopt met vloeien, dat betekend dat ik vandaag moet vasten. maar ik wil liever niet vasten omdat ik bang ben dat mijn borstvoeding minder word, en ik perse borstvoeding wil geven. in mijn omgeving zeggen ze dat ik moet eten en later moet inhalen.
zelfs tijdens het eten heb ik vaak dorst en ben ook vaak moe door de borstvoeding. Wat zouden jullie doen? Ik zit er aan te denken om gewoon te gaan eten, wat vinden jullie daarvan?

alvast bedankt chamch
eet gewoon...is toch normaal

23-09-2008, 10:11



Citaat door israaa:
een baby van 5 weken heeft natuurlijk wel een heeeel ander drinkpatroon dan een baby van 6 maanden.
Een pasgeborene drinkt wel 8 tot 10 keer p/d. Een baby van 6 maanden krijgt ook extra fruit en groenten.
duss: een wereld van verschil....



Absoluut helemaal waar. Daarom moet zij kijken wat beter is in haar situatie.

23-09-2008, 10:25
Men zus geeft borstvoeding & ze vast..
Heeft melk genoeg..

23-09-2008, 10:33

Citaat door ZaraAya:
Waarom niet vasten? Tuurlijk zijn vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven vrijgesteld, maar het is toch geen moeite om het eerst een dagje te proberen en daarna je conclusie te trekken of je het aan kan of niet...??
Als je het niet aankan dan kan je gaan eten en later inhalen natuurlijk.

Ik ben ook zwanger en heb alles meegevast hamdullilah, als je je goed voelt waarom zou je dan gaan eten? Het kindje komt zoiezo niets tekort als je goed eet/drinkt en je genoeg vitamines binnenkrijgt...

Geef je borstvoeding dan zou je ook mee kunnen vasten hoor, indien je borstvoeding niet achteruit gaat...




Dat voel je toch van te vore al.. Als je zwak bent ga je toch niet vasten Of als je weet dat je uw kind in gevaar zal brengen dan ga je toch ook niet vasten.. En als je het toch mag inhalen wrm dan niet doen?

Ik heb hier ergens gelezen dat ze met s7or en maghreb goed moet eten...
Alsof haar maag dat aankan.. Als je vast moet je weinig eten en niet volproppen..

Althans ik weet van mijn eigen dat ik het niet zou kunnen ..Mss zijn andere vrouwen sterker.. Maar moest ik zwanger zijn of borstvoeding geven zou ik mij geen dag kunnen voorstellen zonder water

Pagina's : [1] 2