Bekijk volle/desktop versie : Wie zit er op de Avans Hogeschool en doet 1e jaarInternational Business and Languages



22-09-2008, 14:27
Salaam studenten van de Avans,

Ik heb vaak gehoord dat de Avans een hele goede school is om te kunnen studeren en staat ook hoog op de lijst van de beste Hoge scholen. Ik had graag naar deze school gewild maar aangezien de reistijd heb ik niet voor de Avans gekozen.
Ik zelf zit op de Hogeschool van Amsterdam?/HES en volg accountancy. Waarom ik voor HES heb gekozen is omdat de reistijd korter was voor mij een half uur tot de school en omdat de HES meer specifiek gericht is op economische studies. Zo hebben wij ook de opleiding International Business and Languages maar ik merk dat denk ik niet zo heel veel Marokkanen een Engelstalige opeliding doen. Meer zie ik ze hier een Nederlandse opleiding doen net zoals ik. En we hebben veel studenten van allochtone afkomst. Maar hoe zit daar in Den Bosch bij jullie?? Hoe worden daar de lessen gegeven?? Bij ons lijkt het meer op de middelbare achtige manier. Voor mij is dat mooi meegenomen want ben paar maanden geleden klaar met HAVO.
En vertel waar komen jullie vandaan hieruit NL.(Marokko mag ook) en hoelang duurt jullie reis naar school moeten jullie bijvoorbeeld overstappen en vertel wat voor opleiding jullie volgen. Volgen julie ook een Engelstalige opleiding en valt dat dan wel mee???

Vertel ben benieuwd!

22-09-2008, 16:45


Hoe bevalt die opleiding?

23-09-2008, 12:26

Citaat door Colonya:
Hoe bevalt die opleiding?



Ik denk dat het zwaar voor mij zal zijn!
En jij wat doe jij voor opleiding?

23-09-2008, 12:38
Ik heb veel goede dingen over HES gehoord. Zitten er veel Marokkanen op die school?

23-09-2008, 16:55


Avans is wel een goede school, alleen op dit moment is het echt overdreven druk. Je moet in de ochtend in de rij gaan staan om binnen te komen, bijna nooit computers vrij en al helemaal geen ruimte waar je rustig kan studeren.

23-09-2008, 18:42
Zeer goede school maar weet niet hoe die opleiding in elkaar zit, doe een andere opleiding en er is niets middelbaar schools aan, je merkt echt dat het hbo is.

23-09-2008, 21:19

Citaat door MarOcia^:
Ik heb veel goede dingen over HES gehoord. Zitten er veel Marokkanen op die school?



Ja hahaha van alles en nog wat.
Nedrlanders kun je daar op je vingers tellen. Veel allochtonen waaronder ook Marokkanen.

23-09-2008, 21:21

Citaat door pakiBoxtel:
Avans is wel een goede school, alleen op dit moment is het echt overdreven druk. Je moet in de ochtend in de rij gaan staan om binnen te komen, bijna nooit computers vrij en al helemaal geen ruimte waar je rustig kan studeren.



Precies net zoals de HES. Computers zijn zelden vrij altijd zit het daar vol.
Wat doe je voor opleiding???????/

23-09-2008, 21:22

Citaat door mouchenkouk:
Zeer goede school maar weet niet hoe die opleiding in elkaar zit, doe een andere opleiding en er is niets middelbaar schools aan, je merkt echt dat het hbo is.



Zitten er veel allochtonen en wat voor opleiding doe jij??

23-09-2008, 21:48

Citaat door MissMaroca:
Zitten er veel allochtonen en wat voor opleiding doe jij??


Er zitten dit jaar best veel allochtonen op alleen je ziet ze niet veel omdat iedereen andere roosters heeft natuurlijk.

24-09-2008, 10:54

Citaat door MissMaroca:
Precies net zoals de HES. Computers zijn zelden vrij altijd zit het daar vol.
Wat doe je voor opleiding???????/



Technische Bedrijfskunde