Bekijk volle/desktop versie : Vergeven en vergeten...



21-09-2008, 15:26
Stel...

Je bent goed bevriend met iemand geweest. Had altijd alles ervoor over. Een vriendschap vol gelach en waarbij je samen elkaars ups en downs meemaakt, die je diep in je hart bewaard..

Maar dan..

Je ziet elkaar voor 4 weken niet, je denkt na die 4 weken alles is weer zoals het altijd was.. Maar diegene (familie) heeft dan echt iets vreselijk gezegd over je geliefde tegen andere. Vieze onnodige dingen. Je komt er achter en bent zeer teleurgesteld.

Zou je dit kunnen vergeven en vergeten?

21-09-2008, 15:28


Ik vergeef na een tijdje, mijn houding zal dan ook drastisch veranderen tegenover die ander, zal die persoon er ook op aanspreken. Vergeten NOOOOOIT!

21-09-2008, 15:29
Vergeven wel, maar vergeten nooit.

Ik denk dat het ook einde vriendschap is.

21-09-2008, 15:32

Citaat door Ninoesh:
Ik vergeef na een tijdje, mijn houding zal dan ook drastisch veranderen tegenover die ander, zal die persoon er ook op aanspreken. Vergeten NOOOOOIT!


Ik heb afstand genomen en diegene niet aangesproken, meer omdat de teleurstelling echt mega groot is.. En het iemand is van wie ik het never nooit had verwacht..

21-09-2008, 15:36


is het wel waar?

21-09-2008, 15:39
Ik zou het misschien kunnen vergeven (met nadruk op misschien) maar vergeten nooit!

21-09-2008, 15:40

Citaat door Maghrebiya:
is het wel waar?


Hoe bedoel je? Denk je dat ik tijd heb om leugens in de ramadan te formuleren..

21-09-2008, 15:43

Citaat door Moulat_Koezina:
Hoe bedoel je? Denk je dat ik tijd heb om leugens in de ramadan te formuleren..



Nee ze bedoeld is het wel waar dat diegene het echt gezegd heeft over je geliefde. Hoe betrouwbaar is je bron?

21-09-2008, 15:45

Citaat door Unbreakable:
Nee ze bedoeld is het wel waar dat diegene het echt gezegd heeft over je geliefde. Hoe betrouwbaar is je bron?



Aah zo...

Nu is het zo dat ik hetzelfde verhaal van meerdere personen heb gehoord.
Dat heeft mij vies geraakt..

21-09-2008, 15:53
Vergeven doe je wel, maar het is meer een proces en een gevoel vind ik..

21-09-2008, 16:03

Citaat door Moulat_Koezina:
Aah zo...

Nu is het zo dat ik hetzelfde verhaal van meerdere personen heb gehoord.
Dat heeft mij vies geraakt..



als 1 iemand de leugen verzint dat zij dat gezegd heeft, kan dat heel snel gaan...

vraag het haar zelf of confronteer haar met wat de andere zeggen, terwijl die andere er zijn. Dan zie je vanzelf wel wie de waarheid spreekt..

Vergeef altijd, vergeet nooit...

M3a salama,
Latifa

21-09-2008, 20:49
Ik zal dat niet vergeven of vergeten totdat ze hun excuses aanbieden .
Maar al heb je dat gedaan ik zal diegene nooit meer vertrouwen ,dan heb je het echt gedaan bij mij

21-09-2008, 20:52


Als de vriendschap zo hecht is als jij zegt,had ze nooit over je geliefde geroddeld,dus opgedonderd met haar zogenaamde vriendschap.